ایران-ازبکستان؛

رونمایی از تیم اسکوچیچ/ ازبک‌ها به دنبال انتقام

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۰۷:۳۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۶
رونمایی از تیم اسکوچیچ/ ازبک‌ها به دنبال انتقام
تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز برای اولین‌بار تحت هدایت دراگان اسکوچیچ به میدان می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران امروز برای اولین‌بار تحت هدایت دراگان اسکوچیچ به میدان می‌رود. تیم ملی که بعد از مدت‌ها دوباره شکل گرفته اولین اردوی آماده‌سازی‌اش برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را آغاز کرده است.

اسکوچیچ در اولین لیست نفرات دعوت شده به تیم تحت هدایتش انتخاب‌هایی داشت که بعضی از کارشناسان نسبت به آن واکنش نشان دادند و برخی اعتقاد داشتند نباید این همه تغییر در تیم ملی رخ می‌داد. دعوت نشدن بازیکنانی مثل مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، امید ابراهیمی، سعید عزت الهی و رامین رضائیان و استفاده از بازیکنان جوان که در لیگ برتر به میدان رفته‌اند از مهم‌ترین نکات لیست جدید تیم ملی است که نشان می‌دهد اسکوچیچ تصمیم به جوانگرایی در تیم ملی گرفته است.

تیم ملی که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا است، کار دشواری در ادامه این مسابقات دارد. ایران از 4 بازی خود در مرحله دوم این مسابقات، 2 پیروزی به دست آورد و مقابل بحرین و عراق 2 شکست تلخ را تجربه کرد. تیم ملی با 6 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در مکان سوم گروه C قرار دارد و 4 بازی دیگر برای یوز‌های ایرانی در این مرحله باقی مانده که برای صعود مستقیم به مرحله بعد باید در گروهمان اول شویم.

ازبکستان، رقیب تدارکاتی امروز شاگردان اسکوچیچ هم که اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کرده، مثل ایران به دنبال رسیدن به جام جهانی قطر است. ازبکستان در مقدماتی جام جهانی در گروه D که تیم‌های عربستان، سنگاپور، فلسطین و یمن حضور دارد در صدر است و تیم مدعی عربستان در مکان دوم قرار دارد. امید ازبکستان برای صعود به مرحله‌ بعد بسیار زیاد است.

از نکات قابل توجه تقابل امروز این 2 تیم می‌توان به رقابت تیم‌های باشگاهی ایرانی و ازبکستانی در لیگ قهرمانان آسیا 2020 اشاره کرد. در این مسابقات تیم پاختاکور که ملی‌پوشان زیادی نیز در ترکیب خود دارد در مقابل 2 تیم بزرگ ایرانی یعنی استقلال و پرسپولیس بازی کرد که با شکست استقلال در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف پرسپولیس رفت که سرخ‌پوشان با نتیجه 2 برصفر آن‌ها را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند. یکی از بازیکنان کلیدی ازبک‌ها ماشاریپوف خواهد بود، او عضو تیم باشگاهی پاختاکور ازبکستان است. ماشاریپوف در دیدار مقابل استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت اما در بازی مقابل پرسپولیس دقیقه 16 اخراج شد تا کار برای دیگر بازیکنان پاختاکور سخت شود. از آنجایی که تقریبا تمام نفرات اصلی تیم ملی از بازیکنان پاختاکور تشکیل شده است، آنها امروز انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام از ایرانی‌ها دارند.

دیدار تدارکاتی امروز ایران و ازبکستان برای وادیم آبراموف سرمربی ازبک‌ها می‌تواند انگیزه‌های متفاوتی داشته باشد. او در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برابر ایران در تاشکند یک دیدار دشوار و پرحاشیه را سپری کرد. مسابقه‌ای که داور گل تیم ملی ازبکستان را نپذیرفت تا ایران با تک محمدرضا خلعتبری سه امتیاز بازی را بگیرد. این سه امتیاز همانقدر که ایران را برای صعود به جام جهانی کمک کرد شانس ازبکستان را گرفت و به نوعی سرنوشت این تیم و ودایم آبراموف سرمربی 58 ساله را تغییر داد.

این سرمربی یک‌سال پیش بار دیگر هدایت تیم ملی ازبکستان را به عهده گرفت و دیدار مجددش با ایران می‌تواند محک خوبی برایش 5 سال باشد. هرچند این بار رقیب او کارلوس کی‌روش نیست و تقریبا تمامی نفرات تیم ملی ایران تغییر کرده‌اند.

ایران و ازبکستان امروز در ورزشگاه 35 هزار نفری پاختاکور تاشکند به مصاف یکدیگر می‌روند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز