یادداشت روز؛

چالش شیرین فکری/ چه کسی گلر یک استقلال می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۹:۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۹۱۲۲
چالش شیرین فکری/ چه کسی گلر یک استقلال می‌شود؟
رقابت محمدرشید مظاهری و سیدحسین حسینی که هر دو سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ایران را دارند، می‌تواند دیدنی‌ترین جدال برای قرار گرفتن درون دروازه در لیگ جاری باشد و محمود فکری کار بسیار سختی را برای ترجیح یکی از این نفرات برای خط دروازه دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال سال گذشته از درون دروازه لطمات زیادی خورد. سید حسین حسینی شماره یک آبی‌ها در فصل گذشته بود که به گواه اغلب کارشناسان نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. حسینی که در لیگ هجدهم با مهدی رحمتی برای قرار گرفتن در ترکیب استقلال رقابت می‌کرد بالاخره توانست جدایی رحمتی از استقلال را رقم بزند و خودش مرد اول دروازه آبی‌پوشان شود.

نداشتن رقیب باعث شد حسینی در لیگ نوزدهم به شدت افت کند و حتی در آخرین لیست تیم ملی هم حضور نداشته باشد. نمایش انتقاد آمیز حسینی در دیدار فینال جام حذفی باعث شد استقلالی‌ها خیلی زود اقدام به خرید یک دروازه‌بان کنند و انتخاب آنها محمدرشید مظاهری بود. مظاهری درحالی به استقلال آمد که حضور او در ابتدای امر باعث ناراحتی و دلخوری حسینی شد و حتی شایعاتی هم درباره جدایی او از جمع آبی‌ها به گوش می‌رسید اما در نهایت حسینی در استقلال ماندنی شد تا برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال در کنار مظاهری تلاش کند.

رقابت محمدرشید مظاهری و سیدحسین حسینی، که هر دو سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ایران را دارند، می‌تواند دیدنی‌ترین جدال برای قرار گرفتن درون دروازه در لیگ جاری باشد و محمود فکری کار بسیار سختی را برای ترجیح یکی از این نفرات برای خط دروازه دارد.

سرمربی استقلال در دیدارهای دوستانه اخیر تیمش هم نشان داده قصد دارد دروازه‌بانان خود را محک جدی بزند. در بازی دوستانه با نفت مسجدسلیمان و هوادار محمود فکری ابتدا سیدحسین حسینی را به میدان فرستاد و در این دو بازی در نیمه دوم به رشید مظاهری میدان داد اما در سومین دیدار دوستانه استقلال اتفاق دیگری رخ داد. سومین دیدار دوستانه استقلال در حالی رخ داد که آبی‌ها که در این دیدار با ترکیب متفاوتی به میدان رفته بودند و محمود فکری به بازیکنان جوان خود در این دیدار میدان داد.

استقلال در سومین دیدار دوستانه خود برای اولین بار کار را با محمدرشید مظاهری استارت زد. مظاهری در این دیدار یک نیمه در میدان حضور داشت و در نیمه دوم جای خود را به سیدحسین حسینی داد. دروازه‌بان سابق تراکتور، که با رای کمیته انضباطی دیگر مشکلی برای حضور در استقلال ندارد، توانست دروازه‌اش را در همان یک نیمه بسته نگه دارد. از طرف دیگر مشخص است هر دو دروازه‌بان استقلال این روزها انگیزه زیادی برای درخشش و ثابت کردن خود به سرمربی استقلال دارند چون فیکس بودن هر یک از این دو دروازه‌بان در تیم باشگاهی خود ضامن دعوت آنها به تیم ملی است.

در آخرین لیست تیم ملی محمدرشید مظاهری به اردوی تیم ملی دعوت ‌شده اما حسینی نه. بدون شک مظاهری برای اینکه جایگاه خود را در تیم ملی از دست ندهد مجبور است تلاش کند در استقلال تبدیل به مهره مطمئنی شود اما وضعیت حسینی برخلاف مظاهری است و او که در لیست اخیر تیم ملی حضور نداشت برای بازگشت به تیم ملی باید جایگاه ثابتی در استقلال به دست بیاورد.  بدون شک همان طور که محمدرشید مظاهری در تیم استقلال تلاش می‌کند تا تبدیل به مرد شماره یک شود حسین حسینی هم تلاش خواهد کرد این موقعیت را از دست ندهد و این به سود استقلال و البته هر دو دروازه‌بان خواهد بود.

قطعا تلاش این دو دروازه‌بان برای رسیدن به ترکیب اصلی استقلال باعث آمادگی این دو دروازه‌بان و چالش شیرین و سختی برای محمود فکری خواهد شد. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه