عنایت آتشی:

نمی‌توان دست روی دست گذاشت/ کرونا چالشی است که دنیا را فراگرفته است

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۵۶۸۸
نمی‌توان دست روی دست گذاشت/ کرونا چالشی است که دنیا را فراگرفته است
پیشکسوت و کارشناس بسکتبال از تدوین دو کتاب در خصوص تاریخچه بسکتبال استان‌های کشور و معرفی چهره‌های بسکتبال از دهه 30 تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عنایت آتشی  گفت: من در روزهای ابتدایی به ویروس کرونا مبتلا شدم و خوشبختانه بهبود پیدا کردم بعد از بهبودی و در دوران قرنطینه دلمشغولی های خود را دنبال کردم و هم اکنون مشغول تدوین دو کتاب هستم.

او افزود: کتاب اول در خصوص پیشینه بسکتبال 31 استان کشور است که در آن ساختار بسکتبال هر استان را با مشورت و همفکری افراد معین و آگاهِ آن استان به صورت یک مجموعه درآورده ام.

آتشی ادامه داد: مجموعه بعدی به معرفی چهره های ماندگار بسکتبال کشور از دهه 30 تا کنون پرداخته است. این کتاب در واقع متنِ گفتار ویدئوهایی است که من به صورت کوتاه از این افراد تهیه کرده ام که شامل عکس ها، فیلم ها و بریده جراید و حُکم هایشان است.

او تاکید کرد: چنین اقداماتی موجب خوشحالی پیشکسوتانی می شود که کمتر نامشان برده شده و از طرفی جوانان بسکتبالیست و علاقمند با آن ها آشنا می شوند. همچنین این احساس را به من می دهد که در دوران کرونا کاری تاثیرگذار کرده و نگذاشته ام قرنطینه و سختی این روزها بر من مستولی شود.

این کارشناس بسکتبال در خصوص برگزاری لیگ برتر بسکتبال گفت: لیگ برتر بسکتبال ما تجربه برگزاری به صورت رفت و برگشت و متمرکز را داشته است ولی این ها برای دورانِ قبلِ کرونا بوده که نیازی به رعایت پروتکل ها نبوده است.

آتشی ادامه داد: اگر قرار باشد لیگ به صورت متمرکز برگزار شود باید تمهیدات و زیرساخت هایی فراهم شود تا تیم ها در روزهای مسابقه قرنطینه و تحت کنترل باشند و هیچ تفاوتی بین بازیکن تهرانی و شهرستانی نباشد یعنی اینطور نباشد که بازیکن شهرستانی در قرنطینه بماند ولی بازیکن تهرانی قرنطینه را ترک کند و به خانه خودش برود در این صورت باز باید پروسه تست کرونا و موارد بهداشتی طی شود.

او اضافه کرد: لیگ هر طور که برگزار شود باز چالش های خود را دارد در حقیقت برگزاری لیگ هم برای گروه اجرایی، هم تیم ها و هم بازیکنان سخت است ولی مسئله مهم این است که فدراسیون ها نمی توانند دست روی دست بگذارند و برنامه های خود را دنبال نکنند.

آتشی تاکید کرد: کرونا یک تجربه جدید است و باید برنامه ها و سیاست گذاری دقیق انجام شود. سخت است ولی باید با درایت و تجربه این سختی را انجام داد و ضریب اشتباه را پایین آورد. با دقت و حساسیت می توان شرایط را تحت کنترل داشت باید قبول کرد این مشکل تنها مال ما نیست چالشی است که همه دنیا درگیر آن هستند.

او در خاتمه ضمن قدردانی از تماس صندوق با پیشکسوتان گفت: این تماس ها باعث خوشحالی می شود و ما مطمئن می شویم که هنوز به یادمان هستند و احساس خوشایندی به همراه دارد. از زمان حضور دکتر ابطحی تلاش های بسیاری برای ایجاد شرایط و خدمات بهتر برای اعضای صندوق صورت گرفته است. اگر گاه گلایه ای می شود به دلیل کم کاری مجموعه صندوق نیست بلکه مسئله این است که نیاز جامعه پیشکسوتان بسیار و توان و بودجه صندوق محدود است. ما از زحمات صندوق باخبریم و توقع غیرمعمول و غیرمعقول از آن نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز