جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

الان وقت اوراق کردن تیم ملی نبود/ دعوت از این همه بازیکن جوان ترسناک است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۹۱۳۶
الان وقت اوراق کردن تیم ملی نبود/ دعوت از این همه بازیکن جوان ترسناک است
کارشناس خبره فوتبال گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم به اعتقاد من الان زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات در تیم ملی نبود.

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با بررسی لیست تیم ملی فوتبال نکات جالبی را مطرح کرده است.

صحبت‌های این کارشناس را در ادامه می‌خوانید.

انتخاب خوب دروازه‌بان‌ها

چراغپور در خصوص دعوت دروازه‌بان‌ها به تیم ملی گفت: اول از خط دروازه شروع می‌کنیم. فکر می‌کنم بازی نکردن بیرانوند در ماه‌های اخیر باعث شده به این اردو دعوت نشود. پیام نیازمند و رشید مظاهری در لیگ عملکرد خوبی داشتند و عابدزاده هم حتما توسط سرمربی تیم ملی رصد شده است. سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد اما به نظر من گل‌های بد و آسانی که به صورت پی در پی درون دروازه استقلال دریافت کرد باعث شد سرمربی تیم ملی روی اسم او خط قرمز بکشد.

خط دفاع؛ انتخاب‌های عالی

کارشناس فوتبال با اشاره به نفرات دعوت شده به تیم ملی در خط دفاع بیان کرد: همه مدافعانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، شایسته هستند. سیامک نعمتی در پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی داشت که اوج درخشش او را در لیگ قهرمانان دیدیم. کنعانی‌زادگان هم که قبلا دعوت می‌شد و الان هم شایسته دعوت به تیم ملی بود. صادق محرمی هم مثل سایر لژیونرهایی که دعوت شده حتما زیر نظر بوده و عملکرد خوبی داشته است. شجاع خلیل‌زاده، دیگر مدافع پرسپولیس یکی از نفراتی بود که قبلا هم باید به تیم ملی دعوت می‌شد اما چون کی‌روش «بره پسند» بود و با بازیکنانی که سرشان را بالا می‌گرفتند و در چشم‌هایش نگاه می‌کردند یا صاحب ایده و تفکر بودند کنار نمی‌آمد، شجاع را دعوت نمی‌کرد یا اینکه بعد از مدتی آنها را حذف می‌کرد مثل اتفاقاتی که برای مهدی رحمتی و هادی عقیلی رخ داد. در بخش خط دفاعی از دعوت بازیکنانی مثل غلامی و نجاریان هم اتفاق خوبی است. خصوصا غلامی که واقعا شایسته دعوت به تیم ملی بود. نجاریان هم با توجه به سن و سالش باید تجربه بیشتری به دست بیاورد و این فرصت را مغتنم بداند.

علامت سوال بزرگ در بین هافبک‌ها

جلال چراغپور در خصوص 8 هافبکی که از طرف سرمربی انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: خصوصیات 8 هافبک دعوت شده به تیم ملی نشان می‌دهد اسکوچیچ جنبه‌های متفاوتی را برای دعوت از آنها در نظر گرفته است. در فوتبال به 4 هافبک در میانه میدان نیاز داریم. یکی هافبک دفاعی که متمایل به زمین خودی باشد، یکی هافبکی که عقب زمین را به جلو وصل کند، بعدی هافبکی که آزاد است و به همه جای زمین سرک می‌کشد و آخرین مورد هافبکی که به حریف اجازه بازیسازی ندهد. در بین هافبک‌های دعوت شده تمام این خصوصیات دیده می‌شود. یعنی از هر مدل هافبک یکی داریم به جز مورد آخر. در لیست اسکوچیچ بازیکنی را نمی‌بینم که تخریبی باشد و فرصت بازیسازی را از حریف بگیرد. در تیم کی‌روش این وظیفه برعهده عزت‌الهی بود و الان هم در پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا این وظیفه را برعهده دارد و به خوبی هم از پس آن بر می‌آید که به اعتقاد من جای او در تیم ملی خالی است.

بهترین‌ها در خط حمله

چراغپور با اشاره به مهاجمان دعوت شده به تیم بیان کرد: از مهاجمانی که نامشان در لیست سرمربی تیم ملی قرار دارد، سردار آزمون به عنوان مهاجم نوک خط حمله، مهدی طارمی به عنوان اضافه شونده، کاوه رضایی برای پشت خط حمله و قایدی در نقش مهاجم سایه هستند. این نفرات جزو بهترین نیروهای تهاجمی فوتبال ایران هستند که به اعتقاد من با توجه به بازی‌هایی که در پیش داریم قایدی می‌تواند بیشترین کمک را به تیم ملی کند.

زمان مناسبی برای جوان‌سازی تیم ملی نیست

کارشناس فوتبال درخصوص ارزیابی خود از عملکرد سرمربی اسکوچیچ گفت: شخصا به اسکوچیچ اعتقاد دارم و او را مربی تفکر محور می‌دانم اما نکته مهمی درباره لیستی که او به تیم ملی داده وجود دارد و وقتی تصمیم به خراب کردن یک سازه می‌گیریم باید زمان را هم درنظر داشته باشیم. به نظر من الان زمان مناسبی برای ایجاد این همه تغییر و جوان‌سازی در تیم ملی نبود. بهتر بود از وضعیت حساس کنونی عبور می‌کردیم و بعد تیم ملی را جوان می‌کردیم. من نمی‌گویم چرا تیم ملی جوان شده بلکه معتقدم در زمان نامناسبی این اتفاق رخ داده است. اینکه سرمربی تیم ملی به خوبی لیگ را زیر نظر داشته و تیم‌ها را آنالیز کرده اما بهتر بود تیم ملی با همان ترکیب و قیافه آشنا به مصاف بحرین و عراق می‌رفت. این همه تغییر در تیم ملی و دعوت از تعداد زیادی بازیکن جوان در شرایط فعلی خوف آور و ترسناک است. بازیکنانی مثل دژاگه، شجاعی، رضائیان، ابراهیمی و برخی دیگر اگرچه سن و سال شان بالا رفته اما فوتبال‌شان به تکامل رسیده و وقتی دور هم جمع می‌شدند تیم کامل و منسجمی را می‌دیدیم که از سرمربی خود هم جلوتر است اما تیم فعلی برای رسیدن به هماهنگی و تکامل به زمان و انجام بازی‌های تدارکاتی نیاز دارد که در شرایط فعلی فرصت آن فراهم نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز