رسول فروغی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فغانی به ایران باز می‌گردد/ برای استفاده از VAR در هر استادیوم ۳۰۰ هزار دلار نیاز است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۵:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۹۳۸۱
فغانی به ایران باز می‌گردد/ برای استفاده از VAR در هر استادیوم ۳۰۰ هزار دلار نیاز است
پیشکسوت داوری کشورمان با تاکید بر بازگشت علیرضا فغانی به ایران، گفت: برای استفاده از VAR در هر استادیوم 300 هزار دلار نیاز است.

رسول فروغی، داور پیشکسوت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در رابطه با آخرین وضعیت داوری در ایران گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به سبب ویروس کرونا تمرینات جداگانه در حال برگزاری است و مسابقات لیگ قهرمانان در غرب آسیا انجام شد به جهت اینکه 4 تیم ما در مسابقات شرکت کرده است هیچ‌کدام از داوران ما در مسابقات حضور نداشتند اما امید داریم با شروع مسابقات شرق آسیا فغانی و بنیادی‌فر شانس این را داشته باشند تا در این مسابقات پرچم ایران را بالا ببرند.

فروغی در رابطه با وضعیت فعلی و برگشت علیرضا فغانی به کشورمان توضیح داد: آقای فغانی در کشور استرالیا قرارداد حرفه‌ای تنظیم کرده و در حال حاضر مسابقات این کشور یک ماه است برگزار نشده و زمان بعدی مسابقات‌شان برای 4 ماه آینده پیش‌بینی شده و به واسطه تحصیل فرزندان‌شان در این کشور مدت زمان بیشتری خارج از ایران زندگی می‌کنند اما قطعا ایشان به ایران باز می‌گردند.

او در رابطه با تعداد داوران گفت: تعداد داوران ما تغییری نکرده و فقط آقای فغانی در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. داوری یکی از ارکان اصلی فوتبال هر کشوری محسوب می‌شود و من از مسؤلین تقاضا دارم نسبت به وضعیت معیشتی داوران و هزینه خدمات پزشکی آنها در مقایسه با بازیکنان نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

فروغی درباره داوری لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: در بازی پرسپولیس برابر پاختاکور برای اولین بار از سیستم VAR استفاده شد که بریا فوتبال ما کمک کننده بود و داور پس از ارجاع به VAR توانست به درستی تصمیم بگیرد و ستاره پاختاکور را اخراج کند. به نظرم در بازی پرسپولیس و النصر هم محمد تقی الجعفری از کشور سنگاپور، که جزو باتجربه‌ترین داوران جوان است، قضاوت خوبی داشت.

او در رابطه با ضرورت استفاده از VAR در ایران و هزینه بر بودن تهیه این سیستم توضیح داد: با توجه به اینکه ما در کشور از سیستم VAR محروم هستیم نیاز به این سیستم بیش از پیش حس می‌شود تا بتواند به اصل داوری کمک کند. برای تحقق این موضوع ما نیاز به برنامه‌ریزی داریم. با صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا این تیم  مبلغی حدود ٩٠ میلیارد درآمدزایی داشته است. برای برخورداری از این ابزار الزام وجود دارد و اگر خواهان فوتبال و داوری حرفه‌ای هستیم باید باشگاه‌های ما مجهز به این دستگاه باشند. قیمت هر یک از این دستگاه‌ها برای هر استادیوم برابر با 300 هزار دلار تعیین شده و حداقل به 12 دوربین نیاز داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز