جمشید تقی‌زاده:

جدول بخشودگی اماکن ورزشی متضرر از کرونا تدوین می‌شود/ استان‌ها به پنج منطقه جهت همفکری برای پیشبرد اهداف وزارت، تقسیم‌بندی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۵۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۸۶۷۸
جدول بخشودگی اماکن ورزشی متضرر از کرونا تدوین می‌شود/ استان‌ها به پنج منطقه جهت همفکری برای پیشبرد اهداف وزارت، تقسیم‌بندی می‌شوند
وبینار معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با مدیران کل استانی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در حاشیه برگزاری کنفرانس ویدیویی معاون پارلمانی این وزارت با مدیران کل استان ها، جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، بررسی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را که بعد از 49 سال به تصویب مجلس شورای اسلامی و تاییدیه شورای نگهبان رسیده است، محور این جلسه عنوان کرد.

تقی زاده گفت: در این مصوبه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش و ساماندهی امور جوانان وظایف و اختیارات قدرتمندی را عهده دار است. جلب مشارکت ها، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، کشف و پرورش استعدادها، ترویج ارزش ها و موازین اسلامی و فرهنگی از موارد مهم در بخش های این مصوبه هستند.

او اظهار داشت: در این وبینار موضوعات گوناگونی از جمله نظارت بر حسن اجرای برنامه های کلیه دستگاه های اجرایی، آمایش سرزمین، مراودات بین المللی، تشکیل شورای عالی ورزش، ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی استان ها، ساماندهی امور جوانان، پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی، تامین متناسب و متوازن زیرساخت ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش، ایجاد فرصت مناسب و عادلانه برای گسترش ورزش بانوان و معلولان مورد تاکید قرار گرفت.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص لایحه نظام جامع امور باشگاه ها تصریح کرد: پیشنویس لایحه به تمامی مدیران کل استان ها ارسال و ظرف مدت یک هفته نظرات و پیشنهادات آن ها اخذ خواهد شد تا لایحه نهایی تدوین و از طریق وزارت ورزش و جوانان به هیات دولت ارائه شود.

او توسعه و تعمیم ورزش همگانی، توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای، حمایت و تقویت ورزش تربیتی، توسعه و تقویت ورزش بانوان، تحکیم و تقویت معنویت و ارزش های اخلاقی و ارتقا و ترویج شایستگی های فنی و حرفه ای را از اهداف ورزش در این مصوبه نام برد.

تقی زاده افزود: به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان و ناشنوایان، معلولان و ناشنوایان دارای عناوین قهرمانی و غیرشاغل، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی قرار می گیرد. اساسنامه صندوق توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه می شود و ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون، به تصویت هیات وزیران می رسد.

شیوه نامه خیرین ورزشی، عزل و نصب معاونین اداره کل و مسئولان شهرستان ها، شیوه ارزیابی عملکرد استان ها، کد شناسه برای هیات های ورزشی و برگزاری جلسه ویژه ورزش مناطق آزاد از دیگر موضوعات مورد بحث توسط تقی زاده عنوان شد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، تدوین جدول پیشنهادی درصد بخشودگی اماکن ورزشی متضرر از کرونا، حضور مدیران کل استانی در جلسه شواری معاونین جهت ارائه گزارش استان متبوع، تقسیم بندی استان ها به پنج منطقه جهت همفکری و تعامل در خصوص مباحث مطروحه، مستندسازی اماکن ورزشی استان ها و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات را از مصوبات کنفرانس ویدیویی نام برد.

در این وبینار جمشید تقی‌زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی، سید مجید سیدمومنی، مدیرکل مجلس، محمد سلطانی، معاون اداره کل استان‌ها و نصرالله پریچهره سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز