افشین ملایی:

سرعت پیر شدن جمعیت ایران از همه کشورها بیشتر است/ سیاست‌های سلامتی جامعه باید بازنگری شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۳:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۶۸۴۰
سرعت پیر شدن جمعیت ایران از همه کشورها بیشتر است/ سیاست‌های سلامتی جامعه باید بازنگری شود
رییس فدراسیون ورزش همگانی گفت: سرعت پیر شدن جمعیت ایران از همه کشورها بیشتر است، سیاست‌های سلامتی جامعه باید بازنگری شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین ملایی، رییس فدراسیون ورزش همگانی امروز (پنجشنبه) در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرهای فعال ایران اظهار کرد: ‌آمار حوزه سلامت در ۲ دهه آینده بیانگر بی‌تحرکی شدید است که همه ظرفیت‌های جامعه را به چالش می‌کشاند. وقتی سطح سلامت جامعه به ۵۶ درصد می‌رسد زنگ خطر به صدا در ‌می‌آید و کم تحرکی زنان حکایت از افزایش مخاطره برای خانواده دارد و از جمله تعیین‌کننده‌ترین عوامل برای ترسیم آینده است.

ملایی افزود:‌ مساله مهم دیگری که در آینده نزدیک می تواند چالش برانگیز باشد بحث سالمندی است.  سرعت پیر شدن جمعیت ایران از همه کشورها بیشتر است و ما یک تغییرات جمعیتی جدی داریم که عواقب خود را بعدها نشان  می‌دهد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرد: اگر در سیاست‌های سلامتی بازنگری نشود طی ۲ دهه آینده جامعه‌ای سرشار از درد و رنج خواهیم داشت آن هم زمانی که رشد بیماری‌های غیر واگیر سرعت بیشتری یابد. ‌در حال حاضر ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فشار خون دارند که این زنگ خطری جدی است.

او در پایان گفت: ما باید با  کمک وزارت ورزش وجوانان،  فدراسیون‌های ورزشی و شهرداری‌ها به سمت یک هم‌افزایی و مشارکت جدی حرکت کنیم. می‌دانیم که منابع مالی دولت محدود است اما وقتی ریاست جمهوری و استانداران در این خصوص جلسه تشکیل می‌دهند یعنی به سمت مشارکت خوبی در حال حرکت هستیم.

نظر شما