کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سعادتمند فقط به درد شعار دادن می‌خورد/ هیات مدیره استقلال واکنش مناسبی به اتفاقات نشان داد

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۶:۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۶۷۹۷
سعادتمند فقط به درد شعار دادن می‌خورد/ هیات مدیره استقلال واکنش مناسبی به اتفاقات نشان داد
مدیرعامل اسبق استقلال گفت: مدیرعامل قبلی استقلال فقط اهل شعار دادن بود و نتوانست به هیچکدام از شعارهایش هم عمل کند.

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص برکناری احمد سعادتمند از مدیرعاملی و انتخاب مدیر جدید، اظهار داشت: در حال حاضر اینکه چه اتفاقاتی رخ داده که مدیرعامل قبلی برکنار شده اهمیتی ندارد بلکه انتخاب مدیر جدید و چگونگی انتخاب او مهم است. عزل افراد اهمیت زیادی ندارد بلکه انتخاب فرد جدید مهم است. البته لازم است از هوشیاری هیات مدیره و حمایت مجمع تشکر کنم چون عکس‌العمل خوبی به اتفاقات اخیر نشان دادند و ثابت کردند باشگاه مدام پایش می‌شود.

او در خصوص انتخاب مدیرعامل استقلال، افزود: راهکار ساده‌ای پیشنهاد می‌کنم. 30 سال است استقلال مجوز باشگاهی گرفته و مدیران زیادی برای خدمت آمدند چه اشکالی دارد الان اینها به عنوان مشاوران نشست داشته باشند و مشکلات را بررسی کنند و نسخه‌ای بنویسند. این توقع را داریم که تدبیر جمعی برای آینده استقلال در نظر گرفته شود و از همه مدیران دعوت شود تا نسخه‌ای شفابخش برای مدیریت باشگاه بنویسند. انتخاب مدیر جدید به گونه‌ای نباشد که یک نفر از گذشته که مخالفان و موافقانی دارند گزینه باشد یا اینکه جوان بی‌تجربه‌ای بیاوریم که تجربه ندارد. البته مدیر جوان زیاد داریم که با خرد جمعی می‌توانند باشگاه را بهتر اداره کنند اما باید امورات فنی به اهل فن سپرده شود. مدیر که نباید قرارداد ببندد و فعلا که قراردادهایی که سعادتمند بسته بنابر اعلام خود باشگاه استقلال مورد سوال قرار گرفته است.

اولیایی گفت: مدیرعامل باید از دل مذاکرات بیرون بیاید و با خرد جمعی برنامه‌ای اجرایی نوشته شود و هر فردی توانایی اجرای این برنامه را دارد بیاید نه اینکه اول مدیر انتخاب شود و بعد به او گفته شود چه کاری باید انجام دهد. این کار زمان زیادی هم نمی‌خواهد اما مهم است که مدیرعامل از بین مشورت انتخاب شود و همه چیز در دل اتاق‌های بسته اتفاق رخ ندهد. بهتر است در ابتدا شرح وظایف نوشته شود و مدیری که اهلیت داشته باشد انتخاب شود. حاکمیت خرد جمعی می‌تواند استقلال را نجات دهد و نباید مثل گذشته انتخاب‌ها سلیقه‌ای باشد.

مدیرعامل اسبق استقلال با انتقاد از عملکرد سعادتمند، افزود: عدم شناخت مدیریت در فوتبال کار دست سعادتمند داد. او بیشتر به درد روابط عمومی و شعار دادن می‌خورد چون در طول حضورش در استقلال فقط شعار داد. از وام دادن به هواداران تا آوردن استراماچونی همه شعار بودند و سعادتمند وقتی به در بسته خورد بازی با اسم‌هایی مثل استراماچونی و الکس نوری را آغاز کرد که در نهایت هم ناکام بود. 2/5

نظر شما