بررسی لیست جدید تیم ملی؛

جای خالی بزرگان

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۴۶۴۱
جای خالی بزرگان
لیست جدید سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد دراگان اسکوچیچ روی بازیکنان شاخص لیگ برتر سرمایه گذاری زیاده کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی دوستانه مقابل بوسنی لیست مورد نظر خود را ارایه داد. سرمربی تیم ملی در این لیست تقریبا از همان نفرات قبلی استفاده کرد و باز هم پیغام ویژه ای برای بازیکنان خصوصا لژیونرهایی که در تیم های خود بازی نمی کنند فرستاد که در صورت بازی نکردن در تیم های خود به تیم ملی هم دعوت نخواهند شد.

در ادامه لیست جدید تیم ملی را بررسی می کنیم.

دروازه‌بانان:

محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند

اسکوچیچ در لیست قبلی هم همین بازیکنان را دعوت کرده بود. امیر عابدزاده که این روزها در ماریتیموی پرتغال می درخشد باز هم در لیست تیم ملی حضور دارد. مظاهری و نیازمند هم با استناد به عملکرد خوب خود در لیگ سال گذشته هم در لیست قبلی حضور داشتند هم در این لیست. نکته قابل توجه در فهرست دروازه بانان غیبت دوباره علیرضا بیرانوند است. بیرانوند بعد از جدایی از پرسپولیس و رفتن به آنتروپ بلژیک نیمکت نشین شده و این باعث شده نه تنها پیراهن شماره یک که حتی حضور در بین 3 گلر تیم ملی را هم از دست بدهد. دیگر دروازه بانی هم که به واسطه نمایش ضعیفش در سال گذشته فعلا به تیم ملی دعوت نمی شود حسین حسینی است. دیگر دروازه بانی که به نظر می رسد جایش در فهرست تیم ملی خالی است، گلر شماره یک پرسپولیس است که حتی نمایش درخشانش در لیگ قهرمانان آسیا هم باعث نشد اسکوچیچ او را به تیم ملی دعوت کند. شاید سرمربی کروات منتظر درخشش لک در لیگ است تا او را به اردو فرا بخواند.

مدافعان:

میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و سیدمجید حسینی

اسکوچیچ بار دیگر از شجاع خلیل زاده که مدت‌ها در تیم ملی به او روی خوش نشان داده نمی‌شد دعوت کرد. همچنان اثری از وریا غفوری و رامین رضاییان در دفاع راست نیست و صادق محرمی و مهدی شیری گزینه‌های مورد اعتماد اسکوچیچ در دفاع راست هستند. مرتضی پورعلی گنجی هم مدافعی است که در لیست قبلی به دلیل مصدومیت غایب بود اما این بار در اردو حضور خواهد داشت.

هافبک‌ها:

احسان حاج‌صفی، سعید عزت اللهی، علی قلی‌زاده، علی کریمی، اکبر ایمانی، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی

سامان قدوس بازیکنی است که در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت اما این بار اثری از او در فهرست تیم ملی نیست. حضور اکبر ایمانی در فهرست تیم ملی هم از نکات جالب این فهرست است. اسکوچیچ این بار هم دو کاپیتان سابق تیم ملی یعنی اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و امید ابراهیمی را دعوت نکرد.

مهاجمان:

کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی و کاوه رضایی 

از بین مهاجمانی که در اردوی قبلی به تیم ملی دعوت شدند فقط مهدی قایدی و کاوه رضایی در لیست جدید حضور دارند و سردار آزمون و مهدی طارمی دعوت نشده اند. سردار آزمون به دلیل سرماخوردگی شدید چند هفته ای در ترکیب زنیت غیبت داشت و به همین دلیل برای بازی با بوسنی در لیست قرار نگرفت. از سویی مهدی طارمی هم به دلیل حضور اندک در ترکیب پورتو به اردوی تیم ملی دعوت نشد تا این فرصت را داشته باشد که برای حضور در ترکیب اصلی تیمش بیشتر از قبل تلاش کند.

بیاتی‌نیا: نباید فقط به لژیونرها متکی باشیم/ به اسکوچیچ اجازه دهیم راه خودش را برود

محسن بیاتی نیا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص لیست جدید تیم ملی فوتبال اظهار داشت: اینکه چه نفراتی برای یک بازی دوستانه به تیم ملی دعوت شوند بستگی به میزان اهمیت آن دیدار دارد. گاهی لازم است در یک بازی دوستانه به بازیکنان لیگ داخلی که محک جدی کمتری در سطح ملی خورده اند فرصت داده شود. اینکه در این اردو لژیونرهای کمتری دعوت شده اند شاید به این دلیل است که برخی از لژیونرهای ما نیاز دارند در تیم های باشگاهی خود در اروپا بمانند چون در برخی از باشگاه های اروپایی اینطور است که اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی برود و بازی نکند موقعیتش در تیم باشگاهی به خطر بیفتد و احتمالا اسکوچیچ این نکته را برای دعوت نکردن از برخی بازیکنان در نظر گرفته است.

او ادامه داد: اسکوچیچ راه درستی را انتخاب کرده و به خوبی می داند یک تیم ملی خوب از باشگاه های خوب بیرون می آید و هرچقدر هم ما لژیونرهای خوبی داشته باشیم نباید فقط به آنها اتکا کنیم. این ایده که بازیکنان و مربیان داخلی ما ضعیف هستند و هر بازیکنی خارج از کشور بازی می کند حتما باید به تیم ملی دعوت شود اصلا درست نیست. البته ما لژیونرهای بااستعداد و باکیفیتی داریم اما از یک لیگ پربار است که تیم ملی قدرتمند بیرون می آید. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز