رسول کربکندی:

هیچ قدرتی برای برخورد با دلالان وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۲:۴۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۵۶۴۵
هیچ قدرتی برای برخورد با دلالان وجود ندارد
رسول کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن سابق تیم ملی درباره بحث دلالی در فوتبال ایران و تبعات آن صحبت های جالبی را مطرح کرد.

به گزارش برنا؛ رسول کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن سابق تیم ملی در خصوص فشارهای وارده به مربیان از سوی دلالان و مدیر برنامه ها گفت: کار مدیربرنامه ها در دنیا یک کار مرسوم است. این افراد با توجه به مجوزی که از سوی فیفا می گیرند و سپرده هایی که می گذارند، طبق قوانین فیفا باید رفتار کنند. ایجنت ها به طور رسمی مربی یا بازیکن را از تیمی به تیم دیگر می برند. آنها تمامی موارد قانونی را در قراردادشان ذکر می کنند و باید تا پایان آن قرارداد تمامی مواردی که پیش می آید را مدیریت کنند. طبق قانون ایجنت ها درصدی از قرارداد را دریافت می کنند. این یک کار قانونی و اصولی است که در تمام دنیا انجام می شود. 

او در گفتگو با برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش ادامه داد: بحث از آنجا شروع می شود که بعضی از ایجنت ها به صورت شبکه ای عمل می کنند و آدم های بزرگی پشت این افراد هستند که روی مربیان و مدیران باشگاه ها اثر می گذارند؛ بازیکن را تطمیع می کنند و پولهای غیررسمی را از آنها دریافت می کنند. اخیراً مد شده بازیکنان جوانی که به خانواده هایشان مسلط هستند را از شهرستان به تهران می آورند و یا حتی به کشورهای عربی، ترکیه و مناطقی که رفت و آمد خیلی مشکل نیست می برند و برای ورود آنها به تیم و یا تست دادن، پولهایی را از خانواده هایی که اصلاً تحت شرایط مالی خوبی نیستند، دریافت می کنند. در نهایت بازیکنان را بعد از یک تست رها می کنند و آنها دستشان به هیچ جایی بند نیست. 

کربکندی با بیان اینکه متأسفانه به صورت مافیایی عمل می شود، افزود: با پرداخت پول اگر حتی بازیکنی کیفیت فنی هم نداشته باشد، جذب تیم می شود و اگر مبلغ درخواستی پرداخت نشود، او را به شکل خیلی غیرمنصفانه ای از فوتبال کنار می گذارند و یا به تیم های بزرگ جذب نمی کنند. این اتفاقی است که در فوتبال ما به شکل مستمر و همه روزه انجام می شود و در کمال تأسف هیچ قدرتی برای برخورد با این دلالان وجود ندارد. 

او در پاسخ به این پرسش که با چنین دلالی هایی چه کسی باید مقابله کند، تصریح کرد: در مواردی پیش آمده که وزارت اطلاعات و سازمان های قدرتمند تر با برخی از این افراد برخورد کرده اند و در مواقعی تعدادی از این افراد را بازداشت کرده اند که خیلی اثر مثبتی می گذاشت؛ اما متأسفانه بعد از مدتی رها شدند و در باشگاه ها شکل قانونی برای خودشان درست کردند و به طور رسمی به عنوان مدیر نقل و انتقال باشگاه ها وارد کار شدند. این اتفاق در فوتبال ما به شکلی شده که حتی رئیس فدراسیون و مربی تیم ملی تعیین می کنند. این شبکه آنقدر قدرتمند شده که فکر می کنم از کنترل فدراسیون خارج شده است.   

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و با کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز