تبعات نیمکت نشینی دامن دروازه‌بان تیم ملی را می‌گیرد؛

روزهای برزخی «علی بیرو» در بلژیک/ نفس رقبا پشت گوش بیرانوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۰:۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۰۳۵۵
روزهای برزخی «علی بیرو» در بلژیک/ نفس رقبا پشت گوش بیرانوند
اردوی جدید تیم ملی هم تقریبا از حدود 10 روز دیگر شروع می‌شود و شاید این بار علی بیرو در لیست باشد اما قطعا تداوم نیمکت نشینی او در بلژیک ممکن است به قیمت از دست رفتن شماره یک تیم ملی برایش تمام شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ این روزها اخبار خوبی از گلر شماره یک تیم ملی مخابره نمی‌شود. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان سابق پرسپولیس و گلر شماره یک تیم ملی این روزها روزگار خوشی را در آنتورپ سپری نمی‌کند. بیرانوند بدشانس بود که در بدو ورودش به کشور بلژیک اسیر مصدومیت شد. این می‌تواند اوج بدشانسی برای یک فوتبالیست باشد که به محض ورود به تیم جدید مصدوم باشد و کار وقتی دشوارتر می شود که یک گلر از قلب ایران به قلب بلژیک برود و با مصدومیت، تیم جدید خود را سورپرایز کند.

یک فوتبالیست بعد از پایان مصدومیت باید خیلی خوش‌شانس باشد که سریع به ترکیب اصلی تیمش برگردد اما این خوش شانسی شامل حال کمتر بازیکن ایرانی در اروپا می‌شود. برای همه فوتبالیست‌ها حتی در لیگ‌های محلی هم نشستن روی نیمکت بعد از نیمکت نشینی دردناک ترین تجربه است که ستاره تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه در حال تجربه کردن آن است. غیبت بیرانوند در دیدار آنتورپ مقابل تاتنهام نشان داد این دروازه‌بان ایرانی کار دشواری برای رسیدن به ترکیب تیم بلژیکی دارد. چیزی حدود 100 روز از آخرین باری که بیرانوند را در مستطیل سبز دیدیم گذشته است. او آخرین بار که در مستطیل سبز به میدان رفت روز بازدهم تیر در دیدار پرسپولیس مقابل پیکان بود و از آن به بعد دیگر حراست از هیچ دروازه ای برعهده بیرانوند نبوده است. البته بیرانوند در این مدت حاشیه‌هایی مثل جدال لفظی با مدیرعامل سابق پرسپولیس روی آنتن برنامه زنده و آنفالو کردن شجاع خلیل‌زاده به دلیل جدایی از پرسپولیس داشته اما دریغ از یک اتفاق فوتبالی خوب برای دروازه‌بانی که می‌گوید رویاهای بزرگی در سر دارد ولی این روزها فقط کابوس نیمکت نشینی در تیم اروپایی‌اش را مرور می‌کند.

از طرف دیگر بیرانوند بهتر از هر کسی می‌داند که نیمکت‌ نشینی در تیم باشگاهی ممکن است برای او عواقب تلخی به همراه داشته باشد. او در حالی که این روزها در خانه لوکسش در بلژیک نشسته اخبار خوبی از رقیبانش نمی شنود و بیشتر از همیشه نفس آنها را بیخ گوشش احساس می‌کند. در روزهای دوری بیرانوند از مستطیل سبز امیر عابدزاده که هر روز بیشتر از روز قبل در تیم پرتغالی می‌درخشد و در آخرین لیست تیم ملی هم حضور داشته خواب‌های زیادی برای قرار گرفتن در قفس توری تیم ملی می‌بیند و نشان داده شایستگی شماره یک شدن را هم دارد. حامد لک، جانشین بیرانوند در پرسپولیس هم که درخشش فوق العاده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب این تیم داشت هم یکی از رقبای سرسخت علی بیرو است. رشید مظاهری هم که مزد درخشش در فصل گذشته با پیراهن تراکتور را گرفت انگیزه مضاعفی دارد تا با درخشش در استقلال بیشتر از قبل به چشم تیزبین سرمربی تیم ملی بیاید و جایگاه محکمی برای خود در تیم ملی به دست بباورد. دروازه‌بان‌هایی مثل پیام نیازمند و سیدحسین حسینی هم رقبای جدی برای بیرانوند هستند و او بهتر از هر کسی می‌داند که چقدر جایگاهش در تیم ملی سست شده و امکان دارد به خطر بیفتد.

در روزهایی که دراگان اسکوچیچ ذره‌بین به دست گرفته و اوضاع و احوال فوتبالیست‌های ایرانی چه لژیونر باشند چه در لیگ ایران توپ بزنند را زیر نظر دارد نیمکت نشینی در تیم باشگاهی می‌تواند به قیمت از دست دادن پیراهن تیم ملی باشد حتی برای کسی مثل بیرانوند که تا چندماه پیش به نظر می‌رسید بی رقیب ترین است. بیرانوند اگر می‌خواهد شماره یک تیم ملی را از دست ندهد باید هرچه زودتر خودش را در بلژیک به تیم جدیدش تحمیل کند. اردوی جدید تیم ملی هم تقریبا از حدود 10 روز دیگر شروع می‌شود و شاید این بار علی بیرو در لیست باشد اما قطعا تداوم نیمکت نشینی او در بلژیک ممکن است به قیمت از دست رفتن شماره یک تیم ملی برایش تمام شود. 3/5

نظر شما