بررسی شرایط استقلال برای لیگ بیستم؛

مدعی قهرمانی با ستاره‌هایش وارد می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۲۳:۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۵۸۷۹
مدعی قهرمانی با ستاره‌هایش وارد می‌شود
​محمود فکری امیدوار است هرچه زودتر با پرداخت مطالبات شفر پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شود تا او بتواند از همه داشته‌هایش استفاده کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال بعد از پیروزی در دربی جام حذفی و رسیدن به فینال این مسابقات روزهای خوبی را سپری نکرده است. اختلافات سرمربی و مدیرعامل وقت باشگاه باعث شد آرامش از اردوی تیم نایب قهرمان لیگ و تیمی که قرار بود قهرمانی جام حذفی را به آغوش بکشد فاصله بگیرد. استعفای فرهاد مجیدی به علاوه مشکلات و حاشیه‌های عجیبی که در سفر آبی‌ها به قطر رخ داد در نهایت منجر به برکناری مدیرعامل شد. در حالی که بقیه تیم‌ها خود را برای حضور در لیگ بیستم آماده می‌کردند استقلال در حاشیه‌های خودخواسته گرفتار بود اما انتخاب محمود فکری، کاپیتان اسبق استقلال، به عنوان سرمربی آرامش نسبی را به جمع آبی‌ها بازگرداند. علاوه بر حضور فکری در استقلال، اتفاق خوب دیگری هم برای این تیم رخ داد. اتفاقی که استقلال در سال های اخیر با آن غریب بود، حفظ شاکله تیم بوده که عدم تحقق این مهم همواره تیم را حداقل تا نیم فصل دچار مشکلات زیادی ‌می‌کرد اما اکنون اکثر نفرات استقلال قراردادشان را تمدید و در این تیم ماندگار شده‌اند و علاوه بر آن با خریدهای فصل نقل و انتقالات، نیمکت این تیم قوی‌تر از سابق شده است. استقلالی‌ها در حال حاضر از نظر بضاعت نیروی انسانی اوضاع خوبی دارند و اگر میلیچ و علی کریمی هم به جمع آبی‌ها اضافه شوند دست سرمربی این تیم برای انتخاب ترکیب مورد علاقه‌اش باز می‌شود. البته فکری امیدوار است هرچه زودتر با پرداخت مطالبات شفر پنجره نقل و انتقالات استقلال باز شود تا او بتواند از همه داشته هایش استفاده کند. در صورت باز شدن پنجره آبی‌ها استقلال یکی از تیم‌های پرمهره و ترسناک لیگ بیستم خواهد بود.

در ادامه به بررسی داشته‌های استقلال برای لیگ بیستم می‌پردازیم.

دروازه‌بان؛ دو مدعی پیراهن تیم ملی

unnamed

هنوز تکلیف قطعی گلرهای استقلال مشخص نیست. کمیته انضباطی قرار است ظرف روزهای آینده حکم رشید مظاهری را صادر کند اما از آنجایی که این دروازه‌بان ملی‌پوش تمایلی به حضور در تراکتور ندارد بعید است او را فصل آینده با پیراهنی جز استقلال ببینیم. پیوستن رشید مظاهری به استقلال علاوه بر اینکه آبی‌ها را بابت داشتن یک دروازه‌بان آماده مطمئن می‌کند، باعث می‌شود سیدحسین حسینی هم خیالش به مانند فصل پیش از درون دروازه راحت نباشد و برای قرار گرفتن درون ترکیب اصلی بیشتر از قبل تلاش کند. حسینی خوب می‌داند اگر بخواهد روند فصل گذشته‌اش را ادامه دهد باید خود را آماده‌ نیمکت‌نشینی کند. حضور دو دروازه‌بان با سابقه حضور در تیم ملی می‌تواند حساس‌ترین رقابت در بین همه تیم‌های لیگ برتر برای قرار گرفتن درون قفس توری باشد. با توجه به عملکرد فصل گذشته حسینی و مظاهری، به نظر می‌رسد شانس رشید برای قرار گرفتن درون دروازه استقلال بیشتر باشد.

خط دفاع؛ جای نگرانی نیست

01527631

استقلال در خط دفاعی وضعیت خوبی دارد. محمدحسین مرادمند، متین کریم‌زاده و سیداحمد موسوی مدافعانی هستند که استقلال در فصل نقل و انتقالات آنها را به خدمت گرفت. این خریدها در حد و اندازه‌ای هستند که جدایی روزبه چشمی خم به ابروی استقلالی‌ها نیاورد و آنها را نگران نکنند. مرادمند می‌تواند گزینه خوبی برای جانشینی او باشد. در دفاع راست هم سیداحمد موسوی گزینه جانشینی وریا غفوری است و فکری می‌تواند با اتکا به موسوی از وریا در پست‌های دیگر هم استفاده کند. در سمت چپ خط دفاعی هم استقلال وضعیت خوبی دارد. به نظر می‌رسد ادامه حضور میلیچ در استقلال قطعی است و در کنار او استقلال می‌تواند از متین کریم‌زاده بازیکن تیم جوانان ایران هم استفاده کند. استقلال در این پست میلاد زکی‌پور را هم دارد تا دست فکری برای جابجایی مهره‌ها باز باشد. استقلال مدافعان فصل گذشته خود مثل عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و شاهین طاهرخانی را نیز حفظ کرد و با این شرایط محمود فکری هیچ دغدغه‌‌ای برای انتخاب بازیکن در خط دفاعی ندارد.

خط هافبک؛ همه چشم‌ها به علی کریمی

601

برگ برنده استقلال در فصل نقل و انتقالات حفظ علی کریمی و تمدید قرارداد این ستاره است. استقلالی‌ها فاز جدید مذاکرات خود را با کریمی آغاز کرده و امید زیادی به حفظ او دارند. کریمی که یکی از بهترین هافبک‌های لیگ نوزدهم داشت در تلاش بود تا فوتبالش را در قطر یا ترکیه ادامه دهد اما فعلا که خبری از لژیونر شدن او نیست. البته استقلالی‌ها قبل از اینکه جدایی کریمی قطعی شود مهدی مهدی‌پور را خریدند تا در صورت لژیونر شدن کریمی جای خالی او با این ستاره پر شود. این هافبک بازیساز یکی از خریدهای خوب استقلال است که می‌تواند در کنار بازیکنانی مثل مسعود ریگی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و آرش رضاوند خط هافبک قدرتمندی را در لیگ بیستم برای محمود فکری تشکیل دهد. استقلال در این خط محمد بلبلی را از دست داد اما با توجه به حفظ بازیکنان تاثیر گذار فصل گذشته و تمدید قرارداد علی کریمی اوضاع آبی‌ها در این خط به سامان است. ضمن اینکه بازگشت داریوش شجاعیان از مصدومیت و بازگشت او به دوران اوج خود می تواند به مانند یک خرید خوب برای فکری و استقلال باشد.

خط حمله؛ اگر دیاباته بیاید...

24

استقلال در اقدامی بزرگ توانست همه ستاره‌های خط حمله خود در فصل گذشته را حفظ کند. ارکان بهترین خط حمله لیگ سال گذشته که توانستند 55 گل به ثمر برسانند در استقلال ماندنی شده‌اند تا دوباره روزهای سخت و ترسناکی را برای مدافعان تیم‌های رقیب رقم بزنند. البته از بین ستاره‌های خط حمله استقلال هنوز شیخ دیاباته که فصل گذشته آقای گل هم شد به تمرینات اضافه نشده اما مسئولان می‌گویند مشکلی برای ادامه حضور دیاباته در استقلال نیست و باشگاه مطالبات او را پرداخت کرده و تنها مشکل باقی مانده گرفتن روادید برای بازگشت است. مهدی قایدی هم با وجود داشتن پیشنهاد خارجی در استقلال ماندنی شد و امیرارسلان مطهری دیگر مهره تاثیرگذار استقلال هم لیگ بیستم را در کنار آبی‌پوشان حضور خواهد داشت. علاوه بر این سه نفر استقلال بابک مرادی را هم از ماشین‌سازی خرید تا خط حمله استقلال تکمیل‌تر شود. با توجه به نفرات خط حمله انتخاب ترکیب 2 نفره یا 3 نفره و تصمیم به بازی دادن مطهری بزرگترین دغدغه و چالش فکری در این خط خواهد بود. همچنین درخشش احتمالی مرادی نیز می‌تواند کار را برای انتخاب‌های محمود فکری سخت‌تر کند. 4

نظر شما