پرسپولیس ایران۲- پاختاکور ازبکستان صفر

چه می‌کنه این عیسی!/ پرسپولیس انتقام استقلال و شهرخودرو را گرفت/ یک قدم تا فینال

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۶۸۶۶
چه می‌کنه این عیسی!/ پرسپولیس انتقام استقلال و شهرخودرو را گرفت/ یک قدم تا فینال
پرسپولیس با دو گل عیسی آل‌کثیر ضمن گرفتن انتقام شکست استقلال و شهرخودرو از پاختاکور، به جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان برای شناسایی دومین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم جاسم بن حمد دوحه قطر و با قضاوت ادهم ماخدمه اردنی به مصاف هم رفتند.

در 10 دقیقه ابتدایی دو تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند و بی‌گدار به آب نزدند و اولین خطر بازی در دقیقه 11 روی دروازه پرسپولیس رخ داد که ارسال از جناح چپ ماشاریپوف و ضربه سر خامداموف از مقابل تیرک دوم ثمری برای حریف ازبک نداشت.

در دقیقه 15 جلال‌الدین ماشاریپوف در زمین پرسپولیس با یک تکل بلند روی مچ پای کمال کامیابی‌نیا فرود آمد و خطای شدیدی مرتکب شد که داور مسابقه در این صحنه آوانتاژ داد ولی ثانیه‌هایی بعد بازی را متوقف کرد و به ستاره ازبک‌ها کارت زرد نشان داد. این همه ماجرا نبود و پس از بازبینی ویدئویی، (VAR) داور اردنی رنگ کارت خود را عوض کرد و کارت قرمز را مقابل چشمان ماشاریپوف به نمایش گذاشت تا پاختاکور یکی از بهترین چهره‌های خود را خیلی زود از دست داده و 10 نفره شود.

با این‌که انتظار می‌رفت شاگردان یحیی گل‌محمدی از این فرصت استفاده کرده و روی دروازه پاختاکور فشار بیاوردند اما قرمزها با یک بازی آرام و با طومانینه نیمه اول را به پایان بردند و می‌توان گفت تنها صاحب یک موقعیت جدی توسط عیسی آل‌کثیر شدند که ضربه سر بی‌دقت او از کنار دروازه به اوت رفت تا هر دو تیم آرزوهای‌شان را در نیمه دوم جستجو کنند.

photo_2020-09-30_22-05-35

پرسپولیس نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و قصد داشت از برتری عددی خود به نحو شایسته‌ای استفاده کند و خیلی زود هم به گل رسید.

در دقیقه 49 فرار سیامک نعمتی از سمت راست و ارسال دقیق و زمینی او موقعیت مناسبی برای عیسی آل‌کثیر ایجاد کرد تا با یک بغل پای محکم و قاطع تور دروازه پاختاکور را به لرزه درآورد و پرسپولیس را پیش بیندازد.

پس از این گل پرسپولیس برای دقایق عقب کشید و بیشتر سعی داشت بازی را کنترل کند و همین مسئله سبب شد پاختاکور که چیزی برای از دست دادن نداشت جلو بکشد و خطرساز شود.

در دقیقه 60 سابیرخودجائف از میانه زمین قصد داشت حامد لک را غافلگیر کرده و دروازه پرسپولیس را باز کند که او توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه 63 شوت پشت محوطه جریمه خامداموف با سر خلیل‌زاده برخورد کرد و به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی دروازه پرسپولیس به کرنر رفت. ارسال همین ضربه به محوطه جریمه پرسپولیس هم پس از برخورد به کنعانی‌زادگان و نعمتی راهی کرنر شد اما داور اردنی اعتقاد داشت چران قبل از ضربه سر مرتکب خطا شده است.

پرسپولیس که خطر را حس کرد بار دیگر پیش کشید تا از این طریق از دروازه‌اش بیشتر محافظت کند که این عامل سبب رسیدن سرخ‌پوشان به گل دوم در دقیقه 66 شد.

سعید آقایی با نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه پاختاکور پاس در عمق پهلوان را گرفت و سانتر زمینی بی‌نقصی ارسال کرد تا عیسی آل‌کثیر با ضربه تمام کننده عالی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

در دقیقه 76 پاس بلند به پشت مدافعان پرسپولیس و شوت روی پای چپ سرگی‌اف را حامد لک در دو مرحله جمع کرد.

در ادامه حملات دو تیم ثمری نداشت و پرسپولیس با دو گل عیسی آل‌کثیر از سد پاختاکور گذشت تا ضمن گرفتن انتقام تیم‌های شهرخودرو و استقلال، راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

photo_2020-09-30_22-05-36

پرسپولیس ایران:

حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی (76- میلاد سرلک)، بشار رسن (68- امید عالیشاه)، احسان پهلوان (76- مهدی شیری)، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر (87- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

پاختاکور ازبکستان:

الدوربک سویونوف، فرخ سایفی‌اف (73- اکرم جان کمیل‌اف)، ایگور کریمتس (2+90- ابروربک اسماعیل‌اف)، آنزور اسماعیل‌اف، خوجی‌اکبر علی‌جان‌اف (2+90- شیرزاد اعظم‌اف)، عدیل‌جان خاموربکوف، سردار سابیرخودجائف، داستونبک خامداموف (73- حجی‌مات ارکانوف)، جلال‌الدین ماشاریپوف، ارن دردیوک (73- ایگور سرگی‌اف)، دراگان چران

سرمربی: شوتا آرولادزه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز