محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

چشم و هم‌چشمی بازیکنان باعث مد شدن آپشن قرارداد شد/ مدیران می‌خواهند به هر قیمتی ستاره بخرند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۲۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۹۴۱۸
چشم و هم‌چشمی بازیکنان باعث مد شدن آپشن قرارداد شد/ مدیران می‌خواهند به هر قیمتی ستاره بخرند
مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس گفت: یک مدیر چون می‌داند سرنوشتنش در یک باشگاه مشخص نیست و امکان دارد عمر مدیریتش کوتاه باشد می‌خواهد به هر قیمتی که شده بهترین بازیکنان فوتبال ایران را بخرد تا با نتیجه گرفتن تیمش عمر مدیریت او هم بلند شود.

محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به بندهای عجیبی که در گنجاندن آنها در قراردادهای فوتبالیست‌ها باب شده، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی بستن قراردادهای یک‌طرفه بین فوتبالیست‌ها و باشگاه‌ها بی‌ثباتی مدیران و مشخص نبودن آینده آنها در یک باشگاه است. یک مدیر چون می‌داند سرنوشتش در یک باشگاه مشخص نیست و امکان دارد عمر مدیریتش کوتاه باشد می‌خواهد به هر قیمتی که شده بهترین بازیکنان فوتبال را بخرد تا با نتیجه گرفتن تیمش عمر مدیریت او هم بیشتر شود.

او ادامه داد: به همین دلیل است که برخی مدیران به هر سازی که فوتبالیست‌ها می‌زنند می‌رقصند و حتی در مقابل خواسته‌های عجیب آنها کوتاه می‌آیند. مدیران در باشگاه‌های ایرانی می‌دانند حتی امکان دارد عمر مدیریت‌شان به یک فصل هم نرسد به همین دلیل برای‌شان اهمیت ندارد یک بازیکن را با چه قیمتی می‌خرند چون در زمان پرداخت و تسویه‌حساب شاید خودشان مدیر نباشند. بی‌ثباتی مدیریت در باشگاه‌های ایرانی حتی باعث می‌شود مدیران به فکر جور کردن منابع مالی برای پرداخت قراردادها نباشند و این بار سنگین را به دوش مدیران بعدی می‌گذارند و آنها هم به همین ترتیب بدهی‌ها را که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود به مدیر بعدی محول می‌کنند.

پنجعلی با اشاره به بدهکار بودن باشگاه‌ها گفت: هیچ کجای دنیا و در هیچ کشوری نمی‌بینید باشگاه‌ها تا این اندازه بدهکار و ورشکسته باشند چون اداره فوتبال به صورت خصوصی انجام می‌شود و منابع مالی مشخص است. هر باشگاهی هم پایش را به اندازه گلیمش دراز می‌کند و قراردادی نمی‌بندد که از پس پرداخت آن برنیاید. ضمن اینکه باشگاه‌های ایرانی حتی از درآمدزایی با فروش بلیت و تبلیغات هم محروم هستند و بدون اینکه از درآمد خود مطمئن باشند بازیکن می‌خرند و قرارداد می‌بندند.

مدیر آکادمی پرسپولیس بیان کرد: البته چشم و هم‌چشمی بازیکنان هم در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است. بازیکنان وقتی می‌بینند همبازی‌شان چنین شرط‌ها یا بندهایی را در قراردادش می‌گذارد و باشگاه هم قبول می‌کند او هم پیش خودش می‌گوید چرا من برای خودم آپشن نداشته باشم؟ تا وقتی هم که مدیریت در فوتبال اصلاح نشود چنین اتفاقاتی بازهم تکرار می‌شود و باشگاه‌ها هر روز ورشکسته‌تر می‌شوند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز