پرسپولیس ایران یک (۵)- النصر عربستان یک (۴)

AFC هم حریف شاهکار پرسپولیس نشد/ لک انتقام آل‌کثیر را گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۰:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۴
AFC هم حریف شاهکار پرسپولیس نشد/ لک انتقام آل‌کثیر را گرفت
پرسپولیس با پیروزی برابر تیم النصر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ همه چیز تحت تاثیر یک اتفاق مهم بود؛ عیسی آل کثیر به فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی محروم شد و این یعنی یحیی گل محمدی باید تمام برنامه های تاکتیکی خود را تغییر می داد.

سرخپوشان در 15 دقیقه ابتدایی تحت تاثیر حریف بودند و تنها برای کنترل توپ از نیمه زمین رد می شدند اما بعد از آن که دو فرصت نصفه و نیمه توسط بازیکنان النصر از دست رفت، بازی به تعادل کشیده شد. انگار بازیکنان پرسپولیس نیز توانستند بر عملکرد خود مسلط شوند و با شرایط بهتری کار را دنبال کنند.

در ادامه، پرسپولیس بود که با پاس های کوتاه و ایجاد مثلث، کار را در دست گرفت و به سمت دروازه النصر که حریفی قدرتمندتر از السد، الدحیل، پاختاکور و شارجه امارات بود، حرکت کرد. هر دو تیم چشم به ضربات آزاد و ارسال های مستقیم داشتند تا اینکه یک غفلت باعث شد پرسپولیس به حریف یک پنالتی هدیه بدهد.

مهم ترین و باکیفیت ترین بازیکن حریف یعنی عبدالرزاق که بارها خط دفاع پرسپولیس را آزار داده بود، گل زد اما این باعث نشد پرسپولیس بازی را از دست بدهد. پرسینگ سنگین تیم بالاخره خط دفاع النصر را به اشتباه انداخت تا آنها با ضربه سر جانشین عیسی آل کثیر به گل تساوی برسند. بازی بعد از این گل به درگیری کشید و مدام شاهد زورآزمایی تن به تن بازیکنان دو تیم بودیم تا نیمه با تساوی به اتمام رسید.

photo_2020-10-03_19-33-51

در نیمه دوم، النصر با تمام توان به زمین آمد و فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد. سرخپوشان با دفاع مستحکمی که زوج کنعانی‌زادگان و خلیل زاده ساختند، همه توپ ها را رد کردند و در ضدحمله، بازی تاخیری بشار رسن و بازی پر تلاش وحید امیری، به کمک سرخ ها آمد تا روند کار را برگردانند.

بعد از دقایقی، این پرسپولیس بود که سه فرصت عالی به دست آورد ولی نمی توانست به گل برسد. عبدالرزاق نیز روی هر ارسالی که به سمت دروازه پرسپولیس می شد، اثری روی توپ می گذاشت و واقعا خطرساز بود. او حتی تیر دروازه پرسپولیس را روی یک ضربه کاشته لرزاند. پرسپولیسی ها هم در اواخر نیمه دوم، دو موقعیت دیگر توسط کامیابی نیا و عبدی از دست داد تا در این نیمه نیز بازی به تساوی کشیده شود.

در نیمه نخست وقت‌های اضافی، سرخپوشان کاملا تحت تاثیر حریف خود بودند. تیم النصر که تعویض‌هایی در دقایق پایانی نیمه دوم داشت، سرحال و قبراق تر از پرسپولیس بازی را دنبال کرد اما برخی از بازیکنان نماینده کشورمان به لحاظ بدنی نتوانستند همپای بازیکنان حریف کار را دنبال کنند. با این حال نیمه نخست وقت های تلف شده با تساوی به اتمام رسید. مهم ترین اتفاق این نیمه، تکل خشن پهلوان و دریافت دومین کارت زرد و اخراج از زمین بود.

در نیمه دوم، پرسپولیس شروع کننده حملات بود و فشار خوبی روی دروازه حریف آورد ولی بدشانسی، گریبان مان را گرفت و اجازه گلزنی به پرسپولیس نداد. هرچه از زمان بازی می گذشت، پرسپولیسی ها تمرکز بیشتری روی بازی داشتند و تعویض هایی که انجام شد، سرخپوشان را متحول کرد. این نیمه تلاش پرسپولیس و النصر به جایی نرسید و کار به ضربات پنالتی کشید.

در ضربات پنالتی پرسپولیس با حساب 5 بر 4 حریف را شکست داد. این تیم با دست حامد لک، با جانفشانی بازیکنانش و تدبیر کادر فنی به فینال آسیا رسید و قهرمان غرب آسیا شد. این تیم، النصر، کنفدراسیون فوتبال آسیا و تمام اتفاقات عجیبی که برایش رخ داد رااز مقابل برداشت و به فینال آسیا رسید.

photo_2020-10-03_20-35-01

پرسپولیس ایران یک (5)....................................................................... النصر عربستان یک (3)

گل‌ها: مهدی عبدی (42) برای پرسپولیس،  عبدالرزاق حمدالله (36- پنالتی) برای النصر

داور: محمدتقی الجعفری (سنگاپور)

اخطار: وحید امیری، و شجاع خلیل زاده (پرسپولیس) عبدالله مادو و عبدالمجید السولحیم (النصر)  

اخراج: احسان پهلوان ( دقیقه 104 – پرسپولیس)

ورزشگاه:  جاسم بن حمد دوحه (قطر)

پرسپولیس ایران:

حامد لک،  شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی (114- علی شجاعی)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (96 – میلاد سرلک)، احسان پهلوان، بشار رسن (99- مهدی شیری)، وحید امیری، مهدی عبدی (96- آرمان رمضانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

النصر عربستان:

برد جونز، سلطان الغنام (70- اسامه الخلف)، عبدالله مادو، مایکون، آواد خمیس (110- فراس البیراکان)، عبدالله الخیبری (89- مختار علی)، عبدالمجید السولحیم (110- عبدالرحمان العبید)، گونزالو مارتینز، خلید الغنام (46- ایمن یحیی)، عبدالفتاح عسیری (97-عبدالرحمان الدوساری)، عبدالرزاق حمدالله

 سرمربی: روی ویتوریا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز