سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

لطفا از سرمربی استقلال حمایت کنید/ مربی ایرانی جای استرا بود برکنار می‌شد/ سپاهان با محرم مدعی می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۲۳:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۱۸۰۴
لطفا از سرمربی استقلال حمایت کنید/ مربی ایرانی جای استرا بود برکنار می‌شد/ سپاهان با محرم مدعی می‌شود
مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: فکری برای موفقیت در استقلال به حمایت و فرصت نیاز دارد.

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص انتخاب سرمربی جدید آبی‌پوشان و وضعیت این تیم اظهار داشت: استقلال این روزها شرایط خوبی ندارد در حالی که می‌توانست با نایب قهرمانی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی وضعیت بهتری داشته باشد. از دست دادن قهرمانی جام حذفی و جنجال‌های بعد از آن که مسبب اصلی آنها مدیریت باشگاه بود باعث شد شرایط برای استقلال در آستانه شروع لیگ جدید دشوار شود و باشگاه با چالش‌های زیادی روبه‌رو باشد. مدیریت قبلی نه تنها قهرمانی جام حذفی را از استقلال گرفت بلکه اجازه نداد آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا هم موفق شوند و فرصت زیادی برای آماده‌سازی جهت حضور در لیگ جدید را از دست بدهند. علاوه بر اینها استقلال با مشکلاتی مثل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و بدهی‌های زیاد روبه‌رو است که باید زودتر حل و فصل شود.

او ادامه داد: انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال می‌تواند اتفاق خوبی برای این تیم باشد. فکری در نساجی مازندران نتایج خوبی گرفت اما آنچه برای موفقیت او در استقلال اهمیت دارد، زمان دادن و حمایت است. فکری یا هر مربی دیگری به زمان نیاز دارد تا بتواند تفکرات تاکتیکی خود را به تیم القا کند. درست است که فکری بازیکن بزرگی بوده اما بحث مربیگری با بازیگری تفاوت زیادی دارد. مربیان هر چقدر هم در زمان بازیگری خود بزرگ بوده باشند برای اینکه موفق شوند به زمان نیاز دارند. علاوه بر این سرمربی جوان استقلال به حمایت هم نیاز دارد. برای ما ایرانی‌ها همیشه مرغ همسایه غاز است. بهترین امکانات را در اختیار مربیان خارجی قرار می‌دهیم و وقتی هم که بد نتیجه می‌گیرند از آنها حمایت می‌کنیم. نمونه این اتفاق را در دوره حضور استراماچونی در استقلال دیدیم. این مربی در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج بسیار بدی گرفت اما از او حمایت شد تا اینکه توانست تفکرات خود را به بازیکنان استقلال القا کند. در صورتی که اگر این شرایط برای مربی ایرانی بود حتما برکنار می‌شد.

بازیکن اسبق استقلال بیان کرد: حتی یک درخت هم در سال اولش بار نمی‌دهد اما برخی از مدیران در ایران از مربیان ایرانی در اولین سال مربیگری‌شان قهرمانی می‌خواهند که این تفکر واقعا به ضعف مدیریتی در فوتبال ایران برمی‌گردد. مگر فرهاد مجیدی در استقلال بد نتیجه گرفت؟ در روزهایی که استقلال به هم ریخته بود و هیچ‌کدام از پیشکسوتان جرات نمی‌کردند هدایت تیم را برعهده بگیرند مجیدی آمد و اعتبارش را وسط گذاشت و تیم را نایب قهرمان ایران کرد و اگر مدیریت باشگاه از او حمایت می‌کرد حتما قهرمان جام حذفی هم می‌شد اما رفتارها به گونه‌ای بود که فرهاد دلسرد شد و انگیزه‌اش را از دست داد. الان درباره محمود فکری هم باید بگویم او به زمان نیاز دارد. باید آنقدر فرصت داشته باشد و مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند در آرامش با بازیکنان تیمش کار کند. تمام مشکلات این روزهای استقلال به‌خاطر ضعف مدیریتی است و تا زمانی هم که مدیریت و ساختار باشگاه درست نشود مشکلات برطرف نمی‌شوند.

سیدصالحی که سابقه حضور در سپاهان را هم دارد با اشاره به وضعیت این تیم گفت: نویدکیا خوش شانس بود که آمدنش به سپاهان همزمان شد با بازی‌های آسیایی. نویدکیا کاملا می‌دانست از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چه می‌خواهد. بازی‌های آسیایی برای نویدکیا بهترین فرصت بود برای اینکه عیار بازیکنان خود را بسنجند و بدانند کدام بازیکنان بیشتر و بهتر در پازل تاکتیکی آنها جای می‌گیرند. شاید برای نویدکیا سخت بود که اولین تجربه مربیگری خود را در لیگ قهرمانان سپری کند اما همین موضوع توفیق اجباری بود برای او تا پی به ویژگی‌ها و خصوصیات همه بازیکنان‌شان ببرد و اطلاعات کاملی از آن‌ها به‌دست بیاورند. بازی مقابل تیم‌های گردن کلفت آسیایی به اندازه 10 دیدار تدارکاتی می‌ارزد و اطمینان دارم نویدکیا بعد از پایان بازی‌های آسیایی تجربیات ارزنده‌ای به دست آورده و به شناخت کامل از بازیکنانش رسیده است.

مهاجم اسبق سپاهان درخصوص یارگیری سپاهان برای لیگ بیستم گفت: اسکلت سپاهان در سال‌های اخیر بهم نخورده و با توجه به اینکه بازیکنان اصلی تیم حفظ شده‌اند این تیم نیاز زیادی به خرید نداشت. قطعا نویدکیا هم به خوبی بازیکنان را محک زده و با توجه به نیاز تیم خرید کرده است. شخصا به آینده سپاهان با محرم در لیگ بیستم خوشبین هستم و فکر می‌کنم سپاهان می‌تواند در فصل آینده مدعی قهرمانی باشد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز