دیگر سکوت نمی‌کنیم؛

غیاثوند: پرونده متخلفان انجمن موی‌تای در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۴:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۷۵۴۴
غیاثوند: پرونده متخلفان انجمن موی‌تای در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد
انجمن موی تای ایران بعد از ساماندهی احکام فنی ارتقاء خان، مربیگری، داوری و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از مدال آوران واقعی این ورزش، اکنون برخورد جدی با معضل حکم فروشی و قهرمانان قلابی را در دستور کار خود قرار داده است؛ ماموریتی که از سوی جواد نصیری رییس انجمن موی تای به عنوان یک مطالبه جدی به ایمان غیاثوند مسوول پیگیری های ویژه این انجمن محول شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، انجمن موی تای ایران بعد از ساماندهی احکام فنی ارتقاء خان، مربیگری، داوری و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از مدال آوران واقعی این ورزش، اکنون برخورد جدی با معضل حکم فروشی و قهرمانان قلابی را در دستور کار خود قرار داده است؛ ماموریتی که از سوی جواد نصیری رییس انجمن موی تای به عنوان یک مطالبه جدی به ایمان غیاثوند مسوول پیگیری های ویژه این انجمن محول شده است. 

غیاثوند که مسوولیت‌های اجرایی مهمی از جمله نایب رییسی، عضویت در هیات رییسه، مشاور عالی، ناظر و نماینده کمیته ملی المپیک در انجمن موی تای در کارنامه اش به چشم می خورد، در این رابطه اظهار داشت: بعد از واگذاری مسئولیت پیگیری های ویژه انجمن به بنده، دو اقدام اساسی و مهم در انجمن موی تای انجام گرفت که پیش از این سابقه نداشت و مانع از تداوم سودجویی ها در این رشته شد.

وی ادامه داد: ساماندهی احکام و تهیه آمار جامع از مدال آوران موی تای باعث شد تا برخی که با هدف کسب منافع مالی نامشروع در بدنه این ورزش رخنه کرده و به دنبال آسیب زدن به جامعه موی تای کشور بودند، ناکام بمانند.

غیاثوند تصریح کرد: در حال حاضر آنچه برای ما حائز اهمیت است، برخورد با جاعلین احکام و همچنین قهرمانانی است که در فضای مجازی و برخی رسانه ها با دستاویز قرار دادن عناوین کاذب کسب شده، خود را قهرمان جهان جا می زنند. در حال حاضر فهرست کاملی از دریافت کنندگان احکام خان، مربیگری و داوری در زمان حضور موی تای در فدراسیون رزمی را در اختیار داریم و خارج از آن هر حکمی با هر تاریخی کشف شود، مجعول محسوب شده و فورا ابطال خواهد شد.

این پیشکسوت موی تای افزود: در همین رابطه افرادی را شناسایی کرده و از طریق دایره حقوقی انجمن که از وکلای زبده ای برخوردار است با تشکیل پرونده  و ارجاع آن به دادگاه قصد داریم رسیدگی به تخلفاتشان را به مراجع قضایی و انتظامی محول کنیم. ما در این راه مصمم هستیم و با هیچ کس تعارف نداریم.

غیاثوند در بخش دیگر صحبتهای خود در رابطه با زمزمه های بازگشت دوباره موی تای به فدراسیون رزمی نیز اظهار داشت: واقعا مشخص نیست این افراد هدفشان از طرح چندباره این ادعا چیست! ما صراحتا موضع خود را در این رابطه اعلام کرده ایم. از نظر فدراسیون بین المللی موی تای IFMA و همچنین انجمن موی تای، فداسیون رزمی تشکیلاتی فاقد رسمیت و جایگاه بین المللی است و به همین خاطر هیچ گاه با آنها وارد همکاری نخواهیم شد. موی تای طبق اساسنامه جهانی و ملی خود، مستقل است و حسرت بازگشت موی تای به فداسیون رزمی به دلشان می ماند.

وی عنوان داشت: شش سال شاهد نابودی موی تای در فدراسیون رزمی بودیم. آقایان پاسخ دهند که به جز بدهی ۴۵۰۰ دلاری حق عضویت به ایفما، چه گل دیگری بر سر این رشته زدند؟ سه سال موی تای بانوان را به تعطیلی کشاندند. نه اعزامی، نه مسابقه ای و نه حتی استاژی! از همه مهمتر آن افتضاح تاریخی در جام جهانی روسیه. هیچ گاه اجازه نخواهیم داد که موی تای به آن روزها برگردد. 

مسوول پیگیری های ویژه انجمن موی تای در ادامه عنوان کرد: دستاوردها و موفقیت های تاریخی موی تای در زمان جدایی از فدراسیون رزمی و تنها با درایت و مدیریت جواد نصیری رقم خورد. از همین رو فدراسیون رزمی بداند راه ایجاد اعتبار، استفاده از هر روشی برای جذب انجمن های معتبر بین المللی نیست؛ زیرا ورزشهایی مانند موی تای، در دنیا شناخته شده و معتبرند و هرگز اعتبار خود را برای فدراسیونهایی اینچنینی هزینه نخواهند کرد.

غیاثوند در پایان تاکید کرد: اگر تاکنون سکوت اختیار کردم، تنها به حرمت پیشکسوتان و بزرگان رزمی بود و نمی خواستم  تشنج و تزلزلی در جامعه رزمی ایجاد شود، اما از این پس مطمئنا در صورت کوچکترین حرکت اشتباه و دخالت در امور موی تای، با شدیدترین واکنش ممکن در سطح داخلی و بین المللی روبرو خواهند شد. چرا که خانواده بزرگ موی تای حریم و استقلالش از هرچیز دیگری مهمتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز