بررسی خط به خط فینالیست لیگ قهرمانان آسیا؛ یک لک و یک دروازه

دستان چسبناکی که پرسپولیس را به فینال رساند/ سلطان کلین‌شیت وارد می‌شود!

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۷:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۹۱۵۵
دستان چسبناکی که پرسپولیس را به فینال رساند/ سلطان کلین‌شیت وارد می‌شود!
پرسپولیس در حالی موفق شد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با اقتدار به قهرمانی دست پیدا کند که خیلی از کارشناسان فوتبال، سهم حامد لک را در این اتفاق، سهم ویژه‌ای می‌دانند و معتقد هستند این دروازه‌بان سرخ‌ها تاثیر غیرقابل انکاری را در این اتفاق داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حامد لک در حالی یکی از ستاره‌های پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود که شاید پیش‌بینی این که اعضای کادر فنی تیم پرسپولیس تا این حد به او اعتماد داشته باشند تا از او به عنوان دروازه‌بان اول در این رقابت‌ها استفاده کنند، چندان زیاد نبود.

قبولی با نمره عالی در آزمون مهم

شاید کمی دور از ذهن بود که حامد لک در قطر به عنوان گلر شماره یک حراست از قفس توری پرسپولیس را برعهده بگیرد اما این اتفاق رخ داد و او در اولین تجربه‌اش با پیراهن پرسپولیس، آزمون مهمی را پیش روی خود ببنید، امتحانی که نه تنها لک از آن سربلند بیرون آمد، بلکه بهترین نمره ممکن را نیز به خود اختصاص داد.

نمایش خوب در شروع کار

در حالی که بازی‌های اول در مرحله گروهی برای قرمزها از حساسیت بالایی برخوردار بود، حامد لک توانست در 2 بازی اول با چند سیو تماشایی خیال همه را از درون دروازه پرسپولیس راحت کند. در دیدارهای حساس برابر التعاون دروازه پرسپولیس بسته ماند تا لک با 2 کلین‌شیت نشان دهد گلر قابل اعتمادی برای پرسپولیس محسوب می‌شود.

2 گل از 2 پنالتی

در مجموع دروازه حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا در 2 بازی برابر الدحیل و النصر از روی نقطه پنالتی باز شد و او در جریان بازی توانست با کمک و حمایتی که از سوی مدافعان با تجربه پرسپولیس می‌شد، قفل بزرگی را روی دروازه تیمش بزند و از این جهت رکورد جالبی را به نام خود به ثبت برساند.

سلطان کلین‌شیت

گلر سرخ‌ها در حالی موفق شد بیشترین کلین‌شیت لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود به ثبت برساند که در این مسیر رقیب جدی را پیش روی خود می‌دید. جونز دروازه‌بان 38 ساله استرالیایی تیم النصر با 4 کلین‌شیت رقابت جدی را با لک داشت که در نهایت این گلر ایرانی موفق شد گوی سبقت را از این رقیب باتجربه خود برباید و سلطان کلین‌شیت در لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد.

از دستان چسبناک لک تا صعود به فینال

در ضیافت پنالتی‌های بازی پرسپولیس برابر النصر، دستان چسبناک حامد لک به کمک تیمش آمد و او با مهار پنالتی چهارم النصر که توسط مایکون مدافع قدرتمند النصری‌ها نواخته شد، هدیه فراموش ناشدنی را به پرسپولیسی‌ها داد و راه را برای صعود پرسپولیس به فینال هموارتر از قبل کرد.

نگاه کارشناس؛

عزیزیان: لک بی‌نظیر بود/ نقش فنایی نباید نادیده گرفته شود

Azizian1

در بررسی شرایط کلی و تاثیر این گلر سرخ‌ها در صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا به سراغ سعید عزیزیان، دروازه‌بان و مربی اسبق پرسپولیس رفتیم تا نظر او را در خصوص شرایط حامد لک در لیگ قهرمانان آسیا در درون دروازه پرسپولیس جویا شویم.

عزیزیان در خصوص این دروازه‌بان به خبرنگار گروه ورزشی برنا گفت: حامد لک در بهترین شرایط توانست عملکرد خوبی را در درون دروازه پرسپولیس از خود به نمایش بگذارد. دریافت 2 گل در 7 بازی آن هم 2 گلی که ازروی نقظه پنالتی به ثمر رسید، آمار بی‌نظیری محسوب می‌شود که نشان از توانایی‌های فنی بالای لک دارد.

عزیزیان در ادامه تصریح کرد: تمرکز بالا و همین طور آمادگی بدنی ایده‌آل و جسارت خوبی که در رفتار لک در طول این تورنمنت دیده می‌شد، به او کمک کرد تا عملکرد خوبی را از این دروازه‌بان جدید شاهد باشیم.

مربی اسبق گلرهای پرسپولیس اظهار داشت: شخصا فکرش را نمی‌کردم در این بازی‌ها به لک اعتماد شود و او دروازه‌بان اول پرسپولیس شود اما او به خوبی پاسخ اعتماد کادر فنی را داد. در این میان نقش داوود فنایی مربی پرسپولیس را هم نباید فراموش کرد. بخشی از نمایش این روزهای لک ناشی از کمک‌هایی است که فنایی به او کرده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد واکنش‌های لک در لیگ قهرمانان در درون دروازه پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: او در 2 بازی اول برابر التعاون با واکنش‌هایی که داشت، پرسپولیس را در این جام نگه داشت، ضمن این که در ادامه هم کم اشتباه بود و در نهایت در ضربات پنالتی در بازی آخر با مهار پنالتی مهمی، توانست تلاش مجموعه تیم را به نتیجه‌ دلخواه همه پرسپولیسی‌ها برساند.

نظر شما