بررسی خط میانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا؛

تلفیق موفق تجربه و انگیزه/ کمربند میانی؛ مرکز ثقل موفقیت تیم یحیی

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۰۶:۴۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۰۴۹۷
تلفیق موفق تجربه و انگیزه/ کمربند میانی؛ مرکز ثقل موفقیت تیم یحیی
پرسپولیس در حالی موفق شد مجوز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند که مردان میانه میدان سرخ‌ها مسئولیت مهمی در این تورنمنت برعهده داشتند و در نهایت توانستند با نمایش خوب، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس برای فینالیست شدن مسیر تقریبا سختی را پیش‌رو داشت که در نهایت مردان میانه میدانش نقش انکارناپذیری را در این مسیر داشتند.

جدایی یک ستاره

 بدون شک یکی از ارکان موفقیت و قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر حضور بازیکن شاخصی چون مهدی ترابی  در میانه میدان بود که در اکثر بازی‌های سرخ‌پوشان بار تهاجمی این تیم را برعهده داشت، نشان و گواه این مدعا این بود که ترابی در پایان فصل بهترین پاسور پرسپولیس بود، بازیکنی که پیش بینی می‌شد جدایی‌اش از پرسپولیس حداقل در فاز تهاجمی قرمزها را با مشکلاتی روبرو کند اما بازیکنان دیگر پرسپولیس در خط میانی جای خالی او را به خوبی پر کردند تا جدایی این ستاره برای سرخ‌ها تاسف آور نباشد.

تلفیقی موفق در میانه میدان

پرسپولیس در قطر تلفیقی از بازیکنان با تجربه و نیروهای تازه نفس را در اختیار داشت که چینش خوب و منطقی کادر فنی در استفاده از داشته‌هایش در نهایت جواب خوبی را برای سرخ‌ها داشت. در میانه میدان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور چهره‌های باتجربه‌ای مثل کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و بشار رسن خلاق در ترکیب اصلی و حضور جانشینانی چون امید عالیشاه، که به نوعی تعویض طلایی پرسپولیس بود، از یک سو، جوان آینده‌داری چون سعید حسین‌پور از سوی دیگر و همین طور مردان تازه وارد و با انگیزه‌ای چون احسان پهلوان، میلاد سرلک و علی شجاعی در مجموع نیروهای خوبی را در اختیار یحیی و همکارانش قرار داده بود تا در این رقابت‌های فرسایشی و پرفشار بتواند به نحواحسن از آنها استفاده کند.

آمار جالب برای هافبک‌های پرسپولیس

در 7 بازی اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آمار جالبی برای هافبک‌های این تیم به ثبت رسید. بشار رسن با یک گل و 2 پاس گل و احسان پهلوان با 2 پاس گل و امید عالیشاه با یک پاس گل، در گل‌های پرسپولیس و در بخش تهاجمی نقش موثری داشتند. این در حالی است که پرسپولیس در این 7 دیدار تنها 2 گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد و بی شک هافبک‌های سرخ‌پوش نقش موثری در این زمینه ایفا کردند.

ابراهیم اسدی: عملکرد هافبک های پرسپولیس ستودنی بود/ بشار و کمال ستاره تیم در قطر بودند

ابراهیم اسدی

هافبک اسبق پرسپولیس براین باور است مردان میانه میدان سرخ‌ها در قطر نقش موثری در فینالیست شدن تیم شان داشتند.

ابراهیم اسدی در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ورزشی برنا با اشاره به شرایط خوب مردان خط میانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: هافبک‌ها عملکرد خوبی را از خود ارائه کردند و نقش موثری در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس داشتند.

این هافیک اسبق سرخ‌ها ضمن تاکید به تجربه بالای کامیابی‌نیا و نوراللهی در میانه میدان پرسپولیس خاطرنشان کرد: کمال و احمد با استفاده از تجربه بالای خود توانستند کمک زیادی به مردان جدید و تازه وارد پرسپولیس داشته باشند. ضمن این که باید بگویم نفراتی چون پهلوان و سرلک هم با وجود این که به تازگی به تیم اضافه شده بودند از نظر کیفی خوب  کارکردند و توانستند نمره قبولی را در این آزمون مهم بگیرند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس با تمجید از هافبک عراقی سرخ‌ها گفت: حضور بشار تاثیر زیادی در محکم‌تر شدن کمربند خط میانی پرسپولیس داشت. رسن هافبک خلاق و مثمرثمری است که در این رقابت‌ها عملکرد خوب خود را با 2 پاس گل و یک گل تکمیل کرد. باید بگویم بشار و کمال ستاره تیم در قطر بودند. این در حالی بود که امید عالیشاه نیز با وجود این که در این بازی‌ها به صورت تعویضی برای پرسپولیس بازی کرد و در مجموع زمان زیادی را در ترکیب نبود اما تجربه بالای او در نهایت توانست برایش مثمرثمر باشد و مهره موثری بود.

 اسدی افزود: احمد با جنگندگی در میانه میدان و کمال کامیابی‌نیا با حضور خوب در  درگیری‌های میانه میدان نشان دادند مهره‌های خوبی برای پرسپولیس هستند. در مجموع عملکرد هافبک‌های پرسپولیس ستودنی بود و آنها با از خود گذشتگی و تلاش بیش از حد توان، نقش زیادی در فینالیست شدن تیم داشتند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز