عصر امروز؛

نشست بررسی فعالیت‌های کمیته والیبال ساحلی برگزار شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۷:۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴۵
نشست بررسی فعالیت‌های کمیته والیبال ساحلی برگزار شد
فعالیت‌های کمیته والیبال ساحلی در دوره جدید امروز (دوشنبه) در نشستی به ریاست دکتر داورزنی، با حضور مسئولین فدراسیون و کمیته‌های ساحلی و داوران بررسی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی دبیر، مهناز شاددل مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون، توفیق کابلی رئیس و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی، ابراهیم فیروزی رئیس و نرگس افشین نایب رئیس کمیته داوران و علی داودی دبیر هیات والیبال مازندران از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند.

در ابتدای این نشست، رئیس کمیته ساحلی گزارشی از کارهای انجام شده و برنامه‌های پیش روی والیبال ساحلی در دوره جدید ارائه کرد.

توفیق کابلی برگزاری لیگ برتر والیبال ساحلی را مهم‌ترین برنامه پیش رو دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات انجام شده است و به زودی ثبت نام تیم‌ها برای شرکت در لیگ برتر ساحلی آغاز خواهد شد.

وی به برگزاری تور دو ستاره ملی بندر ترکمن با حضور ۳۱ تیم اشاره کرد و گفت: دو باشگاه هورسان رامسر و ساپیا تهران که در لیگ برتر مردان فعال هستند، در تور ملی دو ستاره بندرترکمن تیم داشتند که جای تشکر و قدردانی از مدیران عامل این باشگاه‌ها دارد و امیدوارم دیگر باشگاه‌ها نیز در این زمینه فعال شوند، زیرا تیم‌داری در ساحلی هزینه بسیار کمی دارد، اما افتخارات زیادی برای باشگاه‌ها به‌دنبال خواهد داشت.

حضور در مسابقات برون‌مرزی و زمان شروع اردوهای تیم‌های ملی و رده سنی والیبال ساحلی از دیگر محورهای گزارش رئیس کمیته ساحلی در این نشست بود و کابلی تصریح کرد: مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی با ۲۲ بازیکن در دو رده سنی از ۲۴ آبان‌ماه در بندر امیرآباد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ترکیب اصلی تیم‌های ملی بزرگسالان ساحلی در این اردو مشخص می‌شود اما در رده سنی زیر ۱۹ سال، بعد از چند اردو نفرات اصلی تیم‌ها معرفی خواهند شد.

کابلی با اشاره به این که در دوره فعالیت کمیته جدید ساحلی، کادر فنی تیم‌های ملی و رده‌های سنی تغییر نکرده‌اند، اما مربیان جدیدی برای کسب تجربه به اردوهای آماده سازی دعوت می‌شوند، گفت: در صورتی که این مربیان در اردوها عملکرد مناسبی داشته باشند، احتمال تغییر در کادر فنی تیم‌های ملی و رده مختلف سنی وجود دارد.

رئیس کمیته ساحلی جذب حامیان مالی اختصاصی برای والیبال ساحلی را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این زمینه کارهایی انجام شده است که پس توافق نهایی، حامیان مالی معرفی خواهند شد.

 

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه این نشست، با ابراز رضایت از کارهای انجام شده در والبیال ساحلی، گفت: چهار دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور رده‌های سنی مختلف در بهشهر و تور دو ستاره بندرترکمن به بهترین شکل ممکن و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است که هیات‌های استانی نیز از نحوه برگزاری این مسابقات ابراز رضایت کردند.

دکتر داورزنی در ادامه به پتانسیل استان‌های مختلف کشور در والیبال ساحلی و برفی اشاره کرد و گفت: والیبال برفی نیز یکی از ورزش های مهیج است که فدراسیون جهانی برنامه‌های متنوعی برای آن تدارک دیده است.

وی با بیان این که هیات‌های والیبال استان‌های برف‌خیز کشور شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت در این زمینه دارند، گفت: فدراسیون از هر کمکی به این هیات‌ها برای فعالیت دریغ نخواهد کرد.

دوره بازآموزی داوری ساحلی بانوان، از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود که با حضور ۳۲ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور در بهشهر برگزار شد.

رئیس کمیته داوران ضمن تشکر از تلاش‌های مهناز شاددل مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون برای رشد و توسعه والیبال بانوان، گفت: برگزاری این دوره یکی از کارهای موفق و در تعامل دو کمیته ساحلی و داوران با دپارتمان آموزش شکل گرفت.

ابراهیم فیروزی با یادآوری برنامه‌ریزی فدراسیون برای شروع رقابت بانوان در والیبال ساحلی گفت: دوره بازآموزی بهشهر، با هدف افزایش سطح علمی و فنی داوران والیبال ساحلی بانوان بود.

نظر شما