محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نام بزرگ استقلال همیشه شانس قهرمانی دارد/ فکری باید جای خالی کریمی را پر کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۳:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۵۳۵۱
نام بزرگ استقلال همیشه شانس قهرمانی دارد/ فکری باید جای خالی کریمی را پر کند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نام بزرگ استقلال همیشه شانس قهرمانی دارد اما در نهایت رفتار تاکتیکی یک تیم است که قهرمان لیگ را تعیین می کند.

محمد مومنی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد آبی‌پوشان در هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: استقلال در بازی نخست خود در لیگ بیستم عملکرد خوبی داشت ولی این نمایش نباید باعث شود از الان درباره قهرمانی استقلال حرف بزنیم. هر کسی بخواهد با استناد به این بازی از شانس بالای استقلال برای قهرمانی بگوید دلیل بر ناپختگی اوست. واقعیت این است که نام بزرگ استقلال همیشه شانس قهرمانی دارد اما در نهایت رفتار تاکتیکی یک تیم است که قهرمان لیگ را تعیین می کند. برای اینکه حیثیت نام استقلال حفظ شود و این تیم طلسم 8 ساله قهرمان نشدن را بشکند باید فاکتورهای زیادی کنار هم قرار بگیرند.

او ادامه داد: اینکه استقلال بعد از 5 سال توانست اولین بازی خود در لیگ را با برد پشت سر بگذارد اتفاق خوبی است اما حریف استقلال تیمی تازه صعود کرده از لیگ یک بود که توان و بضاعتش هم از نظر بازیکنان و هم کادر فنی با آبی‌پوشان قابل قیاس نیست. استقلال در نیمه اول آن دیدار خوب نبود اما در نیمه دوم تیم تهاجمی‌تر بازی کرد و فوتبال نسبتا خوبی را از آبی‌ها دیدیم اما با وجود اینکه همه بازیکنان استقلال در این دیدار سابقه و تجربه بازی کردن کنار هم را داشتند و تفاهم و وحدت تاکتیکی دارند باید بازی بهتری از آنها می‌دیدیم اما استقلال در تقابل با مس رفسنجان از نام خود هم فاصله داشت.

مومنی افزود: اگر بخواهیم براساس این بازی برای استقلال شانس قهرمانی قائل باشیم من فکر نمی‌کنم این تیم حتی بتواند سهمیه بگیرد چون برای قهرمان شدن رقبای سرسختی دارد و باید خیلی هوشمندانه مقابل آنها به میدان برود. با تمام احترامی که برای کادر فنی استقلال قائلم این تیم باید خیلی بهتر از اینها بازی کند و فوتبالی در خور نام بزرگ استقلال ارائه دهد.

بازیکن اسبق استقلال با اشاره به عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات گفت: استقلال در سال‌های گذشته تعداد زیادی از نفرات اصلی خود را از دست می‌داد و همین موضوع در لیگ مشکل‌ساز می‌شد اما امسال خوشبختانه اسکلت تیم حفظ شد ولی جدایی علی کریمی اتفاق بدی بود و پر کردن خلاء این بازیکن دشوار است. کریمی پاسور خلاقی بود که گاهی حتی روی ضربات ایستگاهی هم گره بازی را باز می‌کرد و به کمک استقلال می‌آمد و فکری باید جای خالی او را پر کند. البته استقلال در پست کریمی بازیکنانی مثل آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور را دارد که می‌تواند روی آنها حساب کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم این دو بازیکن می‌توانند جای خالی کریمی را پر کنند یا نه.

مومنی درخصوص خریدهای جدید استقلال افزود: خریدهای جدید استقلال بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند به تیم کمک کنند. خوشبختانه با باز شدن پنجره نقل و انتقالات هم محمود فکری می‌تواند از تمام داشته‌های خود در هفته‌ها‌ی آینده استفاده کند و همین موضوع کمک زیادی به او خواهد کرد. فکری از مکتب با اصالت استقلال است و به این تیم عشق می‌ورزد. امیدوارم مسئولان باشگاه استقلال هم امکانات لازم برای موفقیت فکری در استقلال را فراهم کنند تا امسال طلسم قهرمان نشدن آبی‌ها شکسته شود. 3/5

نظر شما