در شرایط جنگ اقتصادی هستیم نه تحریم اقتصادی؛

سلطانی‌فر: توانستیم فشارها و تهدیدها را مدیریت کنیم/ با برد یک تیم فوتبال یا یک کشتی‌گیر دل یک ملت شاد می‌شود/ در پرداخت وام ازدواج رشد قابل توجهی داشتیم

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۳:۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۷۸۱۰
سلطانی‌فر: توانستیم فشارها و تهدیدها را مدیریت کنیم/ با برد یک تیم فوتبال یا یک کشتی‌گیر دل یک ملت شاد می‌شود/ در پرداخت وام ازدواج رشد قابل توجهی داشتیم
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حمایت‌های دولت از ورزش گفت: با وجود همه فشارهای اقتصادی چرخه اجرایی کشور و بالتبع ورزش در حال حرکت است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر روز شنبه در دیدار با روسای فدراسیون‌های ورزشی، اظهار داشت: محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای به ورزش کشور داشته و همیشه همراهی لازم را به ویژه در سه سال آخر که در وضعیت سخت اقتصادی هستیم، در حوزه ورزش اعمال کرده است.

او در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور این نکته را مورد توجه قرار داد که وارد جنگ اقتصادی نابرابر شده‌ایم و هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم نه تحریم اقتصادی، با این وجود چرخه اجرایی کشور و بالتبع ورزش در حال حرکت است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد این وزارتخانه نتایج کسب شده را قابل قبول توصیف کرد و توضیح داد: در چند سال اخیر ورزشکاران ما با حضور در رویداد مهم مثل جام جهانی فوتبال و بازی‌های آسیایی و المپیک نتایج قابل تحسینی کسب کردند.

او در ادامه به رشته‌های المپیکی آماده حضور بازی های 2020 اشاره کرد و نتایج کسب شده را مورد توجه قرار داد و افزود: المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسال به ‌تعویق افتاد که این موضوع برای ورزش بحرانی تاثیرگذار است، وقتی ورزشکاران به آمادگی می‌رسند و مدتی متوقف می‌شوند و دوباره تمرین می‌کنند، شرایط برای آنان سخت می‌شود.

سلطانی‌فر گفت: اردوها با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی برگزار شد و در حالی که کاروان ایران خود را برای حضور در المپیک و پارالمپیک توکیو آماده می‌کرد به خاطر کرونا این مسابقات لغو شد.

دکتر سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد که از یکسال گذشته تهدیداتی متوجه ورزش کشور شده است تهدیداتی که ریشه سیاسی دارند.

او توصیح داد: در برخی رشته‌ها مانند فوتبال، کشتی، جودو، شطرنج فشارهایی وجود داشت، این اتفاق از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه بوده که توانستیم با مدیریت و بهره‌مندی از دیپلماسی ورزشی این فشارها و تهدیدها را مدیریت کنیم.

وزیر در بخش دیگری از سخنانش به نقش ورزش در وفاق و اتحاد ملی اشاره کرد و گفت: با پیروزی یک تیم فوتبال یا یک کشتی‌گیر دل یک ملت شاد می‌شود. اینها چه هزینه اقتصادی و دستاورد معنوی برای ما دارد؟ مطمئنا ارزانترین راه برای عزت ملی و اوقات فراغت ورزش است.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در تمام دنیا برای ورزش هزینه می‌شود و ورزشکار از کشورهای مختلف و بهترین بازیکنان را از تیم‌های اروپایی می‌گیرند تا افتخارآفرینی کنند درحالیکه ما این امکان را نداریم.

او با تاکید بر حضور پرقدرت در المپیک و پارالمپیک توضیح گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و با توجه به افزایش قیمت ارز اگر 100 درصد بودجه را بگیریم باز هم کفاف نمی‌دهد.

وزیر ورزش گفت: تیم ملی فوتبال برای پرواز 2 بازی دوستانه رقمی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

او یاداور شد: رشته‌های دیگری مثل کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، تیراندازی و سایر رشته‌ها که شانس مدال در المپیک دارند باید حمایت شوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

دکتر سلطانی‌فر در ادامه توضیحاتی را در خصوص توسعه زیر ساخت‌های ورزشی طی 4 سال گذشته ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در بخش تکمیل پروژه‌های ورزشی کارنامه‌ خوبی داشته و بیش از 4 هزار پروژه را تکمیل کرده و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت پروژه‌های دیگر را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

او میزبانی دو استان اردبیل و آذربابجان غربی برای رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم به دلیل داشتن سالن‌های ورزشی استاندارد بود و این توان را به ما داد که میزبان چنین رویدادی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بهره‌مندی از توان بخش خصوصی و دعوت از آنها برای مشارکت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را بخشی از اقدامات صورت گرفته این وزارتخانه اعلام کرد.

او همچنین به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان پرداخت و افزود: امروز نزدیک به 120 خانه جوان فعال در کشور داریم و رشد سمن‌های ما چند برابری شده ضمن اینکه در پرداخت وام ازدواج نیز رشد قابل توجهی داشتیم.

وزیر تاکید کرد: همه تلاش مجموعه ورزش و جوانان این است که بتوانیم کارنامه خوبی در این دو بخش، در دولت تدبیر و امید از خود به جای بگذاریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز