صعود به فینال آسیا بدون یک دقیقه بازی در آزادی؛

معجزه شاگردان گل‌محمدی

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۶:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۵
معجزه شاگردان گل‌محمدی
تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ با یک تصمیم جنجالی آغاز شد؛ با تصمیم AFC تیم‌های ایرانی از میزبانی در این مسابقات محروم شدند و این مسئله واکنش‌های متعددی به همراه داشت. گرچه با برخی تلاش‌ها و جلسات مدیران عامل ۴ تیم راه یافته به این مسابقات با سران AFC در نهایت تصمیم برآن شد که در دور رفت مسابقات، ایرانی‌ها میهمان باشند و در بازی‌های برگشت میزبان اما شیوع ویروس کرونا تمام معادلات را برهم زد. با گذشت ۲ بازی از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا این مسابقات به حالت تعلیق درآمد و سرانجام از اواخر شهریورماه از سر گرفته شد.

دست تقدیر اما باعث شد که تیم‌های ایرانی نه تنها در بازی‌های رفت، میزبان نباشند بلکه در بازی‌های برگشت نیز به دلیل برگزاری متمرکز بازی‌ها در قطر از این امتیاز محروم شوند. دو تیم ایرانی شهرخودرو و سپاهان در مرحله گروهی از مسابقات خداحافظی کردند و استقلال در دور یک هشتم نهایی، حذف شد اما شاگردان یحیی گل‌محمدی به رغم مصدومیت سه بازیکن فیکس تیم و جدایی دو بازیکن تاثیرگذار فاز حمله از تیم یا عدم هماهنگی خریدهای جدید با سایر نفرات، موفق شدند به فینال مسابقات برسند.

پرسپولیسِ ایران در واقع در حالی به عنوان نماینده منطقه غرب به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ رسید که در ۹ بازی به مصاف رقبا رفت بدون آنکه حتی در یک بازی، فرصت میزبانی در آزادی را داشته باشد و حالا هم قرار بر این است که مسابقه فینال به صورت تک بازی روز ۲۹ آذر در دوحه قطر برگزار شود.

سلب فرصت میزبانی از تیم پرهواداری مثل پرسپولیس در واقع بزرگترین امتیاز مثبت این تیم نسبت به رقبا را از سرخ‌ها گرفت اما شاگردان گل‌محمدی نشان دادند در بدترین شرایط هم تسلیم نخواهند شد؛ از وقتی آل‌کثیر با انگشت شکسته برای پرسپولیس بازی کرد و ۴ گل به ثمر رساند تا محرومیت ناعادلانه‌اش تنها چند روز طول کشید اما پرسپولیسِ گل‌محمدی به همه ثابت کرد نمی‌خواهد در هیچ شرایطی تیم بازنده میدان باشد.

وقتی متوجه تاثیر میزبانی برای پرسپولیس خواهید شد که بدانید سرخ‌ها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ در ۲۰ بازی در لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه آزادی، میزبان تیم‌های مختلف بودند و در هیچ دیداری شکست نخوردند؛ ۱۲ برد و ۸ تساوی حاصل عملکرد پرسپولیسی‌ها در این ۲۰ بازی بوده است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز