رضا اسماعیلی:

استان کرمان پتانسیل خوبی در بحث رشد و ارتقاء کشتی دارد/ اجرای سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت را در نظر داریم

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۲:۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۵۹۴۸
استان کرمان پتانسیل خوبی در بحث رشد و ارتقاء کشتی دارد/ اجرای سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت را در نظر داریم
رضا اسماعیلی گفت: استان کرمان به لحاظ وسعت و همچنین جمعیت پتانسیل خوبی برای رشد و ارتقاء ورزش به ویژه رشته کشتی دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا اسماعیلی، رئیس هیأت کشتی استان کرمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب عنوان کرد: استان کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور با جمعیتی حدود سه میلیون و دویست هزار نفر است و اکثر این جمعیت را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

او ادامه داد: به همین جهت استان کرمان پتانسیل خوبی برای کار بر روی ورزش به ویژه رشته کشتی دارد که قصد داریم با اجرای برنامه های خود نسبت به رشد و ارتقاء کشتی در استان اقدام نماییم.

اسماعیلی با بیان اینکه هیأت کشتی استان سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت ما ساخت یک آکادمی مجهز کشتی در کرمان است تا بتوانیم برنامه های تمرینی و استعدادیابی را در آن جا پیاده کنیم به همین منظور با یک حمایت کننده مالی که از شرکت های بزرگ استان محسوب می شود به توافق رسیده ایم تا عملیات ساخت این آکادمی هرچه زودتر آغاز شود.

او در مورد برنامه میان مدت گفت: به دنبال افزایش تعداد کشتی گیران و جمعیت کشتی گیر در استان هستیم و در این راه باید با همکاری با آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت دانش آموزان استان گام برداریم.

اسماعیلی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در کشتی گفت: برنامه بلند مدت ما بردن کشتی در میان خانواده ها و همراه کردن آن ها با این ورزش ملی است. در این راه باید کارهای فرهنگی و تبلیغاتی انجام شود و برگزاری مسابقات، جشنواره ها و تجلیل از پیشکسوتان از جمله برنامه های ما در این زمینه است.

رئیس هیأت کشتی استان در مورد دیگر اهداف کشتی کرمان تصریح کرد: به دنبال افزایش دانش فنی و علمی مربیان و داوران خود هستیم، ضمن اینکه حضور در لیگ برتر کشتی نیز یکی دیگر از اهداف ما است. همچنین بعضی از شهرستان های ما بدون هیأت کشتی هستند که باید برای  آن ها تعیین تکلیف شود تا شاهد گسترش کشتی در سراسر استان باشیم.

اسماعیلی در مورد بحث مالی و هزینه های کشتی در استان گفت: یک بخشی از هزینه های ما از سوی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان تأمین خواهد شد و بخش عمده آن را باید درآمدزایی کنیم که رایزنی هایی را با شرکت های بزرگ اقتصادی استان انجام داده ایم تا به جهت موضوع مسئولیت های اجتماعی، از کشتی کرمان حمایت های لازم را داشته باشند.

رئیس هیأت کشتی استان در مورد تعامل با فدراسیون کشتی نیز اظهار داشت: اجرای تمامی برنامه های فدراسیون در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه از فدراسیون می خواهیم در بحث فنی و پرورش مربیان و اعزام مربیان با دانش فنی بالا به استان مساعدت های لازم را داشته باشد. ارتباط خوبی با رئیس فدراسیون کشتی داریم و همچنین از زحمات سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون که پیگیر کارهای هیأت ها هستند و مجمع انتخاباتی استان را نیز با حضور ایشان برگزار کردیم، قدردانی می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز