عبدالحمید احمدی:

امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۱:۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۶۷۷۹
امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: امروز ورزش یک جایگاه راهبردی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کشور دارد و اگر به دنبال رشد و تعالی در ابعاد اقتصادی و فناوری هستم بدون وجود نیروی انسانی سالم یا به عبارتی مردم سالم و با انگیزه میسر نیست و از این جهت هر چه در توسعه ورزش عمومی یا همگانی تلاش شود سرمایه گذاری برای داشتن جامعه و مردمی سالم است. شیوع کرونا سلامتی جامعه را به مخاطره انداخته است و همگی امیدواریم این ویروس هر چه زودتر کنترل شود  تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: کسانی که فعالیت ورزشی دارند در برابر  این ویروس مقاوم‌تر هستند و اگر ورزش تعطیل نیست به همین دلیل است و همه بدنبال این هستیم که از ظرفیت های ورزشی برای مقابله جدی‌تر با ویروس کرونا استفاده کنیم. ورزش می تواند سبب ارتقای سلامت شود و روحیه با نشاط‌تری را برای افراد در جهت پیشبرد اهداف زندگی آنان ایجاد کند.

 احمدی، با اشاره به اینکه کرونا موجب کمرنگ‌تر شدن بخش قهرمانی شده، اما در حوزه همگانی هیچ موضوعی نباید سبب تعطیلی ورزش همگانی شود گفت: با تغییر الگوها باید شرایط ورزش برای مردم فراهم شود همواره سلامت با انواع بیماری‌ها به مخاطره می‌افتد و مخاطرات جدی سلامت جامعه، بیماری‌های غیرواگیر چون فشار خون، دیابت و سرطان‌ها و بیماری قلبی است،  قاتلانی که سالانه زندگی تعداد قابل توجهی ا ز مردم را به پایان می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همانطور که در خصوص کرونا هشدار داده می شود در خصوص بیماری غیرواگیر هشدارهای جدی داده شود و کاش در زمینه بیماری‌های غیر واگیر به همین میزان حساسیت نشان دهیم و هشدار و پیگیری‌های جدی در این زمینه داده شود. میزان تلفات ما از بیماری غیرواگیر دست کمی از کرونا ندارد. که دلیل عمده این بیماری‌ها نیز کمی تحرک و تغذیه ناسالم است و مسوولیت ما در حوزه ورزش این است که با برنامه‌های مختلف مانع این کم تحرکی‌ها شویم تا سلامت مردم در حد زیادی در مخاطره نباشد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش گفت:‌ در جهت افزایش فعالیت ورزشی نیازمند هم افزایی دستگاه ها و نهادهایی هستیم که می تواند در توسعه ورزش همگانی نقش موثری داشته باشد. راه غلیه بر کم تحرکی ایجاد یک وفاق است.  در این جهت با چند مجموعه به تفاهم رسیده‌ایم  تا گام بلندی را در توسعه ورزش همگانی برداریم. یکی از این موارد تشکیل شورای سیاست گذاری شهرهای فعال است و شهرداری ها نیروی قابل توجهی از کشور را در خود جای داده و همکاری و مشارکت با شهرداری‌ها گام بلندی در جهت سلامت مردم خواهد بود.

احمدی افزود:‌ دغدغه ملی، امروز کم تحرکی است و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی از پس این کار بر نمی‌آید و باید بتوانیم هماهنگی لازم را در این جهت داشته باشیم.

معاونت فرهنگی ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان توضیح داد: شورای ورزش همگانی را با ریاست وزیر ورزش فعال کردیم و شورای ورزش همگانی در استان ها به زودی ایجاد می‌شود.  شبکه شمس وابسته به سازمان‌های مردم نهاد فعال شده است که در این هفته رونمایی شد و بازوی اجرایی خوبی در همه استان‌ها محسوب می شود.  شبکه شکوه نیز فعال شده  تا فدراسیون های ورزشی نقش فعالی در ورزش همگانی داشته باشد  و مسوولیت خود را در این راستا انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز