آنچه در هفته اول لیگ برتر گذشت؛

توقف قهرمان و انتقام سخت ژنرال/ ورود قاطعانه رحمتی و فکری

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۹:۵۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۴۱۹۸
توقف قهرمان و انتقام سخت ژنرال/ ورود قاطعانه رحمتی و فکری
در هفته نخست لیگ برتر نتایجی رقم خورد که تاحدودی دور از انتظار بود. از توقف پرسپولیس مقابل سایپا گرفته تا شکست پرگل سپاهان برابر تیم سرمربی سابقش و شروع طوفانی سیدمهدی رحمتی و محمود فکری...

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از کش و قوس فراوان لیگ بیستم شروع شد تا رقابت داغ تیم‌ها برای فصلی جدید آغاز شود. لیگی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ماههاست از حضور تماشاگران محروم است تا سکوهای خالی ورزشگاه ها بدجور توی ذوق بزند. با این وجود لیگ بیستم هم آغاز شد و نتایج عجیبی هم در همین ابتدای کار به دست آمد.

در ادامه به بررسی اتفاقات جالب و تاحدودی غیرقابل پیش‌بینی هفته اول لیگ می‌پردازیم.

مدافع قهرمانی اسیر درد گل نزدن

دیدار+تیم+های+فوتبال+پرسپولیس+-+سایپا

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در هفته نخست لیگ میهمان سایپا بود. سایپایی که فصل گذشته تا یک قدمی سقوط پیش رفت اما در هفته‌های پایانی در لیگ برتر ماندگار شد امسال هم کارش را با ابراهیم صادقی آغاز کرد. نکته جالب درباره دیدار دو تیم این بود که آنها در هفته آخر لیگ قبل هم با یکدیگر دیدار کرده بودند که آن بازی با برد پرسپولیس همراه شد. درحالی که به نظر می‌رسید شاگردان گل‌محمدی در این دیدار بتوانند پیروزی آسانی کسب کنند اما بازی بسته سایپا باعث شد پرسپولیس به آنچه می‌خواست دست پیدا نکند. پرسپولیس در این دیدار از نداشتن یک مهاجم ششدانگ ضربه خورد و بازیکنان این تیم موقعیت های زیادی را از دست دادند تا مدافع عنوان قهرمانی در همین ابتدای کار 2 امتیاز مهم را از دست بدهد.

استقلال مدعی‌تر از همیشه

دیدار+تیم+های+فوتبال+استقلال+تهران+-+مس+رفسنجان

استقلال با نیمکتی متفاوت از لیگ سال گذشته فصل بیستم لیگ برتر را آغاز کرد. محمود فکری سرمربی جوان استقلال که سال قبل را با تیم نساجی به پایان رساند، حالا روی نیمکت تیم محبوبش در دوران بازیگری نشسته و رویاهای بزرگی را در سر می پروراند. او به استقلال آمده تا بتواند بعد از 7 سال آبی‌های پایتخت را بر قله فوتبال ایران بنشاند. نمایشی که روز گذشته از استقلال دیدیم نمایشی بود که هواداران این تیم را به سرنوشت آبی‌ها در لیگ بیستم خوشبین کرده است. فکری دیروز در حالی تیمش را برای نخستین بازی فصل به میدان فرستاد که به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نمی‌توانست از خریدهای جدید استفاده کند و ناگزیر از همان بازیکنان سال گذشته برای انتخاب ترکیب 11 نفره تیم خود بهره گرفت. استقلال در دیدار مقابل مس رفسنجان تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر روان و زیبا بازی کرد و با گلزنی وریا غفوری و امیرارسلان مطهری بردی شیرین را در اولین بازی فصل جشن گرفت. بی‌شک این پیروزی که بدون استفاده از بازیکنان جدید به دست آمد، روحیه محمود فکری و شاگردانش را برای ادامه فصل دوچندان می‌کند.

انتقام سخت ژنرال

EF27695B-C75C-472A-AC30-5F91F33D0A53

یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم در سیرجان رقم خورد. جایی که امیر قلعه‌نویی، سرمربی فصل گذشته سپاهان که قبل از پایان لیگ نوزدهم به دلیل شرایط سختی که در اصفهان برایش پیش آمده بود، از سمت خود استعفا کرد منتظر تیم سابقش بود. قلعه‌نویی سال گذشته فصل سخت و پر از تنشی را در سپاهان سپری کرد. او بعد از باختن قافیه قهرمانی لیگ به پرسپولیس به دست استقلال فرهاد مجیدی از جام حذفی هم کنار رفت تا شدت انتقادات از او در اصفهان بالا بگیرد و ناچار به استعفا شود. در حالی که اهالی فوتبال پیش‌بینی می‌کردند قلعه‌نویی به دلیل بیماری قلبی و فصل سختی که در اصفهان داشت حداقل برای یک نیم فصل به خودش استراحت دهد اما او راه سیرجان را در پیش گرفت تا جانشین مجید جلالی در این باشگاه متمول شود. گل‌گهری‌ها که سال قبل برای سقوط نکردن جنگیدند حالا با هدایت قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال وارد مسابقات لیگ برتر شده‌اند. آن سوی میدان هم سپاهانی بود که با محرم نویدکیای جوان و بی‌تجربه وارد لیگ شده و بی‌شک چالش‌های سختی در انتظار خواهد داشت. امیر قلعه‌نویی در تقابل با تیم و شاگرد سابقش با برد قاطعانه 3 بر یک توانست انتقام سختی از اصفهانی‌ها بگیرد و نشان دهد هنوز دود از کنده بلند می‌شود!

خط و نشان رحمتی برای رقبا

16047611684511

سیدمهدی رحمتی دیروز رسما کار خود در دنیای مربیگری را آغاز کرد. سرمربی جوان شهرخودرو که به طور کاملا ناگهانی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و وارد عالم مربیگری شد، پیش از این در لیگ قهرمانان طعم سرمربیگری را چشیده بود اما دیروز برای اولین‌بار توانست از روی نیمکت تیمش را هدایت کند. شهرخودرو که در بازی‌های آسیایی عملکردی دور از انتظار داشت، در دیدار هفته نخست خود مقابل ماشین‌سازی فراتر از تصور اهالی فوتبال ظاهر شد و با ارایه فوتبالی هجومی بردی قاطع و سه گله به دست آورد تا رحمتی از همین هفته اول برای رقبا خط و نشان بکشد.

تراکتورسازی؛ ناامید کننده

photo_2020-08-25_20-37-59_2

تراکتورسازی با سرمربیگری علیرضا منصوریان وارد لیگ بیستم شده است. این تیم که در فصل نقل و انتقالات هوادارانش را از خرید بازیکن ستاره ناامید کرده بود، در هفته نخست لیگ در یک بازی خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان متوقف شد تا انتقادها از سرمربی این تیم زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، آغاز شود. منصوریان که بین بخشی از هواداران تراکتور گزینه قابل قبولی برای هدایت این تیم به شمار نمی آید، کار سختی برای ادامه لیگ پیش رو دارد. تراکتور مقابل نفت بحران‌زده که از مشکلات مالی متعدد و کمبود بازیکن رنج می‌برد نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست بیاورد تا کار برای منصوریان و شاگردانش کمی سخت شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز