پویش ارتقای سلامت بانوان در ورزش برگزار شد؛

ابتکار: ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/ علی‌نژاد: باید برای ارتقای سلامت بانوان بیشتر تلاش کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۵۵۶۶
ابتکار: ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/ علی‌نژاد: باید برای ارتقای سلامت بانوان بیشتر تلاش کنیم
سومین پویش ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش با حضور معاونان وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سومین پویش ملی ارتقای نشاط و سلامت زنان در ورزش با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور، علی‌نژاد، مهین فرهادی زاد، عبدالحمید احمدی، ژاله فرامرزیان معاونان وزارت ورزش و جوانان و نواب بانوان فدراسیون های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.  صدیقی، رییس فدراسیون ووشو هم در این مراسم حضور پیدا کرد.

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان درباره این مراسم عنوان کرد: هفته تربیت بدنی را تبریک می گویم. اگر در بخش بانوان بتوانیم ورزش را ارتقا دهیم می توانیم شرایط بسیار خوبی را در ورزش داشته باشیم. 

او ادامه داد: بانوان ورزشکار به عنوان دروازه بان تلقی می شوند و در خانه می توانند همسر و فرزندان را به ورزش تشویق کنند. برای ارتقای کل جامعه همچنین بخش بانوان، وزارت ورزش و جوانان سیاست گذاری های بسیار خوبی را شاهد بودیم. در بسیاری از رشته ها تعداد ورزشکاران خانم برابری می کرد. مثلا در بخش ژیمناستیک تعداد بانوان و آقایان با یکدیگر برابری می کند.

علی نژاد بیان کرد: در مسابقات آسیایی جاکارتا بانوان 25 مدال المپیک را به خود اختصاص داده اند و در بسیاری از رشته ها حجاب اسلامی مصوب شده و تعداد بانوان ورزشکار ارتقا پیدا کرده است. با این حال نباید به این شرایط قانع باشیم و باید برای ارتقای سلامت بانوان بیشتر تلاش کنیم. امیدوارم اقدامات خوبی را برای ارتقای ورزش بانوان انجام دهیم.

ابتکار هم در این مراسم بیان کرد: خوشحالم که در این مراسمی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود، حضور پیدا کرده ام و از فرهادی زاد و سلطانی فر بابت حل کردن کلیه موانع ورزشی در دولت تدبیر و امید به آن دست پیدا کرده اند بسیار خوشحالم. از صالحی امیری و همه کسانی که به مسئله اهمیت ورزش زنان برای سلامت خانواده در نگاه فرهنگی و خانوادگی ارزش قائل بوده اند سپاسگزارم. زنان ما در ورزش، آموزش و پرورش، اقتصاد و ... حضور پررنگی داشته اند. تاثیرگذاری زنان در فرهنگ سبک زندگی بالای 50 درصد است. سهم زنان در ورزش با آقایان برابری می کند.

او ادامه داد: خوشحالیم که بسیاری از زنان در عرصه های بین المللی حضور دارند و در تلاش هستیم تا لباس با حجاب اسلامی در چند ورزش تاییدیه بگیریم. 2 محور عدالت جنسیتی ورزش و سلامت است و قرار است به زودی تا آذر ماه بتوانیم شاخصه های عدالت جنسیتی را معرفی کنیم که دستاورد بسیار بزرگی است و امیدوارم دستگاه های مختلف با ما همکاری داشته باشند. در شرایط کووید 19 توجه به این شاخصه ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. امروز مسئله افسردگی، کم تحرکی و اضافه وزن به دلیل محدودیت های کرونایی اعمال شده و یکی از مهم ترین فعالیت ها انجام ورزش است و تاکید می کنم که باید ورزش را نباید در شرایط کرونایی دست کم بگیریم.

ابتکار بیان کرد: ورزش یکی از مهمترین راهکارها برای کنترل اتفاقاتی که اشاره شد، به شمار می رود و قطعا ورزش بانوان آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و امیدوارم در حوزه ورزش موثر عمل کنیم. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی و روانی مواجه هستیم که روی اعصاب مردم تاثیر می گذارد و باید برای سطح تاب آوری موثر عمل کنیم. از همه کسانی که بابت ارتقای نشاط جامعه تلاش می کنند سپاسگزارم و امیدوارم ادامه دار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز