عبدالحمید احمدی:

ورزش زورخانه‌ای تمامی ارزش‌های فرهنگی را با خود به همراه دارد/ بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۲۰:۵۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۸۳۲۴
ورزش زورخانه‌ای تمامی ارزش‌های فرهنگی را با خود به همراه دارد/ بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش زورخانه ای تمامی ارزشهای فرهنگی را با خود به همراه دارد اظهار داشت: ،بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی آن است.

به گزارش برنا، عبدالحمید احمدی در حاشیه مراسم سالروز ثبت ورزش های زورخانه ای در یونسکو و آئین رونمایی از تمبر پهلوان حاج سید حسن رزاز گفت: از فدراسیون ورزش زورخانه و ورزش پهلوانی بخاطر برگزاری مراسم تشکر می‌کنم.

او افزود: ورزش زورخانه‌ای ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و به عنوان یک میراث آئینی، فرهنگی و ورزشی ارزشمند توانسته جایگاه والا و بالایی را در جهت معرفی ورزش ایران در سطح جهان داشته باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: ظرفیت‌های این آئین ورزشی بی نظیر است. کمتر ورزشی را در جهان سراغ داریم که علاوه بر مهارت‌های ورزشی قابل توجه بتواند ارزشهای فرهنگی را نیز با خود همراه داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: ورزشکاران این رشته علاوه بر برخوردار بودن از قدرت بدنی از ظرفیت های روحی بالایی نیز برخوردار هستند. اگر امروز به پهلوانی در ورزش افتخار می‌کنیم این پهلوانی برخاسته از ورزش زورخانه‌ای است. جا دارد هر چه بیشتر در جهت ترغیب ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سایر رشته‌های ورزشی نیز تلاش کنیم.

معاون وزیر تصریح کرد: بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی است. اگر ما صاحب قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم، این قهرمانان ماندگاری خود را با منش پهلوانی به دست آورده‌اند. هر چقدر ما بتوانیم فرهنگ و منش پهلوانی را در ورزش جاری کنیم قهرمانان ما ارزشمند و ماندگار خواهند بود. اگر ارزش پهلوانی کمرنگ شود و قهرمانی‌ها محدود به پاداش و سکه شود، این قهرمانان پایدار و ماندگار نخواهند بود. امیدوارم قدر این آئین زورخانه‌ای و پهلوانی را بیشتر بدانیم.

احمدی اضافه کرد: باید در جهت توسعه و گسترش این آئین فرهنگی و ورزشی تلاش کنیم و ظرفیت‌های بیشتری را به خدمت بگیریم تا این گنجینه ماندگار را به نسل های آینده با شرایط مناسب تری منتقل کنیم. ما باید بتوانیم ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را خیلی بیشتر از گذشته در بین جوانان و نوجوانان ترویج و از این میراث ارزشمند نسبت به گذشته حمایت کنیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره از رونمایی از تمبر جهان پهلوان سید حسن رزاز، اظهار کرد: اگر امروز وی در تاریخ پهلوانی کشور ماندگار است و مورد توجه قهرمانان این مرز و بوم قرار گرفته است، به خاطر این است که او سال‌ها در خدمت مردم و ضعفا بوده است و همیشه تلاش می‌کرده به مردم کمک کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: رزاز از پهلوانانی بوده که هیچ وقت پشتش به خاک نرسیده اما در برابر مردم خدمتگذار و متواضع بوده است. اگر نام این قهرمان به عنوان پهلوان در دل و ذهن مردم یادگار مانده مهمترین علت آن متواضع بودن این پهلوان در برابر مردم و خدمتگذاری به مردم بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: خوشحالم که امروز در دهمین سالگرد ثبت آئین ورزش زورخانه‌ای از این پهلوان ماندگار کشور نیز یادی کردیم. از مدیرعامل شرکت پست ایران نیز تشکر می کنم که این همکاری را با جامعه ورزش کشور داشتند تا بتوانیم با رونمایی از تمبر این پهلوان نام او را گرامی بداریم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود :ما برای معرفی شخصیت هایی مثل سید حسن رزاز باید بیش از گذشته تلاش می‌کردیم و باید بتوانیم این شخصیت‌های ارزشمند فرهنگی و اخلاقی را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.

وی گفت: در ادامه این مسیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای باید بتواند سایر پهلوانان نامدار همچون شهید ابراهیم هادی و حاج قاسم سلیمانی را نیز به مردم و نسل‌های آینده معرفی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز