نباید فعالیت ورزشی به ورزش همگانی محدود شود؛

سلطانی‌فر: پروتکل‌ها برای رشته‌های پربرخورد مثل کشتی باید جدی‌تر دنبال شود/ نظارت‌ها بر باشگاه‌ها با قاطعیت باشد/ با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۴:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۳۳۳۵
سلطانی‌فر: پروتکل‌ها برای رشته‌های پربرخورد مثل کشتی باید جدی‌تر دنبال شود/ نظارت‌ها بر باشگاه‌ها با قاطعیت باشد/ با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نظارت جدی بر باشگاه‌ها گفت: با هیچ‌کس نباید تعارف داشته باشیم، در موارد مواجهه با تخلف باید با قاطعیت رفتار کرده و متخلفین مجازات شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به گسترش کرونا اظهار داشت: شرایط خاصی در کشور است و آن چیزی که آینده ما را در این‌باره مشخص می‌کند تصمیمات و سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا است که اتخاذ می‌کند.

او افزود: باید تلاش کنیم ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظاتی که وجود دارد حتی‌الامکان فعالیت‌های ورزشی به خصوص ورزش همگانی محدود نشود چون همانطور که بارها متخصصان بر آن تاکید کردند فعالیت بدنی می‌تواند در عدم ابتلا به کرونا تاثیرگذار باشد. بیشتر فعالیت‌های ورزشی باید در محیط‌های سرباز باشد و با تعداد نفرات کمتر فعالیت انجام شود.

سلطانی‌فر با تاکید بر ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی گفت: ما با هیچ‌کس رودربایستی نداریم، بنابراین نظارت‌ها بر باشگاه‌ها باید جدی‌تر باشد و در مواردی که با تخلف برخورد می‌کنیم باید با قاطعیت رفتار کنیم و افراد خاطی مجازات شوند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: درست است بیشتر کسانی که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند جوان هستند ولی با توجه به اظهارات کارشناسان و مسئولان ذیربط سن افراد مبتلا به کرونا در حال کاهش است و این خبر نگران کننده‌ای است.

او با مهم خواندن کنترل اردوها ادامه داد: ورزشکارانی که به صورت قرنطینه در حال تمرین هستند باید تحت نظارت باشند. ورزشکاری که در اردو حضور دارد چنانچه بیش از حد محدود شود ممکن است دچار برخی افسردگی‌ها و مشکلات روحی شود.

سلطانی‌فر با تاکید بر توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی برای رشته های پربرخورد اظهار داشت: مثلا رشته ورزشی کشتی بسیار پربرخورد است و اگر به نحو مطلوب پروتکل‌ها را رعایت نکنیم می‌تواند تبدیل به یک فاجعه شود.  نظارت‌ها بر نحو تمرین ورزشکاران و اردوها بیشتر شود و همکاری‌هایی که با دوستانمان در وزارت بهداشت و درمان داریم ادامه داشته باشد.

وزیر ورزش تلاش‌های مسئولین وزارت بهداشت و درمان را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: همانطور که از سوی دکتر نمکی در جلسه دولت گفته شد ما امروز دارای کادر درمانی مجرب برای مقابله با کرونا هستیم ولی در عین حال این کادر درمانی خسته است.

او گفت: خیلی از مراکز درمانی کشور با توجه به ازدیاد مبتلایان به کرونا به سختی می‌توانند پذیرش انجام دهند، بنابراین باید تلاش کنیم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از ابتلای افراد جدید به ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز