لیگ قهرمانان آسیا؛

پاختاکور در آماده‌ترین حالت ممکن

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۰:۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۶۲۵۵
پاختاکور در آماده‌ترین حالت ممکن
پاختاکور در آماده‌ترین حالت ممکن امشب به مصاف پرسپولیس می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال پرسپولیس  تهران امشب از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در ورزشگاه الجنوب باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود تا خود را به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برساند.

حریف سرخ‌پوشان پایتخت‌ تیمی قدیمی و باسابقه در فوتبال ازبکستان است که طی سالیان اخیر برابر تیم‌های ایرانی که به میدان رفته نتایجی خوب را کسب کرده است.

پاختاکور در حالی امشب بیست و یکمین بازی خود را برابر تیم‌های ایرانی برگزار می‌کند که در ۲۰ دیدار گذشته خود به ۱۴ برد رسیده، ۲ بار مساوی کرده و چهار بار  شکست خورده است.

آمار تعداد بازی پاختاکور در ۲۰ تقابل با باشگاه‌های ایرانی به این شرح است:

پرسپولیس (۳)، استقلال (۳)، ذوب‌آهن اصفهان (۲)، فولاد خوزستان (۲)، صبای قم (۲)، سپاهان اصفهان (۲)، استقلال (۲)، نفت تهران (۲)، تراکتور تبریز (۲)، شهرخودرو مشهد (۲).

دیدار با پرسپولیس دومین مصاف پاختاکور با یک تیم ایرانی در مرحله حذفی است و همچنین برای اولین بار است که شیرهای تاشکند در یک فصل رو در روی سه تیم مختلف ایرانی قرار می‌گیرند. آنها در دور گروهی دو بار شهرخودرو را شکست دادند.

پاختاکور آخرین باری که موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند سال ۲۰۱۰ بود که به الغرافه قطر باخت. بهترین عملکرد این تیم به دو دوره نخست مسابقات لیگ قهرمانان مربوط می‌شود؛ جایی که آنان موفق شدند به دور نیمه‌ نهایی راه پیدا کنند.

پاختاکور فصل قبل یک بار پرسپولیس را شکست داد و یک بار برابر تیم برانکو به تساوی رسید تا بدین ترتیب در پنج بازی اخیر شکستی را مقابل نمایندگان ایرانی نداشته باشند. آنها آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به تراکتور در مرحله گروهی باختند.

امشب شاهد چهارمین تقابل پرسپولیس و پاختاکور خواهیم بود. در ۳ دیدار گذشته پاختاکور دو بار پیروز شده و یک بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و پاختاکور به این شرح است:

دو تیم پرسپولیس و پاختاکور تا قبل از دیدار چهارشنبه 9 مهر 99 در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، 3 بار در این تورنمنت با هم بازی کرده اند که حاصل آن 2 برد برای ازبک‌ها و یک تساوی بوده است و سرخپوشان تاکنون موفق به شکست این تیم نشده اند.

فصل 03_2002؛

پاختاکور 1- پرسپولیس صفر

این مسابقات اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا بود که در منطقه غرب آسیا در دو گروه به صورت متمرکر در تاشکند و العین برگزار می شد و پرسپولیس در تک دیدار مقابل میزبان باخت و در نهایت دوم گروه شد و نتوانست به نیمه نهایی صعود کند و پاختاکور به جمع 4 تیم برتر راه یافت و در نهایت چهارم شد.

فصل 2019؛

پرسپولیس 1- پاختاکور 1

بودیمیر زننده تک گل پرسپولیس در دور رفت بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز