هیجان ناشی از پیروزی‌ها به ایجاد روحیه بین مردم کمک می‌کند؛

احمدی: اقدام ناجوانمردانه صورت گرفته مانع از غیرت و کار جمعی پرسپولیسی‌ها نشد/ حوزه ورزش و جوانان فعالیت گسترده‌ای در هفته دفاع مقدس داشتند

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۳:۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۸۴۲۹
احمدی: اقدام ناجوانمردانه صورت گرفته مانع از غیرت و کار جمعی پرسپولیسی‌ها نشد/ حوزه ورزش و جوانان فعالیت گسترده‌ای در هفته دفاع مقدس داشتند
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: علی‌رغم اینکه شعار دوری و جدایی سیاست از ورزش وجود دارد، اما در بزنگاه ها خاصه خرجی‌هایی انجام می شود و رقبا با ترفندهای ناجوانمردانه سعی در فراهم کردن شرایطی برای تضعیف روحیه و باخت و شکست حریف دارند.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی ورزش کشور با تبریک برد پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم النصر اظهار داشت: علی‌رغم برخی مشکلات که ایجاد شد و بازی ناجوانمردانه‌ای که در آستانه مسابقه نیمه نهایی به راه انداختند تیم پرسپولیس با غیرت و کار جمعی و اراده موفق به کسب این پیروزی ارزشمند برای ورزش کشور شد.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه شعار دوری و جدایی سیاست از ورزش وجود دارد، اما در بزنگاه ها خاصه خرجی‌هایی انجام می شود و رقبا با ترفندهای ناجوانمردانه سعی در فراهم کردن شرایطی برای تضعیف روحیه و باخت و شکست حریف دارند اما علی رغم این کار، پرسپولیس نتیجه گرفت و باعث خوشحالی مردم شد. این موفقیت را به علاقه مندان به فوتبال تبریک می گویم، هیجان مثبت ناشی از برد پرسپولیس به خصوص در شرایط کنون ناشی از تنگناها و مشکلات ایجاد شده، به روحیه بخشی به مردم کمک می کند. امیدواریم ورزش کشور بتواند با پیروزی‌ها شور و هیجان را تزریق کند و باعث همدلی و وحدت و شور و نشاط در جامعه شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و قرار است تا پایان سال گرامیداشت این دستاورد مهم را داشته باشیم و برنامه‌های گسترده ای پیش بینی شده است. در حوزه ورزش پیش بینی شده تا پایان سال 30 برنامه داشته باشیم که یکی از برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار شد. بیش از ١١٠ برنامه برای فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل استان‌ها و بخش‌های مرتبط پیش‌بینی کردیم. از سوم خردادماه این حرکت آغاز شده و تناوب خواهد داشت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاهد مشارکت گسترده جامعه ورزش در همه استان ها بودیم. شاهد همراهی و مشارکت فعال جامعه ورزش در هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بودیم و همچنان پای کار هستند و بخش‌های مختلف تلاش‌های ارزشمندی داشتند. هفته گذشته هم نمایشگاه دفاع مقدس در تهران و دیگر استان‌ها برگزار شد و حضور فعالی داشتیم. از دیگر برنامه‌های ما تجلیل و دیدار با خانواده معظم شهدا و پویش کمک مومنانه در راستای کمک به آسیب دیدگان از کرونا بود و این اقدامات را تا پایان سال دنبال می کنیم.
 
احمدی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان اظهار داشت: ابلاغ قانون مصوب اهداف، اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان بعد از تلاش چندساله به ثمر رسید و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. قانون تربیت بدنی مصوب سال ١٣۵٠ بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قانون جدیدی مصوب نشده بود. بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان در سال ١٣٨٩ بحث تدوین و تصویب قانون وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت. حدود ٢ سال تدوین و تنظیم اولیه طول کشید و نزدیک به ٢ سال نیز در دولت مورد بررسی قرار گرفت و در سال ١٣٩۵ لایحه به مجلس تقدیم شد. اواخر ٩٨ به شورای نگهبان رفت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان ملاحظاتی داشتند و نهایتا در تاریخ ١۶ شهریورماه ١٣٩٩ آخرین اصلاحات انجام شد و مهرماه پس از تایید شورای نگهبان توسط رییس جمهوری ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: این قانون اسناد ارزشمندی برای ورزش است که بتوانیم در همه ابعاد ورزش و تحکیم و تقویت معنویت، ارزش‌های اخلاقی و منش پهلوانی، راهبردهای مدیریت ورزش در این قانون دیده شده و ملاک عمل است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های این قانون شرایط مطلوب تری برای مدیریت ورزش ایجاد کنیم و از این قانون بهره مند شویم.
نظر شما