فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نکونام بهترین گزینه برای استقلال به شمار می‌رود/ تغییرات اتوبوسی بلای جان تیم‌های ایرانی شده است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۹:۴۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷۶
نکونام بهترین گزینه برای استقلال به شمار می‌رود/ تغییرات اتوبوسی بلای جان تیم‌های ایرانی شده است
بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در حال حاضر بهترین الگو برای باشگاه‌هایی است که هر ساله با تغییرات اتوبوسی مواجه می‌شوند و حتی هنر حفظ بازیکنان خود را هم ندارند که همین موضوع بلای جان آنها شده است.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به موفقیت تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق خوشایندی برای فوتبال ایران است اما شخصا نمی‌توانم به موفقیت تیم‌های ایرانی در سطح بین‌المللی خوشبین باشم. همه ما می‌دانیم فوتبال ایران از نظر سخت افزار و امکانات از کشورهای همسایه هم عقب‌تر است و اگر گاهی موفقیتی به دست می‌آید کوتاه مدت است و ما فاصله زیادی تا فوتبال روز دنیا و حتی آسیا داریم.

او  ادامه داد: البته در حال حاضر پرسپولیس تاحدودی از این قاعده مستثنی است. آنچه باعث شده که این تیم در سطح آسیا موفق باشد و روی این نظریه که فوتبال ایران هیچ پیشرفتی نسبت به کشورهای دیگر نداشته خط بطلان بکشد، ثبات در این باشگاه است. پرسپولیس در سال‌های اخیر کمترین نوسان را داشته و هرگز با بقیه باشگاه‌های ایرانی قابل قیاس نیست. هنر مدیریت این باشگاه در سال‌های اخیر حفظ ستاره‌ها و بازیکنان موثر بوده و شاکله آن حفظ شده که نتیجه این ثبات هم موفقیت در داخل و آسیاست. پرسپولیس در حال حاضر بهترین الگو برای باشگاه‌هایی است که هر ساله با تغییرات اتوبوسی مواجه می‌شوند و حتی هنر حفظ بازیکنان خود را هم ندارند که همین موضوع بلای جان آنها شده است.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس افزود: سال‌هاست می‌بینیم باشگاه‌های ایرانی در بستن قرارداد با بازیکنان داخلی و خارجی مشکل دارند. حرف و حدیث‌هایی که هر ساله در فصل نقل و انتقالات درباره بازیکنان و مدیربرنامه‌های آنها مطرح می‌شود فقط و فقط از ضعف مدیران باشگاه‌هاست که حتی نمی‌توانند یک قرارداد درست امضا کنند. اگر این حرف‌ها که یک مدیر برنامه برای فلان باشگاه تصمیم‌گیری می‌کند و بازیکنان طراز اول را گرو برمی‌دارد تا قرارداد بقیه را با رقم‌های بالا تمدید کند، صحت داشته باشد ناشی از ضعف مدیران است که نمی‌توانند به درستی امور یک باشگاه را مدیریت کنند.

آشوبی در ادامه گفت: ساختار باشگاه‌های ایرانی در تمام بخش‌ها اشتباه است و ایراد دارد. برای من جای سوال دارد که چرا باشگاه‌های بزرگ و پرطرفداری مثل استقلال، پرسپولیس و حتی تراکتور یک آکادمی حرفه‌ای ندارند و بازیکن پرورش نمی‌دهند؟ این موضوع در تمام دنیا مرسوم است و تیم‌های بزرگ اروپایی هر ساله از آکادمی‌های خود برداشت می‌کنند و حتی با فروش بازیکن به درآمدزایی هم می‌رسند. استقلال و پرسپولیس هم می‌توانند با داشتن یک آکادمی حرفه‌ای ظرف چند سال هم نیاز خود در زمینه خرید بازیکن را برطرف کنند هم درآمد کلانی به دست بیاورند اما متاسفانه نه تنها هیچ توجهی به این اصل مهم نمی‌شود بلکه اگر بازیکنی در تیم‌های پایه این باشگاه‌ها رشد کند به راحتی او را از دست می‌دهند و بعدها برای جذب دوباره او میلیاردها هزینه می‌کنند درست مثل اتفاقی که امسال در باشگاه استقلال رخ داد. متاسفانه تا زمانی که ساختار باشگاه‌های ما درست نشود اوضاع برهمین منوال خواهد بود و مشکلات هم هر روز بیشتر از روز قبل می شوند.

او با اشاره به انتخاب سرمربی استقلال گفت: به اعتقاد من در بین گزینه‌هایی که نام آنها برای حضور روی نیمکت استقلال مطرح شده جواد نکونام مناسب‌ترین فرد است. من در سال‌های اخیر فعالیت‌های نکونام را دنبال کرده‌ام و با توجه به عملکرد او در نساجی مازندران و فولاد خوزستان فکر می‌کنم در شرایط فعلی او بهترین گزینه برای سرمربیگری در استقلال است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز