بررسی دستیاران سرمربی جدید استقلال؛

جمع استقلالی‌ها جمع است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۲۳:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۲۵۸
جمع استقلالی‌ها جمع است
سرمربی جدید استقلال دستیاران خود را از نسل‌های متفاوت تاریخ استقلال انتخاب کرده تا روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال به تدریج دارد سروشکل می‌گیرد. سرمربی جدید تیم انتخاب شده و در تمرینات تیم حضور یافته است. محمود فکری این روزها بدون از دست دادن زمان در حال سروسامان دادن استقلال است و کادر فنی خود را هم به‌صورت کامل انتخاب کرده است.

فکری که قرار بود لیگ بیستم را با نساجی مازندران شروع کند وقتی با پیشنهاد باشگاه استقلال روبه‌رو شد با وجود مخالفت مازنی‌ها تمام تلاش خود را کرد تا روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند و بالاخره به هر زحمتی که بود بعد از حواشی زیاد سرانجام توانست نام خود را به عنوان سرمربی استقلال مطرح کند.

اکنون سرمربی جدید استقلال کادر دستیاران خود را هم معرفی کرده که در بین آنها به جز آرش برهانی و سعید عزیزیان مابقی آنها دستیاران او در تیم نساجی مازندران بودند. قرار است سیروس دین‌محمدی، حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی به عنوان مربیان استقلال در کنار فکری حضور داشته باشند و سعید عزیزیان هم هدایت دروازه‌بانان این تیم را برعهده بگیرد. صمد مرفاوی هم که در نساجی مازندران به عنوان مدیرفنی این تیم انتخاب شده بود در استقلال هم با همین سمت به شاگرد سابق خود کمک خواهد کرد. با انتخاب فکری، علی بنی شیخ‌الاسلامی هم به عنوان آنالیزور در استقلال مشغول به کار خواهد بود.

در ادامه به بررسی کارنامه دستیاران محمود فکری در استقلال می‌پردازیم.

صمد مرفاوی؛ سرمربی که تمرین دهنده شد

508

صمد مرفاوی در حالی به عنوان مدیر فنی و تمرین دهنده استقلال انتخاب شده که سابقه دو دوره سرمربیگری در این تیم را دارد. مرفاوی حضور در استقلال را از دستیاری امیر قلعه‌نویی آغاز کرد و در سال 85 که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، مرفاوی سرمربی استقلال شد. او یک سال روی نیمکت استقلال نشست و با حضور ناصر حجازی و متعاقبا امیر قلعه‌نویی دوباره به دستیاری قناعت کرد.

تاریخ دوباره برای مرفاوی تکرار شد و وقتی قلعه‌نویی به دلیل اختلاف با واعظ آشتیانی، مدیرعامل وقت استقلال، از این تیم جدا شد، مرفاوی دوباره به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست. مرفاوی در سال‌های اخیر در تیم‌های مس کرمان، صبای قم و پیکان تهران به عنوان سرمربی فعالیت کرد و در لیگ هجدهم هم به عنوان مدیر فنی با فکری در نساجی مازندران حضور داشت و حالا این عنوان را در استقلال دارد.

نکته جالب درباره مرفاوی این است که گفته می‌شود در حال حاضر یکی از بهترین تمرین دهنده‌های فوتبال ایران است و تمریناتی که طراحی می‌کند کاملا حرفه‌ای و به روز است.

سیروس دین‌محمدی؛ دومین تجربه در استقلال

504

هافبک ترک زبان و محبوب استقلالی‌ها قبلا هم دستیاری در استقلال را تجربه کرده است. او در سال 93 دستیار امیر قلعه‌نویی در استقلال بود و در سال‌های اخیر هم در تیم‌های راه‌آهن، شهرداری تبریز و نساجی مازندران حضور داشته است.

دین‌محمدی به همراه فکری از نساجی به استقلال آمده تا در روزهای سخت آبی‌ها همراه تیمش باشد. باتوجه به خلق و خوی ملایمی که از دین‌محمدی سراغ داریم او می‌تواند رابطه خوبی با بازیکنان استقلال برقرار کند و حلقه ارتباطی کادرفنی با بازیکنان باشد.

دین‌محمدی یکی از بازیکنان وفادار به استقلال در سال‌های اخیر بوده است.

سعید عزیزیان؛ انتخابی جنجالی

501

محمود فکری، سعید عزیزیان را به عنوان مربی دروازه‌بانان استقلال انتخاب کرده است. انتخابی که تاحدودی انتقادهایی را به دنبال داشته چون عزیزیان پیش از حضور در استقلال، 2 سال در کنار افشین قطبی و مصطفی دنیزلی به عنوان مربی دروازه‌بانان پرسپولیس فعالیت می‌کرد.

عزیزیان در سال‌های اخیر در تیم‌های شاهین بوشهر، مس کرمان، صبای قم، سرخ‌پوشان پاکدشت و خوشه طلایی به عنوان مربی دروازه‌بانان فعالیت می‌کرده است.

سابقه بازی در استقلال را هم داشته و یک فصل برای این تیم به میدان رفته است، هرچند که بیشتر دوران فوتبالش را در پرسپولیس سپری کرد.

آرش برهانی؛ اولین تجربه آقای گل

504

آنطور که از انتخاب های محمود فکری مشخص است، او دستیاران خود را از نسل‌های مختلف در استقلال انتخاب کرده است. آرش برهانی که یکی از دستیاران فکری است از بازیکنان دهه 80 استقلال است که سال‌ها در این تیم درخشید و تا سال 95 هم برای آبی‌ها به میدان رفت.

برهانی یک بار با پیراهن استقلال آقای گل شد و از برترین گلزنان تاریخ باشگاه استقلال است. او بعد از پایان دوره بازیگری‌اش در کلاس‌های مربیگری شرکت کرد و حالا قرار است اولین تجربه مربیگری خود را در استقلال بگذراند.

برهانی در سال‌های اخیر از جمله پیشکسوتان استقلال بوده که همواره از کادر فنی این تیم حمایت کرده و محبوبیت زیادی نزد هواداران استقلال دارد.

حنیف عمران زاده؛ سپر بلای استقلال

01534789

حنیف عمران‌زاده هم مثل آرش برهانی از بازیکنان نسل جدید استقلال است که به کادر فنی این تیم اضافه شده. حینف در سال 88 به استقلال آمد و 8 سال پیراهن این تیم را برتن کرد. عمران‌زاده در دوران حضورش در استقلال به خاطر جثه بزرگی که داشت از طرف هواداران این تیم لقب بچه غول گرفت و جزو بازیکنان محبوب استقلالی‌ها بود.

او در زمان حضور منصوریان در استقلال از جمع آبی‌ها جدا شد و در سال 97 هم از فوتبال خداحافظی کرد. حنیف خیلی زود وارد دنیای مربیگری شد و در تیم جوانان استقلال، شهرداری بم و خوشه‌طلایی به عنوان دستیار فعالیت کرد. حنیف در لیگ هجدهم هم دستیار فکری در نساجی مازندران بود و حالا با او به استقلال آمده است.

به نظر می‌رسد عمران زاده بیشتر از اینکه به خاطر دانش فنی به استقلال آمده باشد، به عنوان سپر بلای این تیم به جمع کادر فنی آبی‌ها اضافه شده است. حنیف با توجه به خلق و خو و صراحت لهجه‌ای که از او سراغ داریم می‌تواند به خوبی از منافع استقلال و سرمربی جدید آن حمایت کند. البته حنیف کمی هم به مدیریت از طرف محمود فکری نیاز دارد!

علی بنی شیخ الاسلامی؛ آنالیزوری جوان اما باتجربه از جمع خبرنگاران

b7fb4280-3f62-4246-8d2b-71926f9dd962

علی بنی‌شیخ‌الاسلامی که در نساجی مازندران آنالیزور بود و با همین سمت به کادر فنی استقلال پیوسته، یکی از ورزشی نویسان باتجربه است که از نیمه دهه هفتاد فوتبال نویسی را در نشریه پهلوان آغاز کرد. سپس به روزنامه خبرورزشی ملحق شد و سال‌ها فوتبال‌نویس این رسانه بود.

بنی‌شیخ‌الاسلامی که از همان ابتدا به مربیگری علاقه داشت، خیلی زود در کلاس‌های مربیگری شرکت کرد  ضمن دریافت مدرک A آسیا به عنوان مربی آنالیزور سابقه همکاری با مربیانی نظیر میشو کریستینوویچ، ساکت الهامی، امیرحسین پیروانی، سیروس پورموسوی، مهدی تارتار، محسن عاشوری، محمود فکری و... را دارد.

بنی‌شیخ‌الاسلامی که در چند مقطع آنالیزور تیم جوانان کشورمان بود و حتی همراه این تیم در جام جهانی جوانان حضور یافت، بعد از انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی نساجی مازندران، به این تیم قائمشهری پیوست.

این مربی نوشهری قبل از نساجی مازندران با تیم‌های داماش دورود، کاوه تهران، پاس همدان، گسترش فولاد تبریز، صبای قم، راه‌آهن تهران، پارس جنوبی جم، تیم جوانان ایران، تیم امید ایران، خوشه‌طلایی ساوه همکاری کرده بود.

بیاتی‌نیا: فکری صلاح خودش را بهتر از همه می‌داند

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن اسبق استقلال درخصوص انتخاب دستیاران سرمربی جدید استقلال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: حتما محمود فکری تفکراتی دارد که براساس آن این نفرات را به عنوان دستیارانش انتخاب کرده است. هر کسی سلیقه و تفکراتی دارد و بدیهی است که انتخاب‌های مخصوص به خود را داشته باشد. شاید ما با انتخاب‌های فکری موافق نباشیم اما سرمربی استقلال با تفکر این انتخاب‌ها را انجام داده است. او صلاح خودش و استقلال را در نظر دارد و قطعا فکر می‌کند این نفرات می‌توانند بیشترین کمک را برای موفقیت در استقلال به او داشته باشند.

او افزود: آنچه مشخص است استقلال به آرامش نیاز دارد. هواداران و ما پیشکسوتان باید به انتخاب‌های فکری احترام بگذاریم و سلیقه او را هم در نظر بگیریم. حتما تفکری پشت این انتخاب‌ها بوده و برای قضاوت بیشتر باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی برای استقلال رخ می‌دهد. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز