حامد صمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اعضای کادر فنی و باشگاه بر معرفی نسل جدید والیبال خراسان اتفاق نظر دارند/ در لیگ یک تیم‌های قدرتمندی حضور دارند

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۲۳:۵۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۶۸۸۸
اعضای کادر فنی و باشگاه بر معرفی نسل جدید والیبال خراسان اتفاق نظر دارند/ در لیگ یک تیم‌های قدرتمندی حضور دارند
به گفته سرمربی تیم اشتاد سازه مشهد میزبانی رقابت‌های دسته اول با استان خراسان رضوی است و فدراسیون با توجه به تعدد هتل‌ها، سطح امکانات بالا در شهر مشهد و همچنین سالن‌های مناسب ورزشی با پیشنهاد میزبانی مشهد موافقت کرده است.

به گزارش برنا؛ تیم‌های والیبال شهرداری جوان ارومیه، مس رفسنجان، سروقامتان همدان، مقاومت بسیج، ملوان تهران، مجتمع فولاد خراسان، اشتاد سازه مشهد و هوادار تهران در گروه الف این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

در گروه ب نیز تیم‌های رعد پدافند قم، سامسونگ جویبار، عقاب ملل اردبیل، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایرانشید چالوس، خوش سیمای آمل و هوشیار تبریز به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ دسته یک، روز‌های 24 تا 30 آبان‌ماه بازی دارند.

حامد صمدی، سرمربی اشتاد سازه مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در رابطه با وضعیت فعلی و آمادگی تیم گفت: تیم اشتاد سازه و تیم شهرداری جوان ارومیه جزو جوان‌ترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شوند. ما تمرینات خود را با توجه به مشکلات به وجود آمده به واسطه بیماری کرونا اعم از تعطیلات، بسته شدن اماکن ورزشی و قرنطیه از خرداد آغاز کرده‌ایم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر از لحاظ بدنی و فنی در شرایط مناسب و خوبی قرار داریم.

او ضمن اشاره به لغو میزبانی استان همدان افزود: میزبانی این دسته از مسابقات به درخواست مدیران تیم با استان خراسان رضوی است و فدراسیون با توجه به تعدد هتل‌ها، سطح امکانات بالا در شهر مشهد و همچنین سالن‌های مناسب ورزشی برای برگزاری مسابقات والیبال با پیشنهاد میزبانی مشهد موافقت کرده و ان‌شاءالله از روز شنبه 24 آبان میزبان تیم‌ها برای شروع مسابقات خواهیم بود.

صمدی درخصوص نحوه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران توضیح داد: با درخواست فدراسیون از تیم ها برای ارائه نظرات خود در رابطه با نحوه برگزاری رقابت‌ها نهایتا این دوره از مسابقات با حضور 18 تیم در 2 گروه مقدماتی آغاز خواهد شد، از هر گروهی 4 تیم صعود خواهد کرد و به مرحله پایان بازی می‌رسند و 2 تیم برای لیگ برتر کسب سهمیه خواهند کرد.

سرمربی تیم اشتاد سازه درباره کیفیت برگزاری این دسته از رقابت‌ها بیان کرد: برگزاری مسابقات به این نحوه و شرایط با تصمیم مدیران تیم و اداره کل تربیت بدنی بوده است و قطعا هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته، تا جایی‌که بنده از تغییرات اطلاع دارم قرار بر تغییر ساعت برگزاری مسابقات است و مشهد مشکلی از جهت تامین اسکان و هتل ورزشکاران نخواهد داشت و همگی سالن‌های ورزشی از جهت مسیر به هتل‌ها نزدیک هستند اما با توجه به بیماری کرونا و بسته بودن رستوران‌های هتل‌ها تنها مشکلی که احتمالا وجود خواهد داشت تغذیه ورزشکاران خواهد بود که سرپرست هر یک از تیم‌ها نسبت به تهیه اغذیه ورزشکاران اقدام خواهند کرد و فکر می‌کنم در دورهای بعد فدراسیون مایل به سپردن میزبانی به شهر مشهد باشد.

صمدی در ارتباط با اینکه این تیم قهرمان این رقابت‌ها خواهد بود یا نه ادامه داد: شروع فعالیت ما با نام اشتاد سازه نبوده و ابتدا نماینده استان خراسان رضوی بوده‌ایم. حامی برای انجام فعالیت‌هایمان نداشته‌ایم و به مدت دو ماه است که با حضور مدیران تیم اشتاد سازه و حمایت آنها از تیم، فعالیت ما نسبت به گذشته تغییر بسیار زیادی کرده که این موضوع روی وضعیت روانی بازیکنان تیم و نیز روند تمرینات تاثیر بسزایی گذاشته است.

او در ادامه صحبت هایش یادآور شد: نمی‌توان از قبل قولی در رابطه با کسب قهرمانی داد اما با توجه به تیم جوانی که با انگیزه و قوا بالا جسمی داریم و با درنظر گرفتن میزبانی خود تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه‌ای درخور شان تیم کسب کرده و از این طریق رضایت باشگاه و طرفداران تیم را بدست بیاوریم.

صمدی درخصوص اینکه رقبای تیم اشتاد سازه در چه سطحی از این تیم قرار دارند تاکید کرد: لیگ یک و لیگ برتر دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت از هم هستند. در لیگ برتر مربیان و بازیکنان به دلیل بازی‌های گذشته نسبت به یکدیگر شناخت کافی دارند و به خاطر حضور آنالیزگر مسیر راحت‌تری در پیش روی ما است اما در لیگ یک بازیکن جوان و ناشناخته بسیاری وجود دارد و امکان آنالیز آنها ممکن نیست و از این لحاظ سختی‌هایی را به وجود می‌آورد.

او افزود: طبیعتا تیم‌هایی که از نظر مالی بیشتر هزینه کرده‌اند شانس بیشتری برای برتری دارند. گفته‌هایی وجود دارد که مس رفسنجان تیم و کادر فنی خوبی دارد و نیز سرمربی تیم فولاد نیشابور علی نقدی‌فرد بادانش و با تجربه است و به لحاظ مالی دغدغه‌ای ندارند و بازیکنان مدنظر خود را جذب کرده‌اند اما در مجموع باید گفت گروه الف با گروه ب قایل مقایسه نیستند و برای به نتیجه رسیدن باید با از تمامی تیم‌ها گذر کرد.

سرمربی تیم اشتاد سازه درباره هدف‌گذاری تیمش عنوان کرد: با توجه به این که نمایندگان موجود در لیگ محدود هستند و نمایندگان استان خراسان رضوی از جمله علوی، همایون‌فر، حسینی به دلیل مسن شدن قادر به انجام فعالیت ورزشی نیستند نیاز بود پوست‌اندازی در والیبال مشهد صورت بگیرد و طبق صحبت‌های انجام شده با مدیران اشتاد سازه، تصمیم به تشکیل تیمی با حضور بازیکنان نوجوان و جوان بومی استان خراسان رضوی گرفته، با عقد قراردادهای 3 ساله و 5 ساله با اعضای این تیم که اکثرا جوان و نوجوان هستند ان‌شاءالله پس از پایان لیگ شاهد حضور آنها باشیم. امید دارم در سال‌های آتی سهمیه را کسب کنیم و با این تیم در لیگ برتر حضور قوی داشته باشیم.

صمدی در رابطه با وضعیت سلامتی اعضای تیم در رابطه با ویروس کرونا گفت: علائم ویروس کرونا در هیچ‌کدام از اعضای تیم دیده نشده و تمامی ورزشکاران پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کرده‌اند اما با این وجود تمام اعضای تیم آزمایشات مربوط به تشخیص این بیماری را انجام داده‌اند.

او ضمن اشاره به تعویق تاریخ برگزاری مسابقات به عنوان مشکل مهم والیبال، در رابطه با مشکلات والیبال در شهر مشهد تاکید کرد: تیم ما جزو جوان‌ترین تیم‌های این استان محسوب می‌شود و مشکلات خاص خودش را دارد. سال‌های گذشته در مشهد متاسفانه باند بازی دیده شده است. تیم پیام در سال 98 با حل نکردن مشکلاتش نتوانست لیگ را به پایان برساند و همگی شاهد کنار گذاشته شدن این تیم از لیگ برتر بودند، هر تیمی مخالف و موافق خود را دارد و اشتاد سازه نیز از این موضوع مستثنی نیست. من از مخالفان تیم خود می‌خواهم به خاطر جوان و آینده‌دار بودن تیم از این گروه حمایت کنند که یک نسل جدید به والیبال معرفی شود تا از این طریق ظرف مدت 8 سال آینده دغدغه‌ای برای جذب بازیکن نداشته باشیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز