داوود فنایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

می‌خواستند سر ما را ببرند اما خدا جای حق نشسته!/ این کار وطن فروشی بود، فقط می‌توانم بگویم متاسفم/ کوچکترین نقش را در درخشش لک داشتم

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۳:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۰۷۰۱
می‌خواستند سر ما را ببرند اما خدا جای حق نشسته!/ این کار وطن فروشی بود، فقط می‌توانم بگویم متاسفم/ کوچکترین نقش را در درخشش لک داشتم
مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس بر این باور است در موفقیت‌های اخیر لک کمترین نقش را ایفا کرده است.

داوود فنایی، مربی دروازه‌بانان پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به بازی‌های سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا که منجر به فینالیست شدن پرسپولیس شد، اظهار داشت: در این مدت تیم فشار و سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت تا به فینال رسید. البته هنوز کار تمام نشده و شادی اصلی‌مان زمانی است که جام را بالای سرمان ببریم.

او در ادامه راز موفقیت پرسپولیس را همدلی و فداکاری تک تک اعضای تیم عنوان کرد و گفت: ما به معنی واقعی کلمه تیم بودیم. این در شرایطی بود که از انرژی مثبت هواداران هم بهره‌مند بودیم و توانستیم در کنار زحمتی که بازیکنان و کلیه اعضای تیم از تیم پزشکی و تدارکات گرفته تا مربیان و مدیران، داشتند با بهترین عملکرد ممکن مجوز حضور در فینال را به دست آوریم. بچه‌ها با غیرت و تعصب مزد تلاش خود را گرفتند.

 مربی دروازه‌بان پرسپولیس در واکنش به درخشش حامد لک در این تورنمنت تاکید کرد: زمانی که ما حامد را جذب کردیم دیدید که چقدر از ما انتقاد شد ولی ما با مطالعه و سنجیدن همه جوانب او را انتخاب کرده بودیم. در این بین گزینه‌های دیگر هم داشتیم اما در نهایت لک را انتخاب کردیم چراکه او هم دروازه‌بان خوب و باتجربه‌ای بود و هم این که علاقه قلبی به پرسپولیس داشت.

او در ادامه افزود: در تهران چند جلسه‌ای تمرین کردیم و بعد تیم به قطر اعزام شد. در این مدت تلاش خود حامد بود که در نهایت با نمایش خیره کننده او همراه شد و در این موفقیت کوچکترین نقش از طرف من بود و تلاش خودش بود که توانست با تمرکز و آمادگی خوبی که داشت، نگاه‌ها را به خود معطوف کند.

فنایی در مورد این که دروازه پرسپولیس در طول این بازی‌ها 2 بار آن هم از روی نقطه پنالتی بازی شد، عنوان کرد: تیم ما دفاع 11 نفری از خط جلو تا درون دروازه داشت و ساختار دفاعی خوب و تفکرات کادر فنی باعث شد این اتفاق برای پرسپولیس رقم بخورد. زمانی هم که توپ از کل تیم رد می‌شد، حامد به خوبی از عهده مسئولیتی که به او سپرده شد، برآمد. ما نه فقط در دفاع بلکه در حمله هم تیم بودیم و همان طور که دیدید بچه‌ها از جان مایه گذاشتند و مزد تیم بودن‌مان را گرفتیم.

او با اشاره به آنالیز خوبی که توسط عسگری و خانبان به عنوان آنالیزورهای پرسپولیس از پنالتی‌زن‌های حریفان شده بود، در خصوص پنالتی‌های بازی برابر النصر هم گفت: شرایط پنالتی، شرایط خاص است و حامد در لیگ ایران هم با مهار چند پنالتی نشان داده در این زمینه تجربیات زیادی دارد. در نهایت خدا خواست و انرژی که پشت تیم ما بود اجازه نمی‌داد در هیچ شرایطی تسلیم و ناامید شویم. خیلی‌ها بودند که دوست نداشتند پرسپولیس موفق شود. از بازی الدحیل که بازیکن محروم حریف‌مان را بخشیدند یا این که یک ساعت مانده به بازی النصر، آل‌کثیر را محروم کردند و خواستند سر ما را ببرند اما با همه کارشکنی‌ها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند حق به حقدار رسید و توانستیم شادی کوچکی را برای هواداران‌مان ایجاد کنیم.

فنایی با اشاره به رای اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعتراض النصر و حکم برائت پرسپولیس گفت: نمی‌دانم این چه فرهنگی است که از ایران خط می‌دادند تا پرسپولیس را محروم کنند؟ الان بحث پرسپولیس، مطرح نیست، این موضوع فراباشگاهی بود. دیدید که این آدم‌ها کاری از پیش نبردند. فقط می‌توانم در قبال این وطن‌فروشی بگویم متاسفم. خدا جای حق نشسته؛ تا دست خدا روی سر ما بود، هیچ شخصی و هیچ چیزی نتوانست حق ما را پایمال کند. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز