لیگ برتر والیبال؛

جزیده: برگزاری لیگ به شیوه سابق، منجر به تعطیلی دوباره می‌شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۶:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۹۹۸۳
جزیده: برگزاری لیگ به شیوه سابق، منجر به تعطیلی دوباره می‌شد
سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبد، برگزاری دور برگشت لیگ برتر والیبال مردان به شیوه لیگ ملت‌های والیبال (VNL) را پیشنهاد بسیار خوبی ارزیابی کرد و گفت: اگر لیگ به شیوه سابق ادامه می‌یافت، در نهایت با تعطیلی دوباره مواجه می‌شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، عظیم جزیده با اشاره به قطعی شدن برگزاری دور رفت لیگ برتر والیبال مردان به شیوه متمرکز و برگزاری دور رفت به صورت VNL گفت: نشست هم‌اندیشی نحوه ادامه برگزاری لیگ برتر، به نوعی جلسه رسیدن به خرد جمعی بود و در آن، برگزاری دور برگشت به صورت VNL و ادامه دور رفت به شیوه متمرکز به تصویب رسید. در این نشست، همه دست به دست هم دادیم تا از بحران کرونا بیرون بیاییم.

او با بیان این که اگر لیگ به شیوه سابق ادامه می‌یافت، در نهایت دوباره تعطیل می‌شد، تصریح کرد: هر تصمیمی در نشست گرفته شد، بر اساس خرد جمعی بود. تصمیم‌ گرفته شده در جلسه، تصمیم خوبی بود و در نهایت مقرر شد دور رفت لیگ برتر والیبال مردان به صورت متمرکز و با فاصله ۲ هفته استراحت برگزار شود. اگر می‌خواستند دور رفت را طبق برنامه قدیمی برگزار کنند، این احتمال بالا می‌رفت که ۳ یا ۴ تیم با ویروس کرونا درگیر شوند و در نهایت دوباره لیگ تعطیل شود.

سرمربی تیم والیبال شهداری گنبد درباره میزبانی تهران در دور رفت، گفت: موافق میزبانی متمرکز تهران هستم زیرا برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به میزبانی تهران، شرایط را برای همه تیم‌ها یکسان می‌کند. ضمن این که هزینه تیم‌ها هم کاهش پیدا خواهد کرد. امیدوارم دور رفت تمام شود تا بتوانیم دور برگشت را به صورت VNL برگزار کنیم. به نظرم پیشنهاد مطرح شده در خصوص شیوه برگزاری دور برگشت لیگ هم پیشنهاد بسیار خوبی است؛ چون هم تیم‌ها تا اسفندماه درگیر مسابقات هستند و هم بازیکنانی که می‌خواهند وارد تیم ملی شوند، می‌توانند شرایط ایده‌آلی داشته باشند.

نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی نحوه ادامه لیگ برتر مردان سال ۹۹ پنجم آبان‌ماه به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و با حضور سایر مسئولین فدراسیون والیبال، مدیران عامل و سرمربیان باشگاه‌های لیگ برتری، در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک تهران برگزار شد.

در پایان این نشست، با موافقت اکثریت شرکت‌کنندگان تصمیم‌گیری شد که ادامه لیگ برتر والیبال مردان سال ۹۹ به شکل زیر انجام شود:

ادامه دور رفت مرحله مقدماتی به صورت متمرکز به میزبانی تهران در سه هفته برگزار می‌شود که البته بین هر هفته مسابقات، ۱۵ روز استراحت در نظر گرفته خواهد شد. ادامه مسابقات دور رفت در سه سالن به صورت همزمان انجام می‌شود.

دور برگشت مرحله مقدماتی نیز به صورت متمرکز و همانند لیگ ملت‌ها در پنج هفته برگزار خواهد شد.  در پایان دور مقدماتی هشت تیم به مرحله نهایی صعود می کنند. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

نظر شما