پرسپولیس چگونه به نیمه نهایی رسید؟

از دم مسیحایی عیسی تا دروازه‌ای نفوذناپذیر

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۲۳:۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۷۲۴۰
از دم مسیحایی عیسی تا دروازه‌ای نفوذناپذیر
پرسپولیس پس از عبور مسیر نسبتا سختی توانست خود را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس برابر پاختاکور با ارائه نمایشی حساب شده موفق شد حریف قدرش را با 2 گل شکست دهد، کاری که نه از عهده شهرخودرو برآمد و نه استقلال.

در زیر نگاهی اجمالی به علل موفقیت پرسپولیس در برابر پاختاکور داریم.

تدابیر خوب یحیی برای یک بازی سخت

در بازی برابر پاختاکور، کادر فنی پرسپولیس براساس شناخت خوبی که از حریف خود داشتند، بهترین انتخاب‌ها را داشت. به عنوان نمونه می‌توان به حضور احمد نورالهی باتجربه به جای میلاد سرلک اشاره کرد که بالانس تجربه را در میانه میدان، که نقطه ثقل پاختاکور محسوب می‌شد، به نفع پرسپولیس تغییر داد و در ادامه اخراج ستاره النصر نیز به این شرایط کمک کرد.

اخراجی که به پرسپولیس کمک کرد

در شروع این دیدار2 تیم با ارزیابی محتاطانه‌ای برابر هم قرار گرفتند و بازی با تعادل نسبی در جریان بود اما اخراج جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره ازبک‌ها، این تعادل را از بازی گرفت و به لحاظ روحی و روانی نیز شرایط حریف پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داد تا این بار کمک داور ویدویی حق را به حقدار برساند.

گلی‌هایی که شیرازه حریف را از هم پاشید

2 گلی که در این دیدار باعث برتری پرسپولیس شد، در بهترین زمان‌های ممکن برای تیم یحیی به ثمر رسید. گل اول این دیدار  5 دقیقه پس از شروع نیمه دوم  به ثمر رسید تا ازبک‌ها که با یک یار کمتر حدود 35 دقیقه برابر پرسپولیس مقاومت کرده بودند بدین ترتیب از نظر گل نیز از حریف عقب مانده و این موضوع استرس را در ساق‌های آنها اضافه کند. این در شرایطی بود که درست زمانی که پاختاکوری‌ها در تلاش بودند تیم‌شان را جمع و جور کنند، شوک گل دوم در فاصله 30 دقیقه مانده به پایان بازی، کار را برای پاختاکوری‌ها سخت‌تر از قبل کند.

دروازه نفوذناپذیر

پس از گل اول که مهم‌ترین زمان برای تلاش ازبک‌ها برای جبران مافات بود، ساختار دفاعی پرسپولیس با ادامه بازی خوب خود، تلاش پاختاکوری‌ها برای جبران را بی‌اثر کرد. در این دیدار هم درست مثل بازی‌های قبل عملکرد بی‌اشتباه حامد لک، رهبری منسجم خلیل‌زاده و هماهنگی‌اش در قلب خط دفاعی با محمدحسین کنعانی‌زادگان و بازی خوب 2 مدافع کناری با حمایتی که از خط جلوتر از سوی هافبک‌های دفاعی می‌شدند، باعث شد حملات پر دامنه پاختاکوری‌ها بی‌اثر شود.

حرکت شناور خط میانی

در حالی که نقطه قوت پاختاکوری‌ها خط میانی این تیم بود، علاوه بر اخراج مرد میاندار آنها، بازی شناور و هماهنگی خوب بین هافبک‌های پرسپولیس کار را برای ازبک‌ها سخت کرد و باعث شد راه‌های نفوذ به یک سوم زمین پرسپولیس به حداقل برسد. بشار ستاره عراقی پرسپولیس در این بازی هم با نمایش ایده‌آل خیال همه راحت کرده بود. ضمن این که نباید از انگیزه‌های بالای احسان پهلوان و تجربه کمال کامیابی‌نیا در میانه میدان پرسپولیس غافل بود.

دم مسیحایی عیسی!

عیسی آل‌کثیر حالا تبدیل به نقطه عطف بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شده است. او در نوک پیکان پرسپولیس یک تمام کننده کم اشتباه برای تیم گل‌محمدی است. عیسی در این بازی قدر پاس‌های طلایی که از چپ و راست به او رسید را به خوبی دانست. این در حالی بود که وحید امیری، مرد زحمتکش پرسپولیس، نیز در این دیدار با بازی بدون توپ خود کمک زیادی به آتش‌بازی آل‌کثیر داشت. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز