مهدی علی‌نژاد:

دشمن در حوزه ورزشی هم به ایران فشار می‌آورد/ دچار بحران مالی شدیم

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۵۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۷۶۸۸
دشمن در حوزه ورزشی هم به ایران فشار می‌آورد/ دچار بحران مالی شدیم
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دشمن در حوزه ورزشی هم به ایران فشار می‌آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست مسئولان ورزش با نوبخت عنوان کرد: دشمن علاوه بر جنگ اقتصادی در ورزش هم فشار آورده است. در بازی‌های آسیایی اندونزی بیشترین مدال تاریخ بعد از انقلاب را گرفته‌ایم. در سال 2019 در رشته‌های مختلف توانستیم مدال‌های مختلفی کسب کنیم. درحالی که 43 درصد سهمیه‌ها توزیع شده بود، 52 سهمیه المپیک گرفته‌ایم.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل کرونا، سال 99 فعالیت‌های ورزشی متوقف شد اما شهریور ماه با مجوزهایی که گرفتیم اردوها و تمرینات شروع شد. از اوایل سال 2021 فعالیت‌های بین‌المللی آغاز می‌شود. ما در این شرایط دچار بحران مالی هستیم. هزینه‌ها بسیار زیاد است. ورزش ارتباط زیادی با دلار دارد، که می‌توان به الزام‌ها و خرید تجهیزات اشاره کرد.

معاون وزیر ورزش گفت: خواهش داریم در ورزش قهرمانی بودجه افزایش یابد تا ماه‌های باقی‌مانده و همین طور سال آینده که چند رویداد داریم دچار مشکل نشویم. ما 6 رویداد در سال آینده داریم. ما 50 درصد پاداش سال 97 را پرداخت کردیم و یکی دو ماه آینده بقیه پرداخت می‌شود. مشکل معیشتی ورزشکاران این روزها مطرح است، خواهش داریم ردیفی تعریف شود تا پاداش سال 98 را هم پرداخت کنیم تا بدهی به ورزشکاران نداشته باشیم.

نظر شما