گل‌محمدی، بهترین الگو برای سرمربی سابق استقلال/ مجیدی به دنیای فوتبال باز می‌گردد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۰۶:۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۳۴۲۱
گل‌محمدی، بهترین الگو برای سرمربی سابق استقلال/ مجیدی به دنیای فوتبال باز می‌گردد؟
بررسی اتفاقاتی که در استقلال برای فرهاد مجیدی رخ داد و مقایسه آن با آنچه بر یحیی گل محمدی در اولین فصل حضورش در پرسپولیس گذشت، نشان می‌دهد سرنوشت فوتبالی این دو سرمربی در تیم‌های محبوب‌شان شباهت زیادی با یکدیگر دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرهاد مجیدی بعد از نایب قهرمانی با استقلال در لیگ برتر و جام حذفی نتوانست به کارش در تیم محبوبش ادامه دهد و به دلیل آنچه اختلاف با کادر مدیریتی وقت خواند، از سمت خود استعفا کرد و از جمع آبی ها جدا شد.

بررسی اتفاقاتی که در استقلال برای فرهاد مجیدی رخ داد و مقایسه آن با آنچه بر یحیی گل‌محمدی در اولین فصل حضورش در تیم پرسپولیس گذشت، نشان می‌دهد سرنوشت فوتبالی این دو سرمربی در تیم‌های محبوب‌شان شباهت زیادی با یکدیگر دارد. برای رسیدن به این شباهت اتفاقات اولین سال مربیگری یحیی در پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

در لیگ دوازدهم پس از اینکه پرسپولیس تحت هدایت مانوئل ژوزه نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند، سرخ‌پوشان خیلی زود با این سرمربی قطع همکاری کردند. با اخراج ژوزه، یحیی گل‌محمدی که به عنوان دستیار او روی نیمکت می‌نشست نفر اول نیمکت قرمزها شد. یحیی از نیم فصل دوم هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و انصافا هم نتایج خوبی به همراه این تیم به‌دست آورد. او پرسپولیسی را که به خاطر نتایج ضعیف ژوزه در انتهای جدول جا خوش کرده بود به رده هفتم رساند و همراه تیمش به فینال جام حذفی رسید اما در آن دیدار مقابل سپاهان شکست خورد و مهدی مهدوی‌کیا هم به گونه‌ای غم انگیز از فوتبال خداحافظی کرد. اتفاقات بازی فینال که با شکست پرسپولیس و خداحافظی تلخ بازیکن محبوب قرمزها همراه شد، هواداران این تیم را علیه یحیی شوراند و باعث شد او قید ماندن در تیم محبوبش را بزند و با وجود داشتن قرارداد، از سمت خود استعفا کند.

فرهاد مجیدی هم پس از جدایی استراماچونی سرمربیگری استقلال را پذیرفت و هر چند پایان خوبی نداشت اما در مجموع مثبت عمل کرد. او تیم بهم ریخته استقلال در لیگ برتر را تا رده دوم جدول و کسب نایب قهرمانی بالا کشد و همین تیم را به فینال جام حذفی رساند و چه‌بسا اگر ناشی‌گری مدیرعامل وقت باشگاه نبود استقلال و مجیدی می‌توانستند با هم قهرمانی جام حذفی را هم جشن بگیرند و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج بهتری کسب کنند اما شکست در فینال و اوج‌گیری اختلافات میان مجیدی و سعادتمند سبب کناره‌گیری سرمربی جوان استقلال شد تا آتش این اختلافات و کناره‌گیری از تیم، دامن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و سبب حذف زودهنگام آبی‌پوشان شود.

حالا مجیدی خانه‌نشین شده و هنوز تصمیمی برای اینکه دوران مربیگری خود را چطور بگذارند نگرفته است. معلوم نیست او چطور می خواهد مسیر مربیگری اش را ادامه دهد اما یحیی می تواند الگوی خوبی برای فرهاد باشد. یحیی بعد از جدایی از پرسپولیس در تیم های آرام و بی حاشیه مثل نفت تهران و ذوب آهن مربیگری و کسب تجربه کرد و با کوله باری از تجربه به پرسپولیس برگشت و این تیم را قهرمان لیگ کرد و به فینال آسیا رساند.

شاید مسیری که یحیی در 7 سال گذشته طی کرده بهترین الگو برای فرهاد مجیدی باشد تا اگر رویای دوباره برگشتن به استقلال را دارد دقیقا همین مسیر را طی کند. 

فعلا که فرهاد مجیدی بعد از نیم فصل سختی و پرچالشی که با استقلال طی کرده، استراحت را برای خودش تجویز کرده اما باید منتظر ماند و دید مجیدی برای ادامه دوران مربیگری اش چه مسیری را طی خواهد کرد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز