مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

در اوج مشکلات با پرسپولیس قهرمان آسیا شدیم/ به علی آقا گفتم پول هتل را چه کار کنیم؟/ از بچه‌ها انتظار خویشتن‌داری داریم

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۳:۰۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۴۱۴۲
در اوج مشکلات با پرسپولیس قهرمان آسیا شدیم/ به علی آقا گفتم پول هتل را چه کار کنیم؟/ از بچه‌ها انتظار خویشتن‌داری داریم
مدافع اسبق پرسپولیس خاطرات جالبی را از 29 سال پیش و روز قهرمانی سرخ‌ها در آسیا مطرح کرد.

مرتضی فنونی‌زاده، مدافع اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به فرارسیدن سالروز قهرمانی پرسپولیس در جام در جام آسیا در روز 26 مهر 1370 که با پیروزی برابر المحرق بحرین به دست آمد، گفت: آن روز، روزی فراموش نشدنی برای ما است و تنها قهرمانی تاریخ باشگاه پرسپولیس در سطح آسیا را بچه‌های دهه 60 پرسپولیس در چنین روزی و با نفراتی که شاید از نظر مالی ضعیف بودند و در اوج مشکلات مالی کسب کردیم.

او در ادامه در مورد بازی برابر المحرق افزود: ما قبل از المحرق بحرین، در نیمه نهایی برابر تیم الهلال عربستان بازی داشتیم که با گل کرمانی‌مقدم پیروز شدیم. در آن بازی علی آقا به ما گفت بازی برابر الهلال برای ما حکم فینال را دارد و اگر بتوانیم از پس الهلال برآئیم، بازی فینال را می‌بریم.

فنونی‌زاده تصریح کرد: آن دوران باشگاه آن قدر پول نداشت که بخواهد برای همه بازی‌ها به هتل برویم. برای همین فقط در بازی‌های مهم مثل دربی، قبل از بازی به هتل می‌رفتیم. خیلی جالب بود آن زمان از علی آقا (پروین) پرسیدم پول هتل را چه کار می‌کنید؟ که گفت: یکی از هواداران قول داده پول هتل ما را پرداخت کند! یادم می‌آید قبل از بازی با وجود این که اطلاع‌رسانی مثل این روزها نبود، هواداران برای ملاقات با تیم به هتل آزادی آمدند و حسابی به ما روحیه دادند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: ما بازی رفت را مساوی کرده بودیم و در بازی برگشت در حضور 100 هزار نفر در روزی که فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم با گل محمدحسن انصاری‌فرد پیروز شدیم. آن زمان المحرق شرایطش از جهاتی شبیه پرسپولیس بود و با 9 ملی‌پوش برابر ما بازی کرد اما توانستیم در آن بازی پیروز شده و جام را بالای سرمان ببریم.

فنونی‌زاده افزود: ما در روزی که پول هتل‌مان را یکی از هواداران پرداخت کرد، قهرمان آسیا شدیم. حالا انتظار داریم بچه‌ها در این برهه حرف پول را نزنند و حالا که تیم نیاز دارد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بیشتر به فکر هواداران باشند. این‌که فقط پیراهن پرسپولیس را ببوسیم نشانه علاقه‌مان به پرسپولیس نیست. با زحمت قهرمان آسیا شدیم و به وظیفه‌مان که خوشحالی هواداران بود، عمل کردیم در شرایط فعلی از بچه‌های پرسپولیس انتظار خوشیتن‌داری بیشتری را داریم. ان‌شاءالله بچه‌ها همت کنند و نتیجه زحمات‌شان را با قهرمانی در آسیا  به پایان برسانند.

او در ادامه خاطره جالبی را از روزهای اول حضورش در پرسپولیس تعریف کرد و گفت:  یادم می‌آید روز اولی که به پرسپولیس آمدم علی آقا پیراهن شماره 4 را به من داد. در اولین بازی خارج از خانه با خیبر خرم‌آباد بازی داشتیم. در هتل به هر کدام از ما یک پیراهن قرمز و یک پیراهن سفید تیم را تحویل دادند. در آن روز من با انصاری‌فرد و پنجعلی هم اتاق بودم. یادم می‌آید هر 2 پیراهنم را پوشیدم و خوابیدم. بچه‌ها به من گفتند پیراهنت را در بیاور. این را باید روز بازی در زمین بپوشی اما من گفتم می‌ترسم پیراهنم را در بیاورم و کسی آن را از من بگیرد. من پیراهن پرسپولیس را آسان به دست نیاورده‌ام که آسان از دستش بدهم. این خاطره را گفتم تا همه بدانند پیراهن پرسپولیس چقدر برای ما باارزش بوده و هنوز هم هست. از بازیکنان حال حاضر پرسپولیس می‌خواهم قدر و ارزش این پیراهن را بدانند و به خاطر پولی که دیر یا زود پرداخت می‌شود، آن را از دست ندهد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز