دو فینال با یک تشابه؛

گل‌محمدی و شاگردانش در پی افتخار آسیایی

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۸:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۸۵۹۱
گل‌محمدی و شاگردانش در پی افتخار آسیایی
تیم فوتبال پرسپولیس در 3 سال گذشته 2 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تشابهی عجیب بین پرسپولیسِ فینالیستِ برانکو با پرسپولیسِ فینالیستِ گل‌محمدی وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از رسانه باشگاه پرسپولیس، تیم فوتبال پرسپولیس در 3 سال گذشته 2 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تشابهی عجیب بین پرسپولیسِ فینالیستِ برانکو با پرسپولیسِ فینالیستِ گل‌محمدی وجود دارد.

2 سال قبل، پرسپولیسِ برانکو ایوانکوویچ با وجود پنجره بسته و با 14 بازیکن به فینال لیگ قهرمانان رسید؛ در بازی برگشت، وقتی سرخ‌ها نیاز مبرمی به کسب برد داشتند محرومیت نعمتی، مصدومیت عالیشاه و سرانجام پارگی رباط صلیبی محمد انصاری در نیمه دوم بازی، امیدها را برای کسب برد مقابل کاشیما کم کرد.

گرچه پرسپولیسِ برانکو به همه یاد داد با دست‌های خالی می‌شود کارهای بزرگی انجام داد اما در یک قدمی کسب جام قهرمانی آسیا کم آورد و به این مهم دست نیافت، آن هم در شرایطی که در فینال به لحاظ داوری هم متضرر شد و فرصت‌های خوبی را هم از دست داد.

حالا شاگردان یحیی گل‌محمدی عزم شان را جزم کرده‌اند تا ماموریت ناتمام 2 سال قبل را تمام کنند. این بار هم پرسپولیس تشابه عجیبی با 2 سال قبل دارد؛ گرچه سرخ‌ها بازیکنان خوب و موثری جذب کردند اما پرسپولیس با وجود جدایی ترابی و علیپور، مصدومیت شیری و فرصت کم برای هماهنگی نفرات جدید در دوحه به میدان رفت اما در نهایت با ارائه بازی‌هایی بیادماندنی فینالیست شد و همه معادلات را بهم زد.

مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده نسبت به تیم فصل قبل از پرسپولیس جدا شده‌اند؛ نفراتی که سال‌های گذشته از ارکان موفقیت تیم بودند و حالا هریک به دلایل مختلفی پرسپولیس را ترک کرده‌اند.

از سویی دیگر پهلوان قطعا فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده اما تلاش‌ها برای رفع و لغو محرومیت آل کثیر و امیری ادامه دارد. در نقطه مقابل این همه تغییر و غیبت بازیکنان موثر اما شاهد عزمی راسخ و تلاشی ستودنی و مضاعف در تیم هستیم تا برگ زرین دیگری در کارنامه پرسپولیسِ یحیی گل‌محمدی ثبت شود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز