ادموند اختر در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

مهم‌ترین چالش فوتبال ایران ارتباط ۹۹ درصد دلالان و عاملان فروش با مدیران و مربیان است/ فیلتری برای حضور فوتبالیست‌های خارجی وجود نداشت

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۷۲۳۷
مهم‌ترین چالش فوتبال ایران ارتباط ۹۹ درصد دلالان و عاملان فروش با مدیران و مربیان است/ فیلتری برای حضور فوتبالیست‌های خارجی وجود نداشت
پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان این‌که مهم‌ترین چالش فوتبال ایران ارتباط 99 درصد دلالان و عاملان فروش با مدیران و مربیان است، گفت: فیلتری برای حضور فوتبالیست‌های خارجی در ایران وجود نداشت.

ادموند اختر، مهاجم اسبق آرارات و استقلال تهران، در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در رابطه با تاثیر دوری از مسابقات روی وضعیت تیم استقلال، گفت: با وجود اینکه استقلال از شرایط مسابقه دور شد اما باید به این موضوع تاکید کنم اگر استقلال از دور مسابقات حذف نمی‌شد باید در دو مسابقه سنگین شرکت می‌کردیم.

او در خصوص آمادگی جسمانی بازیکنان یادآور شد: هر بازی برای خود یک‌سری تاکتیک‌هایی دارد. شرایط چینش تیم ما در بازی با پاختاکور مناسب نبود و بازی با سه مهاجم یکی از ضعف‌های استقلال و اشتباهات کادر فنی محسوب می‌شود. ما دو بازیکن تاثیرگذار در خط دفاع را نداشتیم در این مرحله برای ادامه بازی نیاز به لایه‌های قوی‌تر از دفاع حس می‌شد.

اختر در تجزیه و تحلیل عملکرد مهدی قایدی، گفت: مهدی قایدی بازیکن جوان و آینده‌داری است که طبق انتظاری که از او می‌رفت عمل کرد و بعد از حضور استراماچونی و تعویض پست توانست توانایی‌های خود را به بهترین شکل نشان دهد و به چهره فوتبالی تبدیل شد.

او در در خصوص عملکرد شیخ دیاباته مهاجم باشگاه استقلال، افزود: بازیکنی خوب و با کیفیت و با مبلغ بسیار بالا وارد فوتبال ایران شده که در صورت آمادگی بدنی می‌تواند به تیم استقلال کمک کند. با ضعف قراردادهای ما و فراهم نشدن مطالبات بازیکنان خارجی شاهد کناره‌گیری آنها در هر شرایطی هستیم. ما از شیخ دیاباته انتظار داریم در همه بازی‌ها به خصوص بازی‌های مهم بتواند به واسطه آمادگی جسمانی و بدنی خود تاثیرگذار باشد. بدون شک یکی از دلایل بازنده شدن استقلال مقابل پاختاکور از عملکرد ضعیف شیخ دیاباته بود.

پیشکسوت استقلال در رابطه با دلالی در فوتبال ایران، توضیح داد: من عامل فروش نیستم و فعالیتی در این زمینه ندارم اما اگر بازیکنی به واسطه من وارد تیم‌های ایرانی شده به دلیل شناخته شدن و بازی در کشور ارمنستان بوده که با درخواست مربیان وقت تیم‌ها به آنها بازیکن معرفی کردم و صرفا نقش مشاوره را ایفا کردم. مشکل تیم استقلال در سه سال اخیر تعویض پنج مدیر عامل بوده که هر مدیر با ورود خود زمینه حضور افراد غیرفوتبالی را فراهم کردند. مهم‌ترین چالش فوتبال ایران این است که 99 درصد دلالان و عاملان فروش با مدیران و مربیان ارتباط دارند.

پیشکسوت ارمنی آبی‌پوشان درباره موافقت یا مخالفت با عدم ورود مربیان و بازیکنان خارجی به تیم‌های ایرانی، گفت: چند برابر شدن قیمت‌های خدمات اولیه زندگی و همچنین بالا رفتن قیمت ارز سبب شده بازیکنان تاپ ما، که تعدادی در حدود 20 نفر هستند، عملا با افزایش قیمت‌های قراردادهایشان نتوانند از زندگی مطلوبی در مقایسه با بازیکنان هم‌طراز خارجی برخوردار باشند و عقیده من این است که دریافت حقوق میلیاردی و در مقابل انجام بازی با کیفیت و تاثیرگذار حق مسلم این بازیکنان است. البته در 10 سال گذشته با فوتبالیست‌های درجه یک خارجی قراردادی نبسته‌ایم و بیشتر سراغ بازیکنان درجه دو و سه رفتیم که به واسطه بازی در تیم‌های ما مطرح شده‌اند و در کشورهای دیگر درآمدزایی کردند و در این رابطه فیلتری برای فوتبالیست‌های خارجی وجود نداشت. متاسفانه در فوتبال ایران مدیران و واسطه‌های فوتبال به دنبال بازیکنانی هستند که از نظر قیمت ارزان و بی‌کیفیت باشند به این معنی که بتوانند سال‌های زیادی از طریق آنها درآمدزایی داشته باشند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز