امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

از نتیجه و نمایش تیم ملی خوشحال شدم اما ذوق‌زده نه!/ حتی اگر اسکوچیچ را دوست نداریم باید از او حمایت کنیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۲۳:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۷۰۳۹
از نتیجه و نمایش تیم ملی خوشحال شدم اما ذوق‌زده نه!/ حتی اگر اسکوچیچ را دوست نداریم باید از او حمایت کنیم
کارشناس فوتبال درباره بازی تیم ملی برابر بوسنی و برد تیم ایران در این دیدار توضیحاتی را ارائه داد.

امیر حاج‌رضایی، مربی اسبق تیم‌ملی و کارشناس فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، با اشاره به پیروزی تیم کشورمان در دیدار تدارکاتی برابر بوسنی اظهار داشت: برای من جدای از پیروزی دلچسبی که در این دیدار رقم خورد، این موضوع که چقدر بازیکن خوب و آماده در این تیم حضور دارد، جالب توجه بود. این در حالی بود که تعدادی بازیکن خوب و مستعد داریم که برای این اردو به تیم ملی دعوت نشدند. به اعتقاد من این موضوع هم می‌تواند موهبتی برای اسکوچیچ باشد و هم برایش مضر و دردسرساز. موهبت از این نظر که با این همه نیروهای بااستعداد دستش برای مواقع نیاز باز است و مضر از این حیث که برای انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی با مشکل مواجه می‌شود.

او تاکید کرد: ما در این دیدار شاهد حضور نسل و جوان آینده‌داری بودیم که مشخص شد چقدر می‌توانند در میادین سخت به اسکوچیچ کمک کنند.

حاج‌رضایی درباره شرایط فنی حاکم در این دیدار تصریح کرد: از منظر فنی اسکوچیچ برابر بوسنی در واقع از سیستمی استفاده کرد که آنتونیو کونته زمانی در تیم چلسی از آن بهره می‌برد. در این دیدار کادر فنی با سیستم‌های مختلف به نفرات مختلفی فرصت داد تا شرایط متفاوت را تست و بررسی کند. در این دیدار تفکرات فنی اسکوچیچ، که بیش از پیش جلب توجه می‌کرد، پرس و بازپس‌گیری توپ در زمین بود که با این شیوه به 2  گل رسیدیم و توانستم در نهایت این دیدار را با پیروزی به پایان برسانیم.

مربی اسبق تیم ملی درخصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران در بازی‌های رسمی خاطرنشان کرد: آینده در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما تاکید می‌کنم با شیوه بازی و بازیکنان مستعدی که در حال حاضر در اختیار داریم، می‌توان به این تیم امیدوار بود.

حاج‌رضایی درمورد ترکیب ایده‌آل تیم ملی گفت: توضیح یک موضوع را لازم می‌دانم و آن این است که در این دیدار چند بازیکن فیکس و باتجربه حضور نداشتند اما معتقدم رقابت برای حضور در ترکیب تیم ملی سخت‌تر از قبل شده است. شما ببینید در غیاب آزمون و طارمی، کاوه رضایی و مهدی قایدی با هوش و با تکنیک در خط حمله ایران در این دیدار نمایشی خوب را از خود ارائه دادند. در این شرایط باید یک مقدار به نام‌ها توجه نکرد و از اصل رقابت برای حضور در تیم ملی استفاده شود. تیمی که نیمکت قوی دارد امتیاز مهمی برای سرمربی‌اش محسوب می‌شود. ما در حال حاضر تیمی را در اختیار داریم که از نیروهای مستعد و آماده‌ای از دل لیگ و بازیکنان لژیونر تشکیل می‌شوند. ضمن این که یک تیم هم بیرون از زمین داریم که این موضوع برای تیم ملی خیلی خوب است.

او افزود: پس از این بازی از نتیجه و نمایش تیم ملی خوشحال شدم اما ذوق‌زده نه که بخواهیم فکر کنیم همه چیز تمام شده است. در این میان ذکر یک موضوع را هم لازم می‌دانم که بگویم چقدر دردناک است زمانی که در مورد این موفقیت‌ها صحبت می‌کنیم بگوئیم که فدراسیون فوتبال و آقای ویلموتس چه بر سر تیم ملی ما آوردند. جدا از میلیاردها ضرر مالی که به فوتبال ما وارد شد، امتیاراتی را در 2 بازی اول از دست دادیم که حالا برای صعود به مرحله بعد جام جهانی روی لبه تیغ و پرتگاه قرار گرفته‌ایم. این زیان‌ها فقط می‌تواند به مدیریت ناکارآمد فوتبال کشور برگردد. تیمی با این همه استعداد حیف است نتیجه نگیرد.

حاج‌رضایی ادامه داد: در  جام جهانی 1998 فرانسه، تیم ملی اسپانیا دور اول اوت شد. در آن زمان هیرو، کاپیتان اسپانیا، حرفی زد که الان من در مورد فوتبال ایران می‌گویم. پس از حذف اسپانیا، کاپیتان این تیم گفت: «با این همه استعداد حیف است ما به خانه برگردیم.» حالا من هم همین صحبت را تکرار می‌کنم با این همه استعدادی که در فوتبال ایران وجود دارد، حیف است ما بخواهیم در نتیجه‌گیری ناکام بمانیم. در بازی بوسنی هر بازیکنی از سوی کادر فنی فرصت بازی به دست آورد، خوش درخشید و با این همه استعداد حیف است نتیجه لازم را نگیریم. امیدوارم این مسیر موفقیت‌آمیز برای تیم ملی ادامه پیدا کند و بتوانیم از این همه استعداد و توانایی بهره لازم را بگیریم.

مربی اسبق تیم ملی درباره انتقاداتی که به سرمربی تیم  ملی وارد می شود گفت: من واقعا از طرح برخی صحبت‌ها تعجب می‌کنم. اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است؛ درست یا غلط این انتخاب صورت گرفته است؛ در حال حاضر ما باید از او حمایت کنیم چراکه عزیزترین تیم فوتبال این کشور در دستش است و حتی اگر دوستش نداریم نباید دنبال برخی حرف‌ها باشیم؛ حتی اگر کسی را دوست نداریم نباید به او توهین کنیم.

کارشناس فوتبال درخصوص این که بعضی رسانه‌ها  معتقد هستند برخی از چهره‌های تیم مل بدون جایگزین هستند، نظر جالبی را مطرح کرد و افزود: من این موضوع را قبول ندارم. از نظر من تنها 2 نفر در فوتبال بدون جایگزین هستند. یکی مسی و دیگری رونالدو.

او در پایان تاکید کرد: پایان دیدار ایران  برابر بوسنی، شب امید بود. با این که این دیدار یک بازی دوستانه بود اما عملکرد تیم ملی ما را امیدوار کرد. 2 گل زیبا نتیجه نمایش خوب تیم ملی برابر بوسنی بود و نشان داد تیمی سراسر استعداد داریم. 4

نظر شما