گزارش ورزشی هفته؛

پایان بلاتکلیفی نیمکت تیم‌ ملی/ والیبال به موفقیت دوباره چشمک زد

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۲۷۷۴
پایان بلاتکلیفی نیمکت تیم‌ ملی/ والیبال به موفقیت دوباره چشمک زد
پس از حدود نیم‌سال بلاتکلیفی به نظر می‌رسد انتظارها برای انتخاب جانشین ایگور کولاکوویچ سرمربی مونته‌نگرویی تیم‌ ملی به پایان رسیده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در سال منتهی به المپیک متاسفانه تکلیف برخی از نیمکت‌ تیم‌های ملی ایران مشخص نیست که از این بین بلاتکلیفی کادر فنی تیم‌ ملی والیبال به عنوان یکی از رشته‌های ممتاز در میادین بین‌المللی و پرطرفدار در بین مردم بیش از هر رشته دیگری به چشم می‌آید.

البته حالا پس از حدود نیم‌سال بلاتکلیفی به نظر می‌رسد انتظارها برای انتخاب جانشین ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی تیم‌ ملی ایران به پایان رسیده است. فدراسیون والیبال در تازه‌ترین اخبار خود در این رابطه عنوان کرده که فدراسیون و اعضای کمیته فنی پس از برگزاری چند جلسه و نشست در نهایت از بین 14 گزینه خارجی به 2 گزینه قطعی رسیده است که به زودی پس از بررسی برنامه‌های ارائه شده از سوی این دو مربی سرنوشت نیمکت تیم‌ ملی را در آستانه المپیک 2021 مشخص خواهد کرد.

محمود افشاردوست، عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال، در ارتباط با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی کشورمان و برنامه‌های ارائه شده گفت: درخصوص پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی در رده بزرگسالان یک زمان چند ماهه‌ای را صرف کرده‌ایم. هیأت رئیسه فدراسیون برای تیم ملی و رسیدن به جمع 4 تیم برتر شانس قائل شد که از یکی از بهترین مربیان دنیا استفاه کند. برهمین اساس تصمیم گرفت کمیته فنی تشکیل دهد. در کمیته فنی اسامی 15 نفر از مربیان تاپ دنیا  مطرح شد که در نهایت اعضا به 5 نفر رأی دادند. قرار بر این شد که فدراسیون باب مذاکره با این 5 مربی را باز کند و ماحصل آن را به کمیته فنی بیاورد. در نهایت 3 نفر از این جمع به دلیل اینکه تیم های باشگاهی داشتند به ایران نیامدند. بنابراین 2 گزینه یعنی کاستلانی و آلکنو باقی ماندند.

افشاردوست تصریح کرد: در جلسه سوم کمیته فنی برنامه این دو مربی مورد بررسی قرار گرفت. بین این دو گزینه طبیعی است که آلکنو در دنیای مربیگری معتبرتر است چراکه در بخش های مختلف توانسته صاحب مدال شود؛ از جمله مدال طلای المپیک. در برنامه‌های ارائه شده کاستلانی برنامه‌ای به نسبت تشریحی و کلی ارائه داده و آلکنو برنامه پیشنهادی خود را جزئی‌تر ارسال کرده است. در نهایت مقرر شد فدراسیون موضوع مالی را با این مربیان مطرح کند چراکه طبق گفته داورزنی این دو مربی هیچکدام در وهله اول بحث مالی را مطرح نکردند و علاقمند بودند که نیمکت تیم ملی ما را داشته باشند. به همین جهت نیاز است که مسائل مالی هم با این دو نفر بحث شود. بنا به گفته داورزنی احتمالاً‌ هفته دیگر سرمربی تیم ملی کشورمان مشخص می شود.

بهنام محمودی، عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: به نظرم یکی از کارهای خوبی که فدراسیون در این زمینه انجام داد استفاده از خرد جمعی و تجربیات کارشناسان خبره بود، که در ابتدا هیات رئیسه به این نتیجه رسید که یقینا برای دستیابی به موفقیت در المپیک نیاز به مربی خارجی داریم و نهایت هم برای انتخاب و گزینش گزینه‌های خارجی کمیته فنی تشکیل شد.

او اضافه کرد: کمیته فنی هم چندین بار تشکیل جلسه داد و ابتدا 12 گزینه مطرح شد که پس از بررسی‌ این تعداد به 5 نفر رسید و در آخرین جلسه نیز دو گزینه نهایی اعلام شدند. ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی دو گزینه‌هایی هستند که در حال حاضر هم برنامه‌های خود را ارائه دادند تا فدراسیون مورد بررسی قرار دهد.

محمودی در خصوص مبلغ قرارداد این دو مربی خارجی نیز توضیح داد: در جلسات تشکیل شده هنوز در این رابطه صحبتی نشده است، فقط مقرر شده جز یک مربی، سایر دستیاران سرمربی خارجی از مربیان داخلی خودمان باشد. البته گزینه‌های داخلی هم هنوز مشخص نیستند ولی این مورد در قرارداد ذکر خواهد شد‌.

سخن آخر

تیم ملی والیبال سال قبل با هدایت کولاکوویچ به سهمیه المپیک رسید اما با شیوع کرونا و لغو رویدادهای ورزشی فدراسیون والیبال در فروردین سال جاری قرارداد خود را با این مربی خارجی فسخ کرد. ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم‌ ملی روسیه و دانیل کاستلانی دو گزینه نهایی فدراسیون برای نیمکت تیم‌ملی هستند که باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک از این دو مربی هدایت بلندقامتان ایرانی را در المپیک توکیو عهده‌دار خواهند بود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز