ماموریت دشواری در انتظار اسکوچیچ است؛

راه پرپیچ و خم تیم ملی تا صعود

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۸:۳۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۱۸۲۶
راه پرپیچ و خم تیم ملی تا صعود
تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام ملت‌های آسیا و جام جهانی راه پرپیچ و خم و دشواری را پیش رو دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شکست مقابل بحرین و عراق در پایان دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، سرنوشت ایران برای صعود به این رقابت‌ها را پیچیده کرده است. ایران 6 امتیازی، پس از عراق 11 امتیازی و بحرین 9 امتیازی در رتبه سوم جدول گروهش قرار گرفته تا برای صعود به جام جهانی شرایط سختی داشته باشد.

ایران در دور برگشت باید چهار دیدار مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برگزار کند، دیدارهایی که نتیجه‌ای جز برد در آنها، ایران را راهی جام جهانی نخواهد کرد و معادله صعود را پیچیده‌تر می‌کند، چراکه تیم ملی فوتبال در صورت پیروزی در هر چهار مسابقه برگشت و کسب 12 امتیاز، 18 امتیازی خواهد شد در حالی که رقبای سرسختی دارد.

در واقع اما و اگرهای زیادی برای صعود ایران به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر وجود دارد. ایران هیچ فرصتی برای فکر کردن به تساوی یا شکست در 5 بازی پیش‌روی خود ندارد. اگر می‌خواهیم سرنوشت‌مان برای صعود به جام جهانی و جام ملت‌ها دست خودمان باشد باید هر 5 بازی باقی‌مانده را ببریم چون نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم عراق و بحرین در دیدارهای پیش‌روی خود ممکن است چه نتایجی بگیرند.

البته تساوی عراق و بحرین تا حدودی به نفع تیم ملی تمام شد اما ایران برای اینکه بتواند به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کند هم باید دیدارهای خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارد هم منتظر شکست رقبای اصلی‌اش باشد. البته روی کاغد هم سخت است تصور کنیم که عراق و بحرین در دیدار با تیم‌هایی مثل کامبوج و هنگ کنگ امتیاز از دست دهند و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود، شاگردان اسکوچیچ باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا حداقل به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم خود را به مرحله بعدی برساند، چراکه هشت تیم نخست گروه‌های A تا H به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد و چهار تیم برتر دوم نیز خود را به مرحله بعدی می‌رسانند.

در واقع اسکوچیچ و شاگردانش ماموریت بسیار سختی برای رسیدن به جام جهانی و جام ملت‌ها دارند. تلفیق مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها باعث خواهد شد ایران در صورت حذف از این مسابقات حضور در هر دوی این تورنمنت‌ها را از دست دهد.

تجربه کوتاه و ناموفق ویلموتس در تیم ملی باعث ایجاد این شرایط اورژانسی برای تیم ملی فوتبال ایران شده اما با توجه به حساسیت مسابقات و پتانسیل بالایی که فوتبال ایران از نظر کیفیت بازیکنان دارد، می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم. با توجه به تغییرات گسترده‌ای که سرمربی جدید در تیم ملی ایجاد کرده اما این تیم نیاز به هماهنگی بیشتر و برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی دارد تا با آمادگی کامل برای مصاف‌های حساس خود آماده شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز