گزارش روز؛

سایه شوم کرونا بر سر لیگ برتر/ تکلیف برگزاری مسابقات والیبال هرچه زودتر مشخص شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۳:۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۵۲۹۴
سایه شوم کرونا بر سر لیگ برتر/ تکلیف برگزاری مسابقات والیبال هرچه زودتر مشخص شود
پس از گذشت هفت هفته از لیگ سایه شوم کرونا با شیوع موج سوم بر روی تیم‌ها پررنگ‌تر از همیشه شد تا جایی که فدراسیون را مجبور به تعطیلی دو هفته‌ای مسابقات کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فدراسیون والیبال چندماه پیش موفق شد پس از نامه نگاری با وزارت ورزش و جوانان و متولیان سلامت کشور، مجوز برگزاری سوپرلیگ والیبال را کسب کند. طبق این مجوز قرار شد رقابت‌های لیگ برتر از 19 شهریورماه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و طبق روال هر سال به صورت «رفت و برگشت» و بدون حضور تماشاگر برگزار شود که در نهایت در تاریخ تعیین شده پس از تعطیلی 6 ماهه رقابت‌های والیبال، سوت مسابقات لیگ زده شد و طبق پروتکل‌های تعریف شده قرار بود سلامت بازیکنان، مربیان و سایر عوامل برگزارکننده لیگ تضمین شود اما پس از گذشت هفت هفته از لیگ، سایه شوم کرونا با شیوع موج سوم روی تیم‌ها پررنگ‌تر از همیشه شد تا جایی که فدراسیون را مجبور به تعطیلی دو هفته‌ای مسابقات کرد.

در ابتدا و همزمان با برگزاری هفته نخست مسابقات تیم‌های هورسان رامسر و پیکان تهران درگیر ویروس شدند. پس از آن و با گذشت چند هفته از رقابت‌ها تعداد مبتلاها به کووید 19 بیشتر شد تا جایی که برخی از کارشناسان و مربیان لیگ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر به صورت غیرمتمرکز و رفت و آمد تیم‌ها به منظور سفر به شهرهای مختلف برای برگزاری مسابقات را یکی از از دلایل اصلی در ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا عنوان کردند و از فدراسیون درخواست تغییر شکل برگزاری مسابقات را خواستار شدند.

مصطفی کارخانه، سرمربی تیم والیبال سایپا، درباره اطلاعیه فدراسیون در رابطه با شکل جدید برگزاری رقابت‌های لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: آن‌ چیزی که مهم است و اولویت دارد قطعا سلامتی بازیکنان، کادر فنی و خانواده‌ این افراد است. در کل سلامتی جامعه و این موارد هم زمانی تحقق می‌یابد که واقعا همه بخواهیم پروتکل‌های تعیین و تعریف شده را رعایت کنیم. قطعا اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود این زنجیره هم قطع نخواهد شد. حالا فدراسیون برای این کار دو هفته لیگ را تعطیل کرد که به نظر من کار بسیار خوبی بود و واقعا در این شرایط نیاز به این توقف حس می‌شد.

او اضافه کرد: اما در کنار این مهم است که تکلیف ادامه بازی‌های لیگ را هم روشن کنیم. فعلا فدراسیون چند روش را پیشنهاد کرده که باشگاه‌ها هم نظر خود را به صورت مکتوب به فدراسیون ارسال می‌کنند. به اعتقاد من باز هم اولین قدم رعایت پروتکل‌هاست که متاسفانه برخی باشگاه‌ها رعایت نمی‌کنند و اینجا دیگر فدراسیون مقصر نیست. روش متمرکز خوب است آن هم به ویژه در شهری مانند تهران که چند سالن دارد و به راحتی می‌توان بازی‌ها را برگزار کرد.

میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون والیبال، در آخرین مصاحبه خود درباره تاریخ و شکل جدید برگزاری مسابقات عنوان کرده است: فدراسیون برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ چندی پیش سه روش پیشنهادی خود را طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد بنابراین باشگاه‌ها باید یکی از سه پیشنهاد موجود را به عنوان روش مد نظر خود به فدراسیون ارائه دهند تا مسئولان برگزاری مسابقات پس از جمع بندی نهایی، طی یکی، دو روز آینده تصمیم پایانی را اعلام کنند. اگر نظری هم از سوی باشگاه‌ها ارائه شود قطعا بررسی می‌کنیم تا در صورت امکان مورد استفاده قرار گیرد. به هرحال نظرات و پیشنهادات باشگاه‌ها نیازمند مذاکره است و اولویت اصلی فدراسیون حفظ سلامتی بازیکنان و ‌منافع والیبال است، پس قطعا جوانب و نظرات مختلف را بررسی می‌کنیم تا بهترین تصمیم‌ برای والیبال کشور گرفته شود.

سخن آخر

در حال حاضر رشته‌هایی مانند کشتی و هندبال رقابت‌های لیگ را به صورت متمرکز برگزار می‌کنند طبق خبر اعلام شده فدراسیون بسکتبال همین شیوه را برای مرحله مقدماتی لیگ در نظر دارد، روشی که در مقایسه با رفت و برگشت می‌تواند خطر ابتلا به کووید 19 را تا حدودی کاهش بدهد. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا توافقی بین فدراسیون والیبال و باشگاه‌ها برای از سرگیری رقابت‌های لیگ صورت خواهد گرفت یا مانند فصل گذشته پرونده مسابقات لیگ والیبال نیمه کاره خواهند ماند. 4

نظر شما