مهدی اسلامی:

شناسائی راهکارهای قانونی برای وصول مطالبات فدراسیون، اولویت کاری‌ام در کمیته مالی آسیاست

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۳:۳۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۷۴۷۰
شناسائی راهکارهای قانونی برای وصول مطالبات فدراسیون، اولویت کاری‌ام در کمیته مالی آسیاست
خزانه‌دار فدراسیون والیبال و عضو کمیته مالی AVC با یادآوری این که بیش‌ترین مطالبات ایران از فدراسیون جهانی است، گفت: FIVB شرایط مالی و آیین‌نامه‌های خاص خودش را دارد، اما به یقین در کمیته مالی کنفدراسیون آسیا به دنبال راهکارهای قانونی مناسب‌تر برای حل این مشکلات خواهم بود.

به گزارش برنا، مهدی اسلامی،  خزانه‌دار فدراسیون والیبال و عضو کمیته مالی AVC با یادآوری این که بیش‌ترین مطالبات ایران از فدراسیون جهانی است، گفت: ابتدا باید از دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به خاطر حمایت‌هایی که در جریان انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا از بنده ‌داشتند، تشکر کنم. اتفاقی که امسال درخصوص کسب کرسی در کمیته مالی AVC برای فدراسیون والیبال افتاد، نه تنها در والیبال بلکه در هیچ‌یک از رشته‌های ورزشی کشورمان سابقه نداشت. تا جایی که اطلاع دارم، فکر نمی‌کنم پیش از این نماینده مالی یک فدراسیون ورزشی از ایران، در مجامع بین‌المللی صاحب کرسی شده باشد.

وی با بیان این که این اتفاق از بسیاری جهات می‌تواند به فدراسیون والیبال ایران کمک‌ کند، تصریح کرد: به عنوان مثال حضور نماینده ایران در کمیته مالی کنفدراسیون والیبال آسیا، از تضییع حق و حقوق والیبال کشورمان در آسیا در مباحث نقدی و غیرنقدی جلوگیری می‌کند.

عضو کمیته مالی کنفدراسیون والیبال آسیا با یادآوری این که در سال‌های گذشته تجهیزات ورزشی از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا در اختیار ایران قرار می‌گرفت و یا مبالغی تحت عنوان حق میزبانی مسابقات به فدراسیون اختصاص می‌یافت، گفت: حضورم در کمیته مالی AVC با توجه به شناختی که از میزان هزینه‌های لازم و نیازهای ضروری در جریان برگزاری مسابقات در داخل دارم، زمینه دفاع از حق ایران خواهد شد تا نسبت به افزایش درآمدها، تامین تجهیزات ورزشی و سایر امور ازسوی کنفدراسیون والیبال آسیا، اقدام کنم.

اسلامی درباره نقش رئیس فدراسیون والیبال در عضویت شش ایرانی در کمیته‌های مختلف AVC گفت: دکتر داورزنی از سال ۱۳۸۵ رسما فعالیت خود را در فدراسیون والیبال ایران آغاز کرد و حضور موثر او در کرسی‌‌های مختلف بین‌المللی از جمله کنفدراسیون والیبال آسیا، ریاست منطقه مرکزی آسیا و کمیته مالی فدراسیون جهانی، کاملا مشهود است. اقدامات خاص داورزنی و کارهای بزرگی که او در کنفدراسیون والیبال آسیا، فدراسیون جهانی و منطقه مرکزی برای کشورهای آسیایی انجام داده و نیز میزبانی‌های مختلفی که در سال‌های گذشته برای والیبال ایران به دست آورد، در نهایت منجر به تحقق این امتیاز برای ایران شد که امروز صاحب ۶ کرسی مهم در AVC باشد.

وی ادامه داد: بیش‌ترین سهمیه کنفدراسیون والیبال آسیا به ایران تعلق دارد و همه این اتفاقات، نشان از مدیریت و تدبیر رئیس فدراسیون والیبال ایران دارد. قطعا اگر او در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی صاحب نفوذ نبود، این کرسی‌ها برای ایران محقق نمی‌شد.

خزانه‌دار فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که حضور نماینده ایران در کمیته مالی AVC چه کمکی به وصول مطالبات و حل مشکلات مالی فدراسیون با توجه به تحریم‌ها دارد، گفت: فدراسیون والیبال ایران در سال‌های اخیر مشکل خاصی از این نظر با کنفدراسیون والیبال آسیا نداشته است. AVC همواره همکاری کاملی در خصوص پرداخت‌ها و مطالبات فدراسیون، ورزشکاران و مربیان داشته است.

وی با بیان این که تحریم‌ها و یک سری از قوانین و مقررات مالی برخی کشورها به دریافت نشدن مطالبات فدراسیون دامن زده است و در دو سال اخیر، این موارد فشارهای زیادی به فدراسیون والیبال ایران وارده کرده است، گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ها بتوانم این مشکلات را حل کنم. البته هنوز اطلاعاتی از مستندات، آیین‌نامه، قوانین و مقررات و شرایط خاص حاکم بر کمیته مالی AVC ندارم اما سعی می‌کنم این اسناد و مدارک را به دست آورم و تا جایی که قوانین و مقررات کشورها اجازه دهد، دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات باشم.

اسلامی با یادآوری این که بیش‌ترین مطالبات والیبال ایران از فدراسیون جهانی است، تاکید کرد: FIVB شرایط مالی و آیین‌نامه خاص خودش را دارد و اصلا با AVC قابل مقایسه نیست. در حال حاضر هم با همکاری روابط بین‌الملل فدراسیون و با کسب مجوز از مجمع عمومی و رئیس فدراسیون، به صورت تهاتری بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم، اما به یقین با عضویت در کمیته مالی کنفدراسیون آسیا، به دنبال راهکارهای قانونی مناسب‌تر برای حل این مشکلات خواهم بود.

خزانه‌دار فدراسیون والیبال در ارزیابی سایر کرسی‌های ایران در کمیته‌های کنفدراسیون آسیا، گفت: حضور دوستان عزیزم در کمیته‌های مختلف AVC هم برای خانواده والیبال و هم برای مردم ایران، باعث افتخار است. محمود افشاردوست پیش‌تر هم به عنوان یکی از کارشناسان خبره والیبال در کمیته مربیان AVC مشغول کار بود. دکتر نوروزی هم در گذشته عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا بود و در این دوره هم مجددا انتخاب شد. او سال‌ها به عنوان رئیس و دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت کرده و والیبال آسیا حتما از تجربیات این عزیزان استفاده خواهد کرد. شاهمیری هم که از داوران باتجربه المپیکی است، قطعا حضور موثری در کمیته داوران خواهد داشت.

وی ادامه داد: یزدان‌پناه و غفوری شاید به تازگی وارد کمیته‌های مسابقات و ساحلی شده باشند اما ید طولایی در رشته والیبال، داوری و ساحلی داشته‌اند. نمونه بارز آن، برگزاری تور جهانی سه ستاره کیش است که ۳ سال متوالی به میزبانی جزیره کیش برگزار شد. به همه دوستان تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. می‌دانم که همگی این دوستان با توجه به تجربه و تخصصی که دارند، در کارهای خود موفق خواهند بود.

گفتنی است نشست هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا روز دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه به صورت وبینار برگزار شد و فرهاد شاهمیری، مسعود یزدان‌پناه، محمود افشاردوست، مهدی اسلامی، کسری غفوری و غلامرضا نوروزی به ترتیب عضو کمیته‌های داوری، مسابقات، مربیان، مالی، ساحلی و  پزشکی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز