هادی عامل:

کشتی به مسابقات لیگ نیاز داشت/ بازار بزرگ بهترین تیم است

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۹۲۹۵
کشتی به مسابقات لیگ نیاز داشت/ بازار بزرگ بهترین تیم است
برنامه "صبح و ورزش" سه شنبه 15 مهر درباره لیگ کشتی با هادی عامل، کارشناس و گزارشگر کشتی گفتگویی انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هادی عامل، کارشناس و گزارشگر کشتی در خصوص لیگ کشتی کشور گفت: به طور کلی 10 تیم در فرنگی و 9 تیم در آزاد به رقابت می پردازند که دور رفت گروه «الف» برگزار شد. کشتی به این مسابقات نیاز داشت؛ زیرا با توجه به 8 ماه توقف در کشتی هیچ کس نمی دانست کجای کار است. رقابتها بیانگر این بود که کشتی گیران تمرینات میدانی و با وزنه کار کرده اند و تمرینات محدودی هم داشته اند. 

عامل افزود: در این دوره از رقابتها کشتی گیران شاخص بین60 تا 70 درصد آمادگی بودند و عملکردشان نوید دهنده این است که انشالله بتوانیم 6 سهمیه باقیمانده آزاد و فرنگی را در فرودین و اردیبهشت ماه بگیریم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز اتحادیه جهانی اعلام نکرده مسابقات جهانی صربستان برگزار می شود یا خیر، عنوان کرد: خیر رسماً اعلام نشده است؛ اما روسیه خیلی اصرار دارد که این مسابقات برگزار شود. قدرت کشتی هم تقریباً دست روس هاست.  

عامل به رقابتهای امروز اشاره کرد و گفت: امروز تیم های آزاد گروه «ب» کشتی می گیرند. بازار بزرگ، هیأت کشتی قائم شهر، پاس ساری، اترک خراسان شمالی و چسب رازی کشتی رقابت خواهند کرد. بازار بزرگ تیم پرستاره ای است و کشتی گیرانی همچون بهنام احسان پور، پرویز هادی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، کامران قاسمپور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع را دارد که همه عنوان دار دنیا هستند. اکنون بهترین تیم بازار بزرگ است. 

وی، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ کشتی سهمیه ای نگذاشته که هر تیم بتواند فقط 2 یا 3 ملی پوش شاخص را جذب کند، تصریح کرد: امسال محدودیتی وجود نداشت. شرایط کرونا طوری بود که اگر می خواستند چنین تصمیمی بگیرند، ممکن بود بعضی از ملی پوشان بدون تیم بمانند. به هر حال شرایط بحرانی است و در بحران کار کردن یک مقدار سخت است. 

این کارشناس درباره وضعیت تیم استقلال اظهار کرد: استقلال تیم خیلی خوبی است. در دیدار با دانشگاه آزاد که فکر می کردیم رقابت بسیار نزدیکی باشد 7 بر 3 برد. دیگر رقبا هم راحت شکست داد. رضا یزدانی هدایت تیم را برعهده دارد و گفته اگر لازم باشد برای تیم کشتی هم خواهم گرفت. حضور تیم استقلال در لیگ باعث خوشحالی جامعه کشتی بود که یک باشگاه هویت دار در کشتی هم تیم داری می کند. امیدواریم باشگاه پرسپولیس نیز کشتی را حمایت کند. کشتی نیاز به حمایت همه جانبه دارد. 

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای حافظ کاظم زاده و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز