گزارش روز؛

چرا استقلال اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است؟/ تیمی قدرتمند و رقبای کم نفس!

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۴:۵۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۵۲۵۷
چرا استقلال اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است؟/ تیمی قدرتمند و رقبای کم نفس!
به نظر می‌رسد استقلال در حالی که از نظر نیروی انسانی بضاعت بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد و با توجه به وضعیت سایر مدعیان بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ بیستم داشته باشد تا طلسم 8 ساله را بشکند و بر بام فوتبال ایران بنشیند.

به گزارش برنا؛ استقلال بعد از سال پر از تنش و حاشیه‌ای که سپری کرد، توانست با آرامشی نسبی لیگ بیستم را آغاز کند. آبی‌های پایتخت با از دست دادن قهرمانی جام حذفی و تغییراتی که در کادر فنی پیش آمد نتوانستند نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرند. اوضاع تیم به نظر بحرانی می‌رسید چون نه خبری از تمدید قرارداد ستاره‌های فصل گذشته بود نه اینکه تکلیف کادر فنی تیم مشخص بود. با تغییرات مدیریتی محمود فکری به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و تمدید قرارداد بازیکنان هم موفقیت آمیز بود. استقلال بعد از پروسه انتخاب کادر فنی، تمرینات خود را با حضور اغلب بازیکنان اصلی آغاز کرد و بازی‌های دوستانه هم در دستور کار تیم قرار گرفت. در واقع محمود فکری زودتر از آنچه تصور می‌شد توانست به استقلال سروسامان دهد و نمایش تیمش هم در دیدار اول لیگ با وجود اینکه نمی‌توانست از بازیکنان جدید استفاده کند، خوب بود.

استقلالی‌ها حالا بعد از 7 سال که از آخرین قهرمانی‌شان در لیگ می‌گذرد، امید زیادی به نشستن بر قله فوتبال دارند. شاید از الان برای امیدوار بودن به قهرمانی برای هر تیمی زود باشد اما با توجه به شرایط استقلال، بضاعت این تیم از نظر بازیکن و وضعیت سایر تیم‌هایی که می‌توان آنها را در جمع مدعیان قرار داد به نظر می‌رسد استقلال در صورت ادامه این روند یکی از جدی‌ترین مدعیان باشد و بتواند طلسم 7 ساله خود را بشکند.

در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می تواند به قهرمانی استقلال در لیگ بیستم کمک کند.

کادر فنی

در لیگ بیستم نوبت به محمود فکری، کاپیتان سال‌های دور استقلال، رسید تا روی نیمکت این تیم بنشیند. فکری بعد از 10 هفته درخشان با نساجی در فصل قبل به استقلال آمد و کادر فنی پرتعدادی را هم برای خود انتخاب کرد. آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده، سعید عزیزیان و صمد مرفاوی دستیاران استقلالی فکری هستند که هر کدام وظیفه‌ای را در تیم برعهده گرفته‌اند تا آقای سرمربی بتواند با فراغ بال بیشتری تیمش را هدایت کند. در واقع خیال فکری بابت دستیارانش آسوده است و به خوبی می‌داند چطور باید از توانایی‌های هرکدام از دستیاران خود استفاده کند. ضمن اینکه خود محمود فکری هم ویژگی‌های مثبتی دارد که نباید از آنها غافل شد. فکری به واسطه چندین سال حضور در استقلال و شناخت کافی که از جو و خصوصیات منحصر به فرد این تیم پرطرفدار دارد، توانایی مدیریت حاشیه‌های استقلال را خواهد داشت. او اگرچه تجربه زیادی از سرمربیگری در استقلال ندارد اما همین که چندین سال بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو داشته و همبازیانش را در مستطیل سبز هدایت کرده پس می‌تواند استقلال را هم در روزهای سخت به خوبی هدایت کند.

بازیکنان

آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات تغییرات جالب توجهی داشتند اما از ترکیب اصلی حدود 90 درصد اسکلت تیم باقی ماندند. علی کریمی و روزبه چشمی مهمترین جدا شده‌های استقلال بودند. در کنار این نفرات میلاد زکی‌پور، علی دشتی، محسن کریمی، محمد بلبلی، عبدالعظیم گوک و مرتضی تبریزی هم استقلال را ترک کردند. در سوی مقابل آبی‌ها خریدهای جالبی را هم داشتند. محمد نادری از تیم رقیب و همچنین محمدرشید مظاهری درون دروازه مهمترین خریدهای استقلال محسوب می‌شوند. بابک مرادی، احمد موسوی، متین کریم‌زاده، محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی‌پور هم خریدهای دیگر استقلال هستند که اگرچه ستاره محسوب نمی‌شوند اما می‌توانند کمک حال این تیم در لیگ بیستم باشند. علاوه بر اینها ماندن شیخ دیاباته، هرویه میلیچ و مهدی قایدی جزو مهمترین موفقیت‌های استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. آنها حالا در هر پست نفرات بسیار خوبی را دارند و دست سرمربی تیم برای انتخاب بازیکن در هر پست کاملا باز است. نکته‌ای که بیشتر از هر چیز آبی‌ها را به موفقیت تیم‌شان امیدوار می‌کند حفظ اسکلت فصل گذشته است. استقلال در سال‌های اخیر از تغییرات زیاد در تیم خود ضربه خورده است. این تیم در سال‌های گذشته بخش اعظمی از بازیکنان خود را از دست می‌داد و همین موضوع باعث می‌شد زمان زیادی از لیگ سپری شود تا تیم به هماهنگی برسد اما امسال استقلال از فاکتور مهمی به نام وحدت تاکتیکی برخوردار است و بازیکنان از یکدیگر شناخت دارند. فاکتور مهمی که آبی پوشان در سال‌های گذشته از داشتن آن محروم بودند.

رقبای کم نفس

امسال وضع استقلال از نظر داشتن بازیکنان توانا بهتر از سایر مدعیان است. تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس و تراکتور که در سال‌های قبل همواره در جمع مدعیان قرار داشتند امسال نتوانستند تیم‌شان را آنطور که باید تقویت کنند. پرسپولیس ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده را از دست داد و به جز درون دروازه نتوانست بازیکنان کلیدی و تاثیرگذاری را جایگزین نفرات جدا شده کند. سپاهان هم وضعیتی مشابه پرسپولیس دارد. این تیم هم در فصل نقل و انتقالات در حد و اندازه‌های یک مدعی ظاهر نشد و نتوانست نفرات خوبی را جایگزین مهره‌های جدا شده کند. علاوه بر این سپاهان سرمربی بی‌تجربه و بسیار جوانی را روی نیمکت دارد که برای اولین بار سرمربیگری را تجربه می‌کند و نمی‌توان حدس زد نویدکیا با این تیم نصفه و نیمه در بحبوحه لیگ می‌تواند از پس سایر مدعیان بربیاید یا نه. تراکتورسازی با علیرضا منصوریان هم اگرچه در ظاهر مدعی جدی‌ای است اما باشگاه تبریزی در فصل نقل و انتقالات اصلا انتظارات را برآورده نکرد. ضعف باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات به اندازه‌ای بود که حتی صدای منصوریان هم درآمد. ضمن اینکه سرمربی این تیم هم در سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته و همین باعث شده حتی هواداران تراکتور هم چندان به قهرمانی تیمشان امیدوار نباشند.

بنابراین به نظر می‌رسد استقلال در حالی که از نظر نیروی انسانی بضاعت بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد و با توجه به وضعیت سایر مدعیان بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ بیستم داشته باشد تا طلسم 8 ساله را بشکند و بر بام فوتبال ایران بنشیند.

موسوی: استقلال بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد

علی موسوی، مهاجم اسبق استقلال، با اشاره به نمایش این تیم در هفته نخست لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: اگرچه نمی‌توان با یک بازی درباره تیم‌ها قضاوت کرد اما استقلال در بازی اول خود امیدوار کننده ظاهر شد. استقلال در روزی که نتوانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند نمایش خوبی را ارایه داد و به طور حتم در هفته‌های آینده و با حضور بازیکنان تازه وارد قدرتمندتر نیز خواهد شد.

او ادامه داد: استقلال در این فصل با همین کادر فنی و بازیکنان شانس زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی خواهد داشت. این استقلال توانایی آن را دارد به سال‌ها قهرمان نشدن استقلال در لیگ برتر خاتمه داده و جام را به دست آورد. تیم به خوبی تقویت شده و توانسته اسکلت فصل گذشته را هم حفظ کند. کادر فنی توانایی هم بالای سر تیم حضور دارد و به اعتقاد من همه چیز برای موفقیت آبی‌ها در فصل پیش رو فراهم است. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز