حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اتهام همکاری با دلالان به اسکوچیچ درست نیست/ تغییرات زیاد در تیم ملی باعث نگرانی می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۵۸۱۸
اتهام همکاری با دلالان به اسکوچیچ درست نیست/ تغییرات زیاد در تیم ملی باعث نگرانی می‌شود
کارشناس فوتبال گفت: همه بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند از بازیکنان اصلی تیم‌های خود هستند و اتهام همکاری با دلالان به سرمربی تیم ملی از اساس بی‌پایه و نادرست است.

حمید درخشان، کاپیتان اسبق تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص لیست تیم ملی فوتبال اظهار داشت: هر کسی که سرمربی تیم ملی بوده و هر لیستی داده همیشه با انتقاداتی همراه بوده است. امکان ندارد در فوتبال ایران لیستی منتشر شود و همه از آن راضی باشند و نگویند چرا فلانی هست و بهمانی نیست. ای‌کاش این فرهنگ در فوتبال ایران جا بیفتد و همه بپذیرند که باید به نگاه سرمربی تیم ملی احترام گذاشته شود. او حتما برای دعوت‌های خود دلایل کافی داشته و بعد از بررسی و مطالعه زیاد هر کدام از این بازیکنان را دعوت کرده است. در نهایت هم اسکوچیچ است که باید درباره نتایج تیم ملی پاسخگو باشد و حتما این موضوع را هم در نظر دارد و بازیکنانی که دعوت کرده می‌توانند او را در راه رسیدن به هدفش کمک کنند و در تفکرات تاکتیکی‌اش جای بگیرند.

او درخصوص تغییرات لیست تیم ملی افزود: باید ببینیم تغییرات دو لیستی که اخیرا سرمربی تیم ملی داده چقدر است. اگر در لیست 25 نفره 3 تا 4 بازیکن تغییر کرده باشد جای نگرانی نیست اما اگر در هر لیست تغییرات زیاد باشد درست نیست.

درخشان درباره دعوت نشدن لژیونرها به تیم ملی گفت: این هم تصمیم سرمربی تیم ملی بوده که باید به آن احترام گذاشت. تا جایی که اطلاع دارن از بین لژیونرها نفراتی به تیم ملی دعوت نشده‌اند که یا مصدوم بوده‌اند یا در تیم باشگاهی خود بازی نمی‌کنند. این در حالی است که زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود لژیونرهایی که در تیم باشگاهی خود نیمکت‌نشین بودند را دعوت می‌کرد که عملکرد بازیکنان داخلی نسبت به آنها خیلی بهتر بود. به طوری که حتی خود کی‌روش هم دست‌هایش را بالا برد و در مقابل درخشش بازیکنان داخلی تسلیم شد. ما این تجربه را قبلا هم داشتیم و الان هم نباید بابت دعوت نشدن لژیونرها این همه چون و چرا مطرح کنیم چون بازیکنان داخلی شایسته‌ای داریم.

کاپیتان اسبق تیم ملی درخصوص اتهام همکاری با مدیر برنامه‌ها و دلال‌ها به سرمربی تیم ملی بیان کرد: بعید می‌دانم دلالان در انتخاب نفرات تیم ملی نقش داشته باشند. در شان اسکوچیچ نیست که اختیار تیم ملی را به دست دلالان بسپارد تا آن‌ها در فهرست ملی‌پوشان دخالت کنند. ضمن اینکه همه بازیکنانی که دعوت شده‌اند از بازیکنان اصلی تیم‌های خود هستند و چنین اتهامی به سرمربی تیم ملی از اساس بی پایه و نادرست است.

درخشان با مقایسه اسکوچیچ و کی‌روش گفت: کی‌روش تندروی‌های زیادی در ایران داشت و هیچ‌کس هم نبود که جلوی او را بگیرد. ضمن اینکه کی‌روش به جز دو صعود به جام جهانی دستاورد دیگری برای فوتبال ایران نداشت چون ما واقعا بازی‌های خوبی در جام جهانی انجام ندادیم و تیم قابل بحثی نبودیم. الان هم بهتر است اجازه دهیم اسکوچیچ کار خود را انجام دهد و او را وارد بحث‌های حاشیه‌ای نکنیم.

سرمربی اسبق پرسپولیس با اشاره به وضعیت تیم ملی در گروه مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: ما فقط یک بازی سخت با عراق داریم که با توجه به توانمندی تیم‌مان از پس آن برخواهیم آمد. تیمی مثل بحرین هم در قواره‌های فوتبال ایران نیست که بخواهیم نگرانش باشیم. ما بحرین را در ایران شکست می‌دهیم و از گروه‌مان صعود خواهیم کرد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز